וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 תרגילי כושר שיגרמו לחזה שלכן להיראות גדול יותר

עודכן לאחרונה: 21.7.2021 / 13:57

קרוב למחצית מהנשים שאינן מרוצות ממראה החזה שלהן היו רוצות שהוא יהיה גדול יותר. האם יש דרך טבעית ולא פולשנית לגרום לשדיים להראות גדולים יותר? אם אתן בעניין, שווה לנסות את זה בבית

אישה בגופיה. ShutterStock
שינוי קטן, אבל ניכר. אישה בגופיה/ShutterStock

מערכת היחסים של נשים עם גופן היא אחת המורכבות ביותר שקיימות, וישנם הרבה מאוד גורמים - פנימיים וחיצוניים - שמשפיעים עליה. החזה הנשי הוא אחד מאזורי הגוף שסביבו לנשים יש לא מעט קשיי קבלה עצמית. סקר שנערך בשנה שעברה בקרב כ-20,000 נשים מ-40 מדינות שונות, העלה ש-71 אחוזים מהן אינן מרוצות ממראה החזה שלהן. ומתוכן, קרוב למחצית (47.5%) היו רוצות שדיים גדולים יותר.

ישנן כמה דרכים להשיג מראה שדיים גדולים יותר, הברורה מאליה היא כמובן האופציה הכירורגית. אך האם ישנה גם דרך אחרת לגרום לשדיים להיראות גדולים יותר? מומחים טוענים שכן.

לימונים. ShutterStock
עבודה ממוקדת על שרירי החזה יכולה לייצר מראה חטוב ומודגש יותר. שני לימונים/ShutterStock

תרגילי כושר לחזה גדול יותר

מתחת לרקמת השומן בשדיים נמצאים שרירי החזה (pectorals) וגם סביב השדיים ישנם שרירים תומכים נוספים. הפעלה ממוקדת של שרירי החזה יכולה לייצר חיטוב והדגשה שלהם כמו גם לתרום ליציבה טובה יותר - שני דברים שיגרמו לחזה שלכן להראות בולט וגדול יותר, מסבירה אנל פלה, מאמנת כושר מוסמכת.

היא מציעה 3 תרגילי כושר שיכולים לגרום לחזה להיראות מעט גדול יותר, אם כי לא באופן דרסטי. ההמלצה שלה היא לבצע 3 סטים של 8-20 חזרות (בהתאם ליכולת שלכן) בתדירות של פעמיים בשבוע - לתוצאות מיטביות. אם אתן מעוניינות להגדיל את השדיים במידת קאפ או יותר, תצטרכו לבחור ככל הנראה בהליך פלסטי כלשהו. אבל תנו צ'אנס קודם לתרגילים האלה:

1. לחיצת חזה במוט

לחיצות חזה הן התרגיל הממוקד ביותר למרכז החזה. "התרגיל הזה מתמקד באמצע של שריר החזה, ודוחף את אמצע השד קדימה, מה שגורם לו להיראות גדול יותר", מסבירה המאמנת פלה.

הנחיות בסיסיות לביצוע לחיצות חזה:
שכבו על גבכם (על ספסל משקולות או על הקרקע) מקמו את עצמכם כך שהראש יהיה בדיוק מתחת למוט המשקולת. הצמידו את הגב העליון למזרן כדי לייצב את כל פלג הגוף העליון.

אחזו במוט המשקולת ושחררו אותו ממקומו, שמרו על זרועות ישרות ומקמו את המוט מעל החזה. קחו נשימה עמוקה וקרבו את המשקולת לחזה עד שהיא כמעט ונוגעת בו. החזיקו במקום לשנייה, ואז דחפו את המשקולת חזרה מעלה וישרו את הזרועות בתנועה מבוקרת.

2. פרפר בשיפוע עם משקולות חופשיות

התרגיל הזה מבודד את שרירי החזה, כך שרק הם עובדים והוא מפעיל גם את החלק הפנימי וגם את החלק החיצוני שלהם, אומרת פלה. כדי לקבל את התוצאות האופטימליות מהתרגיל הזה, היא ממליצה לבצע אותו על ספסל אימון בשיפוע חיובי של 30-45 מעלות.


החזיקו משקולת בכל יד, עם זרועות ישרות מעל החזה, כפות ידיים פונות זו לעבר זו. פתחו את הזרועות לצדדים עד לתחושת מתיחה טובה לרוחב החזה, ואז החזירו אותן למרכז.

3. לחיצות חזה בשיפוע

לדברי פלה, התרגיל הזה מתמקד בשרירים שמתחת לשדיים ומטרתו להוסיף להם מסה ולהגדיל אותם ובכך לייצר מראה של חזה גדול ובולט יותר.

בצעו את התרגיל על ספסל משקולות בשיפוע שלילי של 30-45 מעלות. שכבו על גבכן ומקמו את כפות הרגליים במקומות המיועדים לכך, מקמו את ראשכן מתחת למוט (ניתן לבצע את התרגיל הזה גם עם משקולות יד). לחצו את הגב העליון לתוך המזרן כדי לייצב את פלג הגוף העליון.

הושיטו זרועות ישרות אל המוט, תפסו אותו ומקמו אותו מעל החזה. קחו נשימה עמוקה והנמיכו את המשקולת לכיוון החזה עד שהיא כמעט נוגעת בו. החזיקו שם לשנייה ובהוצאת אוויר דחפו את המשקולת חזרה מעלה בתנועה מבוקרת וישרו את הזרועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully