וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הדברים הכי מטומטמים שטראמפ אמר ועשה בקורונה

3.11.2020 / 5:16

עם ובלי קשר לבחירות בארה"ב, מופע האיימים של טראמפ נמשך הרבה יותר מדי חודשים - מאז פרצה לחיינו מגיפת הקורונה. אספנו לכם את המשפטים הכי תמוהים שהנשיא אמר שנוגעים לקורונה, וגם כמה דברים ממש טיפשיים שהוא עשה (או רצה לעשות). היי סופרמן

בווידאו: טראמפ שוחרר מבית החולים וחזר לבית הלבן/צילום: רויטרס

אחרי חודשים רבים בהם שמענו את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מלהג בכל הזדמנות דברים שקריים וחסרי אחריות על נגיף הקורונה, או ה"צ'יינה וירוס" כפי שהוא אוהב לכנות אותו, היום, יום הבחירות האמריקני, נקווה שהוא יהיה עסוק בדברים אחרים.

לאחר שהתייחס לקורונה במשך חודשים בביטול, קידם טיפולים לא מבוססים, סירב לעטות מסיכות וקיים מפגשים צפופים בחללים סגורים, הנשיא האמריקני בן ה-74 נדבק בתחילת אוקטובר בנגיף הקורונה. רופאיו טיפלו בו בטיפול ניסיוני לא מאושר, ומצבו השתפר במהירות. למרבה הצער, זה לא גרם לו לשנות גישה לגבי הנגיף, אולי אפילו להיפך.

היריעה באמת קצרה מלהכיל את כל הדברים המטופשים וחסרי האחריות שאמר לאחרונה הנשיא האמריקני, שהעלה את אומנות ה"פייק ניוז" לגבהים חדשים ומסוכנים. ובכל זאת, אספנו עבורכם את המיטב:

"זה ייעלם יום אחד כמו נס"

כמו ללא מעט מנהיגים לקח לטראמפ זמן מה להבין מול מה הוא מתמודד, אך בניגוד למנהיגים אחרים הוא התבטא מתחילת המשבר בצורה קיצונית והרגיע את אזרחיו שהסיכון להיפגע מקורונה הוא נמוך מאוד.

דוגמא אחת התרחשה ב-6 במרץ. טראמפ היה באטלנטה, ג'ורג'יה, שם ביקר במרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן. בארה"ב היו בשלב זה היו כ-200 מקרים מתועדים של נגיף הקורונה. "בתוך כמה ימים", הודיע ​​טראמפ, "ההדבקות יגיעו לכמט אפס. יום אחד, זה כמו נס. זה ייעלם". וזה לא נעלם. למעשה, ארה"ב מובילה כיום במספר הנדבקים והמתים, שעומדים על 9 מיליון וקרוב ל-250 אלף מתים בהתאמה.

עוד בוואלה!

שקרים קטלניים: כמה אנשים מתו בגלל פייק ניוז על קורונה?

לכתבה המלאה
נגיף הקורונה. Giphy
לקח לו המון המון זמן להבין שמדובר באיום רציני. נגיף הקורונה/Giphy

אגב, כמה שבועות לאחר מכן, טראמפ כבר נשמע שונה ואמר "תמיד ידעתי שזה אמיתי - זו מגיפה. הרגשתי שזו מגפה הרבה לפני שהיא נקראה מגיפה... תמיד ראיתי בזה דבר רציני מאוד".

להזריק אקונומיקה לגוף נשמע כמו רעיון טוב

בסוף חודש אפריל כבר הציע טראמפ לטפל בחולי קורונה דרך הזרקת חומרי חיטוי לגופם. במהלך התדרוך היומי בבית הלבן, הוא אף העלה את האפשרות להקרין על חולים אור אולטרה-סגול.

טראמפ אמר את הדברים אחרי שראש מחלקת המדע והטכנולוגיה במשרד לביטחון המולדת, וויליאם בראיין, הציג תוצאות של מחקר ממשלתי, לפיהן הנגיף נחלש במהירות רבה יותר כשהוא נחשף לאור השמש ולחום, ושחומרי הלבנה יכולים לחסל אותו. זאת על אף ששירותי הרפואה הפדרליים הזהירו משימוש בחומרים כאלו כתרופה לווירוס. בעוד שציין כי יש להתייחס למחקר בזהירות, טראמפ הציע לחקור את הנושא בעודו מסביר על היתרונות לכאורה של החשיפה לאור. "אני חושב שזה דבר טוב לבחון אותו". המדענים כמובן חשבו אחרת.

ומתברר שאזרחי ארה"ב מקשיבים לנשיא שלהם. בחודש יוני פורסם סקר חדש של המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) כשליש (39 אחוזים) מהאמריקנים השתמשו בסוג כלשהו של חומר ניקיון כדי לעצור את התפשטות ה-Covid-19.

למרבה הצער הדברים של הנשיא עלו בחיי אדם (לפחות אחד שידוע עליו) וגבר מאריזונה מת ואשתו אושפזה במצב אנוש לאחר ששניהם נטלו כלורוקין פוספט, תוסף המשמש לניקוי אקווריומים שנמצא גם בתרופה נגד מלריה, אליה התייחס טראמפ כטיפול ב-COVID -19. האישה ניצלה לאחר שהגיעה במצב אנוש לבית החולים. בעלה כאמור מת.

הידרוכלורוקווין - מה יש להפסיד?

ובאותו עניין. בחודש מאי הכריז נשיא ארה"ב במסיבת עיתונאים כי הוא נוטל את התרופה הידרוכלורוקווין - תרופה שנחשבת שנויה במחלוקת, ועלולה להיות מסוכנת, כאמצעי מניעה לקורונה. התרופה, שמאושרת לטיפול במלריה, קודמה באגרסיביות על ידי טראמפ כאמצעי לטיפול בקורונה למרות שמחקרים שהראו שהיעילות שלה מוטלת בספק.

"אני לוקח את זה כשבוע וחצי ואני עדיין כאן, אני עדיין כאן", אמר בביטחון האופייני לו כשדיבר עם כתבים בבית הלבן. לדבריו, "התחלתי לקחת אותה כי אני חושב שזה טוב. שמעתי הרבה סיפורים טובים. מה יש להפסיד?".

מינהל המזון והתרופות (FDA) בארה"ב אישר את השימוש באופן מוגבל בהידרוקסיכלורוקווין , אך באותו החודש הודיע ארגון הבריאות העולמי כי הוא מפסיק באופן זמני את כל המחקרים על התרופה מפני שהיא עלולה להיות מסוכנת.

ילדים "כמעט" חסינים מקורונה

נכון שבתחילת דרכה של הקורונה מדענים סברו כי ילדים חסינים יחסית ואינם נדבקים, אך חודשים לתוך המגיפה היה ברור שזה לא הסיפור, ובכל זאת בתחילת אוגוסט התראיין טראמפ לרשת פוקס ניוז ואמר כי "ילדים 'כמעט חסינים' מפני הווירוס".

בתגובה פייסבוק, טוויטר ויוטיוב הסירו את הסרטון בגין הפרת המדיניות נגד מידע שגוי על הנגיף, אך הריאיון המקורי נותר זמין בעמוד של רשת פוקס ניוז.

"הקורונה היא כמו שפעת"

ואחרי כל אימרות השפר האלה הנשיא נדבק כאמור בתחלית אוקטובר בקורונה ואושפז בבית החולים הצבאי וולטר ריד למשך שלושה ימים. שם טופל ב-8 גרם של קוקטייל הנוגדנים הניסיוני של חברת התרופות רגנרון "כאמצעי זהירות". טראמפ קיבל גם אבץ, ויטמין D, אספירין, מלטונין ותרופת צרבת.

יממה לאחר שחרורו מבית החולים הוא פרסם פוסט בו השווה בין קורונה לשפעת והמעיט מחומרת המגיפה. "עונת השפעת מתקרבת!", הכריז טראמפ, "אנשים רבים מדי שנה, לעיתים מעל 100 אלף, מתים מהשפעת, למרות החיסון. האם אנחנו הולכים לסגור את המדינה שלנו? לא, למדנו לחיות עם זה, בדיוק כמו שאנחנו לומדים לחיות עם COVID-19, שברוב האוכלוסיות הרבה פחות קטלני!!!". גם הפוסט הזה נחסם בפייסבוק וגם הוסתר בטוויטר בגין הפרת כללי הפלטפורמה לגבי "הפצת מידע מטעה ומזיק שקשור ל-COVID-19". אבל, כצפוי, הנזק כבר נעשה.

דונלד טראמפ. מערכת וואלה, עיבוד תמונה
האם זו ציפור? האם זה סופרמן? לא, זה רק טראמפ עם אקונומיקה ביד. אילוסטרציה של טראמפ/עיבוד תמונה, מערכת וואלה

סופרמן בלי מסיכה

ואם זה לא מספיק, על פי דווחים, טראמפ חשב לעזוב את בית החולים כשמתחת לחולצת הכפתורים שלו, הוא ילבש חולצה של סופרמן, אותה התכוון לחשוף, תוך שהוא קורע את החולצה כסימן לכך שהוא בריא וחזק. בסופו של דבר הוא ויתר על הרעיון בעצת יועציו, וטוב שכך.

פריט שדווקא חבל שהוא ויתר עליו היה מסיכה. עם חזרתו לבית הלבן, טראמפ הסיר את המסיכה שעטה ושם אותה בכיסו. הוא נכנס בלי המסיכה לתוך הבית הלבן כשהצוות עוטה מסיכות, ויצא שוב למרפסת כדי להצטלם מחדש. בלי מסיכה כמובן.

"ביידן מאט את החיסונים"

שבועיים בלבד לאחר שטען בבוז כי סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן "יקשיב למדענים" אם ייבחר, הנשיא טראמפ התעקש ביום שבת האחרון כי יריבו הדמוקרטי "אינו מאמין במדע". הוא האשים את ביידן שהוא מנסה "להאט" את החיסון ל- COVID-19. "יריבינו לא מאמינים במדע", אמר לקהל במונטורסוויל, פנסילבניה. "הם רוצים כוח בלתי מוגבל עליכם ועל משפחתכם. הם חייבים לפתוח את זה".

הוא הוסיף: "מה שמכונה המומחים המייעצים לג'ו ביידן קראו לו להאט את החיסון. אתם יכולים להאמין בזה?... הם פשוט לא רצו שזה ייצא לפני הבחירות. אבל כולם יודעים שזה ממש שם. אנחנו מוכנים לצאת לדרך, אבל זה הפך לדבר פוליטי גדול והם באמת ניסו להרתיע אנשים מלקחת את זה". להזכירכם אף חברת תרופות לא אמרה כי הצליחה לייצר חיסון שמוכן לשימוש. אבל לכו תתווכחו עם טרול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully