וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדברים המדהימים שיקרו לגוף שלכם כשתפסיקו לעשן

לילי אברהמס

עודכן לאחרונה: 31.5.2021 / 11:41

אם תנצלו את היום הבינלאומי ללא עישון לגמילה מסיגריות, תוך יומיים הגוף שלכם יהיה נקי מניקוטין, וכעבור שלושה ימים הנשימה שלכם תהפוך להיות קלה ומלאה יותר. וזו רק תחילת רשימת היתרונות של גמילה מעישון

חפיסת סיגריות בסידני, אוסטרליה, יולי 2011. AP
מרגישים את השיפור יותר מהר משאתם יכולים לדמיין. קופסת סיגריות/AP

אני אוהבת לשאול את המשתתפים בסדנאות הגמילה מעישון שאני מנחה בכללית את השאלה הפשוטה "למה כדאי לנו להפסיק לעשן?". אני תמיד מקבלת אוסף של תשובות שכולן נכונות. החל מהחלק הבריאותי, קיום אורח חיים בריא, התייחסות למשפחה, לילדים, לסביבה, ועד לחלק שמזכיר את ההיבט הכלכלי הכרוך בהרגל העישון. חלק מהמעשנים גם מדברים על עולמם הפנימי ביחס לתלות ושליטה בחיים, הרגלים ואמונות. אין ספק שכולם יודעים למה כדאי להפסיק לעשן, אז למה זה כל כך קשה?

עבור מעשנים, סיגריות הן חלק מהשגרה שלהם ומלוות אותם לאורך כל היום. לצד התלות ההתנהגותית-פסיכולוגית, מתפתחת גם התמכרות לניקוטין. ההשפעה של ניקוטין היא מיידית ומתפוגגת מהר, ולכן יש את הצורך לעשן שוב. ההחלטה להפסיק כרוכה בחששות, חרדה לנוכח הקשיים הצפויים ואף הפחד מכישלון. ולכן לווי ותמיכה הוא חלק מאוד חשוב בתהליך גמילה מעישון.

לרגל היום הבינלאומי ללא עישון, אספנו את הדברים המדהימים שתרוויחו אם תפסיקו לעשן:

זה מה שקורה לגוף מיד אחרי גמילה מעישון

מבחינה בריאותית אין כמעט איבר בגוף שאינו מושפע או נפגע מהעישון, ולכן מרוויח מתהליך הגמילה. כאשר תפסיקו לעשן, כבר בטווח הקצר, תתחילו לנשום ותחול בגוף שלכם ירידה בלחץ הדם ובדופק הלב. תוך 24 שעות חד תחמוצת הפחמן נעלם מהגוף. תוך יומיים הגוף יהיה נקי מניקוטין, וכעבור 3 ימים הנשימה תהפוך להיות קלה ומלאה יותר.

עוד בוואלה!

הקשר המדאיג בין עישון סיגריות לקורונה נחשף

לכתבה המלאה

עם הפסקת העישון תרגישו גם שיפור מיידי בחוש הטעם (פתאום ה"תיאבון חוזר") ואף שיפור באיכות הקול (מכירים את הקול המחוספס והצרוד של המעשנים?). גם חוש הריח משתפר וריח הגוף משתנה לטובה. מוכח מדעית שעישון מזיק גם לשיניים, אז תוכלו להגיד שלום לכתמים הצהובים-חומים בשיניים, ויש המעידים גם על מראה שיער ועור פנים זוהר ורענן יותר.

השפעות הגמילה לטווח הארוך

אחרי 6 חודשים מהגמילה, יחול שיפור בתפקודי הריאות, תחושו פחות בעיות נשימה ושיעול, והסיכונים להתקף לב, שבץ מוחי, וסרטן ריאות יפחתו בעשרות אחוזים.

עישון. Giphy
תרוויחו איכות חיים. קופסת סיגריות/Giphy

לעישון יש השפעות נלוות רבות, החל מאישה הרה שמזיקה לעובר הנמצא ברחמה, השפעות העישון הסביבתי כלפי הילדים הגדלים במשפחה עם הורה מעשן ועד למצבים בהם מעשנים שאמורים לעבור ניתוח אלקטיבי או אפילו מציל חיים מתבקשים על ידי רופאיהם להפסיק לעשן לפני ביצוע הניתוח.

אם אתם עדיין מתחבטים בקונפליקט בין הרגש לשכל - רוצים להפסיק לעשן אבל מספקים לעצמכם מגוון סיבות למה לא עכשיו, אני מזמינה אתכם להירשם לסדנת גמילה מעישון כדי לעבור את התהליך החשוב הזה עם תמיכה ועזרה. זה לחלוטין אפשרי.

כללית מקיימת מגוון סדנאות גמילה מעישון ללא עלות במרפאות ובדיגיטל. סדנאות אלה מקנות ליווי וכלים יישומיים להתמודדות עם גמילה מעישון ולשימור הגמילה לאורך זמן. בכללית מופעל גם קו ייעוץ לגמילה מעישון. לפרטים והרשמה ניתן לפנות למרפאות או 2700*

לילי אברהמס היא מנחת קבוצות גמילה מעישון מחוז מרכז בכללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully