וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסון קורונה בהיריון: לראשונה תינוקת נולדה מוגנת לאימא שהתחסנה

עודכן לאחרונה: 22.3.2021 / 11:35

הרבה מאוד נשים בהיריון חששו להתחסן נגד הקורונה, והחשש שלהן מובן. עם זאת, ככל שהמחקר מתקדם ויותר מידע זורם לרשויות הבריאות, ניתן לומר שהחיסון בטוח. כעת מקרה ראשון מארה"ב מראה כי החיסון מגן גם על התינוק בחודשים הראשונים לחייו

בווידאו: המלצה לחסן נשים המתכננות היריון או בטיפולי פוריות/צילום: דוברות שיבא

חיסון נשים בהיריון היה בין השאלות המורכבות כשהחל מבצע החיסונים בארץ ובעולם, אבל היום כבר ברור שכדאי לנשים בהיריון להתחסן כדי להישמר מהנגיף. והסיפור הבא מראה שכדאי לנשים הרות להתחסן גם כדי להגן תינוקן. אישה בפלורידה ילדה את מה שבעולם מאמינים שהיא התינוקת הראשונה שנולדה עם נוגדני COVID-19 לאחר שהאם קיבלה חיסון בהיריון.

האישה, שעובדת בתחום הבריאות, קיבלה את החיסון של חברת מודרנה לאחר 36 שבועות של היריון, וילדה כעבור שלושה שבועות ילדה בריאה. הנוגדנים נמצאו בבדיקה שנערכה לאחר הלידה וכללה דם מחבל הטבור. "למיטב ידיעתנו, זה היה המקרה הראשון בעולם שבו דווח על תינוק שנולד עם נוגדנים לאחר חיסון", אמר רופא הילדים פול גילברט בהצהרה ל-WPBF.

במאמר שפרסמו הרופאים וטרם עבר בדיקת עמיתים, הם הסבירו כי הבטיחות והיעילות של חיסוני שפעת לנשים בהיריון נחקרו היטב מבחינת ההגנה על היילוד על ידי העברת נוגדנים בשליה. עם זאת לא הרבה היה ידוע על חיסוני COVID-19 והעברת נוגדני SARS-CoV-2 במהלך ההיריון, אך יש לצפות לסוג דומה של הגנה.

חוקרים מאוניברסיטת תל אביב ומאיכילוב גילו רק לאחרונה כי נשים מניקות שחוסנו נגד קורונה הגנו גם על התינוק שלהן מפני הנגיף, שכן ככל שרמת הנוגדנים בדם שלהן עלתה - היא עלתה גם בחלב.

אישה בהיריון עוטה מסיכה. ShutterStock
החיסון מעלה את רמת הנוגדנים גם בחלב האם. אישה הרה/ShutterStock

עם זאת, מחברי המחקר מדגישים כי נכון לעכשיו לא ידוע באיזו מידה הנוגדנים יגנו על היילוד או מתי יהיה הכי טוב לחסן כדי להעביר את ההעברה החיסונית הטובה ביותר ליילודים. "זהו מקרה קטן אחד מתוך אלפי תינוקות שיוולדו לאימהות שחוסנו במהלך החודשים הקרובים", אמרו הרופאים.

למרות המקרה הנוכחי יהיה צורך לבצע חקירות נוספות כדי לראות האם נוגדנים אכן נפוצים אצל רוב התינוקות שנולדו לאימהות שקיבלו חיסון COVID-19, כמו גם לבדוק האם יתכנו הבדלים בכמות הנוגדנים בהתאם לסוג החיסון שקיבלו האימהות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully