וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפוך על הפוך: האם דימוי גוף חיובי גורם להשמנה?

6.7.2018 / 7:56

מחקר חדש שנערך באנגליה טוען כי התנועה לדימוי גוף חיובי שתופסת תאוצה בשנים האחרונות ומובלת על ידי נשים חזקות כמו נטע ברזילי ואשלי גרהאם עלולה לגרום לנזק בריאותי

יוטיוטב

בווידיאו: תצוגת אופנה למידות גדולות

בוודאי יצא לכם להיתקל בדוגמניות ומשפיעניות שמקדמות ברשתות החברתיות ובאמצעי התקשורת את תנועת הדימוי החיובי, ביניהן הדוגמנית אשלי גרהאם, הזמרת נטע ברזילי ודיירת האח הגדול, הדוגמנית למידות גדולות לירז אסייג. למרות שהתנועה הזו מקבלת הרבה מאוד תמיכה ורוח גבית מידוענים ומפורסמים, מחקר חדש טוען שיכול להיות שהיא עושה לנו לא כל כך טוב.

חוקרים מאוניברסיטת איסט אנגליה (UEA) שניתחו את נתוניהם של כמעט 23,460 אנשים הסובלים מעודף משקל או השמנת יתר, טוענים כי תנועת הדימוי החיובי מנרמלת משקלים גבוהים וגורמת לרבים להמעיט בערכן של ההשלכות שיש למשקל הגבוה שלהם. זו הסיבה שרבים לא טורחים להפחית במשקלם על אף שהוא נחשב גבוה.

עוד בנושא:
לראשונה בישראל נקבע: השמנה - מחלה רפואית
היפה והחיה: האימונים הקשים של אשלי גרהאם משתלמים
עוד סיבה לרדת במשקל: השמנה פוגעת באיכות הסביבה

נטע ברזילי אירוויזיון האירוויזיון TOY. AP
לא הצעצוע שלכם. נטע ברזילי/AP

המחקר שהתפרסם בשבוע שעבר בכתב העת Obesity הראה כי מספר האנשים הסובלים מעודף משקל ומעריכים את המשקל שלהם בצורה לא נכונה, גדל עם הזמן, מ-48.4% ל-57.9% בגברים ו-24.5% ל-30.6% בנשים בין השנים 1997 ל-2015. בנוסף, אנשים עם פחות שנות לימוד והכנסה נמוכה יותר, נטו להמעיט יותר בערך המשקל שלהם ולכן ניסו פחות לרדת במשקל בהשוואה לאחרים.

בשנים האחרונות כאמור גדלה תנועת הדימוי החיובי שמבקשת לעצור את השיימינג שעוברים גברים ונשים בעלי עודף משקל בתקשורת וברחוב ולהעצים את ההערכה העצמית שלהם. דוגמניות למידות גדולות הן נושאות הדגל של התנועה הזו. "אנחנו רואים כיום את הפוטנציאל העצום של שוק האופנה לאנשים בעלי משקל יתר כשקמעונאים תורמים לנורמליזציה של עודף משקל והשמנת יתר", כתבו החוקרים. לדבריהם התנועה אומנם עושה דבר חיובי ומסייעת להפחית סטיגמות, אך במקביל היא מערערת את ההכרה בעודף משקל ואת ההשלכות הבריאותיות הנלוות לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully