וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הבריאות העולמי עצר את הניסויים ב"תרופת הקורונה" של טראמפ

אחרי שסוכנויות בריאות הזהירו שוב ושוב משימוש בתרופה הידרוקסיכלורוקין נגד נגיף הקורונה, ארגון הבריאות העולמי עוצר באופן זמני את הניסויים בתרופה כדי לבדוק את הנתונים שהתקבלו עד כה

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

בווידאו: טראמפ מודה שהוא משתמש בתרופה הידרוקסיכלורוקין

רק לפני שבוע נשיא ארה"ב דונלד טראמפ סיפר כי הוא נוטל הידרוקסיכלורוקין - תרופה המשמשת לטיפול במלריה שלדבריו יעילה נגד קורונה, והשבוע כבר הודיע ארגון הבריאות העולמי כי הוא מפסיק באופן זמני את כל המחקרים על התרופה מפני שהיא עלולה להיות מסוכנת.

בתדרוך לעיתונאים אמר מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדאנום ג'בריוס, כי לאור מחקר שפורסם בשבוע שעבר בכתב העת היוקרתי Lancet שהראה כי אנשים הנוטלים הידרוקסיכלורוקין נמצאים בסיכון גבוה יותר למוות ובעיות לב, תהיה "הפוגה זמנית" בניסויים הקליניים העולמיים של התרופה.

"חשש זה נוגע לשימוש בהידרוקסיכלורוקין וכלורוקווין כטיפול ל-COVID-19", אמר טדרוס, והוסיף כי התרופות מאושרות לאנשים החולים במלריה או במחלות אוטואימוניות כמו זאבת.

ד"ר מייקל ראיין, מנהל תכנית החירום של ארגון הבריאות הבינלאומי, אמר כי עד כה לא הייתה שום אינדיקציה לבעיות בטיחות עם הידרוקסיכלורוקין בניסוי העולמי של ארגון הבריאות העולמי, אולם יש צורך בניתוח המידע שהתקבל. "אנו פשוט פועלים בזהירות בהתבסס על התוצאות האחרונות של כל המחקרים כדי להבטיח שנוכל להמשיך בבטחה עם הניסוי", אמר. פרטים נוספים אמורים להתקבל במהלך השבועיים הקרובים.

עוד בוואלה!

איך עובדת התרופה החדשה נגד קורונה?

לכתבה המלאה
הידרוקסיכלורוקין. ShutterStock
כוללת תופעות לוואי מסוכנות. הידרוקסיכלורוקין/ShutterStock

כאמור, בשבוע שעבר הודיע טראמפ כי הוא נוטל הידרוקסיכלורוקין למרות שלא נמצא חיובי ל- COVID-19. הממשל שלו הזהיר כי התרופה עלולה לגרום לתופעות לוואי קטלניות, וגם סוכנות התרופות האירופית ומנהל המזון והתרופות האמריקני הזהירו בחודש שעבר כי אין להשתמש בתרופה לטיפול ב-COVID-19 מחוץ להגדרות המחקר בבית החולים, זאת משום שהיא עלולה לגרום לתופעות לוואי חמורות ואף קטלניות.

תופעות הלוואי האפשריות משימוש בתרופה כוללות הפרעות בקצב הלב וירידה בערכי הסוכר בדם. בנוסף התרופה עלולה לגרום למגוון רחב של תופעות נוירו-פסיכיאטריות שכוללות בלבול, נדודי שינה, מאניה, הזיות, פרנויה, דיכאון, קטטוניה ופסיכוזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully