וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקשר המדאיג בין עישון סיגריות לקורונה נחשף

עישון סיגריות הוא דבר רע מאוד לבריאות בכלל, אבל הוא גם בעל השפעה מכרעת על חומרת המחלה שנגרמת בגלל נגיף הקורונה. הנה הנתונים שמגיעים ממחקר גדול בנושא

בווידאו: נתניהו מקבל את מנת החיסון השנייה לנגיף הקורונה/צילום: לע"מ

כבר בשלבים המוקדמים של מגיפת הקורונה היה ברור כי לעישון עשויה להיות השפעה מחמירה על הסימפטומים של COVID-19, אך מומחים רבים היו בספקות לגבי אופי ההשפעה של עישון על קורונה, ונותרו סימני שאלה. כעת, כמעט שנה אחרי פרוץ המגיפה, מחקר חדש של קינגס קולג' בלונדון מביא עדויות חותכות.

המחקר החדש, שפורסם בכתב העת Thorax, בדק האם קיים קשר בין עישון לחומרת COVID-19 על ידי ניתוח נתונים מאפליקציית מעקב אחר תסמיני קורונה. החוקרים מצאו כי למעשנים יש סיכון מוגבר לפתח סימפטומים של COVID-19 וכי הם נוטים יותר להגיע לבתי חולים בהשוואה לעמיתיהם שאינם מעשנים.

מחברי המחקר לקחו נתונים מאפליקציית ZOE COVID שנאספו בין ה-24 במרץ ל-23 באפריל 2020, והעריכו את התוצאות של 2,401,982 משתתפים שדיווחו על תסמינים עצמיים. מתוך כלל הנבדקים, 11 אחוזים היו מעשנים.

מבין המשתתפים במחקר, שליש מהם דיווחו כי הם הרגישו לא טוב פיזית במהלך תקופת חודש זו. עם זאת, הסיכויים שהמעשנים דיווחו על השלישייה הקלאסית של תסמיני COVID-19 - שיעול מתמשך, קוצר נשימה וחום - היה גבוה ב-14 אחוזים בהשוואה לחולים שנבדקו ואינם מעשנים.

גבר מעשן סיגריה בחוף, למרות האיסור על עישון במרחב הציבורי. פלאיה דל אינגלס, גראן קנריה, ספרד. 14 באוגוסט 2020. רויטרס
מעלה את הסיכון למחלה קשה. גבר מעשן בחוף עם מסיכה על סנטרו/רויטרס

יתר על כן, למעשנים היה סיכוי גבוה יותר לדווח על תסמינים נוספים הקשורים לזיהום COVID-19. למעשנים היה סיכוי גבוה ב-29 אחוזים לדווח על עד חמישה סימפטומים ידועים של COVID-19, וסיכון של 50 אחוזים לדווח על יותר מ-10 תסמינים, בהשוואה ללא מעשנים.

לסיכום, מחברי המחקר אמרו כי מעשנים חוו מגוון רחב יותר של תסמינים מאשר אנשים שאינם מעשנים ולכן הם חוו מחלה חמורה יותר של מחלת הקורונה. "התוצאות שלנו מראות בבירור כי מעשנים נמצאים בסיכון מוגבר לסבול ממגוון רחב יותר של תסמיני COVID-19 מאשר שאינם מעשנים", אמר ד"ר מריו פאלצ'י, אחד ממחברי המחקר, בהודעה לעיתונות. "הניתוח שלנו מראה כי עישון מגביר את הסבירות של אדם להגיע לבתי חולים, ולכן הפסקת עישון היא אחד הדברים שאנחנו יכולים לעשות כדי להפחית את ההשלכות הבריאותיות של המחלה", סיכמו החוקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully