וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלע חומר ניקוי שחשב כתרופה לקורונה, ומת

כלי תקשורת באריזונה דיווחו על שני בני 60 שככל הנראה בלעו חומר כימי לניקוי אקווריומים כדי לטפל ב-COVID-19. הסיבה: בחומר הניקוי יש את החומר הפעיל שיש בתרופה למלריה שטראמפ מקדם כטיפול לקורונה

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

בשבועות האחרונים כולם מחפשים תרופה לקורונה, וכל כמה ימים מתפרסם דיווח כזה או אחר על התקדמות במציאת פתרון למגיפה. לפני ימים מספר אמר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בעצמו כי ה-FDA "הזיז הרים" ואישר תרופה למלריה לשימוש נגד הקורונה. "הידרוקסיכלורוקווין ואזיתרומיצין, הניטלות יחד, יכולות להיות אחד מגורמי השינוי המשמעותיים בהיסטוריה של הרפואה", כתב בטוויטר, ולאחר מכן אף חזר על הדברים במסיבת עיתונאים רשמית. גם כאשר מנהל התרופות והמזון האמריקאי סייג את הדברים והודיע כי השילוב התרופתי הזה עדיין בבדיקות וכי יש צורך בניסוי קליני, טראמפ הכריז כי יש לו פוטנציאל לעצור את הנגיף.

העובדה שמדובר, לפחות כרגע, בהכרזה ללא גיבוי, לא גורמת לאנשים להטיל ספק בדברים, והרצון למצוא תרופה בכל מחיר ככל הנראה כבר עלה בחיי אדם. גבר מאריזונה מת ואשתו אושפזה במצב אנוש לאחר ששניהם נטלו כלורוקין פוספט, תוסף המשמש לניקוי אקווריומים שנמצא גם בתרופה נגד מלריה, אליה התייחס טראמפ כטיפול ב-COVID -19.

על פי הודעת המרכז הרפואי באנר, בני הזוג, בשנות ה-60 לחייהם, חלו תוך חצי שעה מרגע בליעת החומר. הגבר הגיע ללא רוח חיים לבית החולים, שם נאלצו לקבוע את מותו, והאישה הצליחה להקיא את מרבית החומר, ואושפזה במצב אנוש. עדיין לא ברור לחלוטין אם בני הזוג נטלו את זה בגלל COVID-19, אך זה החשד של רשויות הבריאות באזור, וזה הביא אותם להזהיר את הציבור שלא ליטול תרופות עצמיות, גם כשהפחד ממגפה הקורונה עולה ועולה.

צוותי רפואה מפנים חולה קורונה במזרח צרפת, 23 במרץ 2020. AP
כולם מבוהלים, אבל זו לא סיבה לעשות שטויות. צוותי רפואה מפנים חולה קורונה/AP

"בהתחשב באי הוודאות סביב COVID-19, אנו מבינים שאנשים מנסים למצוא דרכים חדשות למנוע או לטפל בנגיף זה, אך תרופות עצמית אינן הדרך לעשות זאת", אמר ד"ר דניאל ברוקס, מנהל רפואי בבית החולים באנר, שם אושפז הזוג. "הדבר האחרון שאנחנו רוצים כרגע זה להעמיס על מחלקות החירום שלנו בחולים שמאמינים שהם מצאו פתרון מעורפל ומסוכן שעלול לסכן את בריאותם".

כפי שפרסמנו לאחרונה, רופאים וחוקרים מנסים שילובים של תרופות קיימות שונות לטיפול בנגיף הקורונה. אחת מן התרופות הזו היא אכן כלורוקווין - הנמכרת בארץ תחת השם Avloclor, ומשמשת לטיפול ומניעה של מלריה, אך גם כטיפול בדלקת מפרקים ובלופוס (זאבת). המנגנון בזכותו הטיפול עשוי להועיל לא ברור, אך ייתכן שהוא קשור ביכולת של התרופה לפעול על קולטנים מסוימים בתאים שקשורים לזיהומים נגיפיים ולהשפיע על מידת החומציות בתא, מנגנון שמשפיע על מהלך הנגיף בתוך התא שנדבק בו. אולם כאמור, זה עדיין נבדק.

ברשימת התכשירים שנוסו במהלך החודשים האחרונים ברחבי העולם ניצן למצוא גם את התרופה oseltamivir, המוכרת גם כטמיפלו, שהיא תרופה נגד שפעת. נכון להיום לא ברור האם לטיפול יש אפקט כלשהו כנגד נגיף הקורונה, אולם מכיוון שבמקרים מסוימים עדיין ייתכן כי המחולל של מחלת הריאות הוא שפעת, יש היגיון להשתמש בתכשיר זה. תרופה נוספת שבוחנים כעת היא Remdesivir, תרופה שבמקור נוסתה כטיפול באבולה, וכעת נבדקת גם הגד קורונה. תוצאות ראשוניות בבדיקות מעבדה מדגימות פוטנציאל טיפולי לתרופה הזו גם נגד הנגיף COVID-19.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully