וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעירים לא לוקחים את הקורונה ברצינות, וזה מסוכן להם ולנו

סוף השבוע האחרון הוכיח לנו שיש אנשים שעדיין לא לוקחים את נגיף הקורונה מספיק ברצינות, ומדובר במיוחד במיליניאלז. אז מה הנתונים מראים, ולמה כולנו צריכים להבין שאף אחד לא חסין

צילום: דוברות עיריית חיפה, מאיה הורודניצ'אנו, כבאות והצלה מחוז חוף, בית החולים אסותא, בית החולים הדסה עין כרם, עריכה: עמית שמחה

אחרי שבסוף השבוע האחרון ראינו לא מעט אנשים צעירים יוצאים לפארקים, לריצות ואפילו למשחקי כדורסל, חשוב להזכיר שהקורונה מסוכנת לצעירים, הרבה יותר ממה שאנשים מבינים.

אמש פרסם משרד הבריאות נתונים חדשים על התפשטות המחלה: קבוצת הגיל שבה מספר החולים הוא הגבוה ביותר הוא 30-39 עם 14.4 חולים בממוצע לכל 100 אלף. בקבוצת גיל זו זוהו 160 מקרים של חולי קורונה. בגילאי 20-29 יש 12.6 חולים על כל מאה אלף. רק לשם השוואה, בגילאי 60-69 המספר הממוצע של חולי קורונה על כל 100 אלף בני אדם הוא 11.6.

והבעיה הזו לא מתרחשת רק בישראל, אלא גם באירופה ובארה"ב, שם קרא הנשיא טראמפ לצעירים לחדול מהתקהלויות, והבהיר להם כי הם לא "בלתי מנוצחים". ד"ר ברוס איילוורד, יועץ בכיר למנכ"ל ארגון הבריאות העולמי אמר לאתר TIME כי "אחד הדברים שמפחידים אותי עכשיו הוא שבעוד המחלה מתפשטת במערב, יש תחושה של חוסר פגיעות בקרב המיליניאלז". טווח הגילאים של דור המילניום משתנה, כאשר מקורות מסוימים מגדירים אותו כ-1981 עד 1996, ואחרים בין 1982 ל-2000. "איננו מבינים מדוע אנשים צעירים ובריאים יכולים לחלות בצורה קשה ואף למות, ואילו אחרים אפילו לא מפתחים סימפטומים", הוא אמר, "לעולם, לעולם אל תזלזלו במחלה חדשה שאנחנו לא יודעים עליה כלום".

מבלים מיאמי ביץ' בזמן סגר קורונה. AP, AP
"לעולם אל תזלזלו במחלה חדשה שאנחנו לא יודעים עליה כלום". אנשים מבלים במיאמי ביץ' בזמן סגר קורונה/AP, AP

אזהרתו של איילווארד מגיעה לקראת פרסום ניתוח ראשוני שנערך ביום רביעי על ידי המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), שהראה כי 38 אחוזים מחולי נגיף הקורונה בארצות הברית שהגיעו לאשפוז היו מתחת לגיל 55. "עשרה אחוזים מהאנשים שנמצאים בטיפול נמרץ באיטליה הם בשנות ה-20, 30 או 40, אלה אנשים צעירים ובריאים ללא מחלות רקע", הוא אומר.

מוקדם יותר השבוע אמר בכיר במשרד הבריאות הצרפתי ג'רום סלומון כי מחצית מהנדבקים בנגיף שטופלו בטיפול נמרץ בפריז היו צעירים מגיל 65. ומחצית מחולי טיפול נמרץ בהולנד היו מתחת גיל 50, כך עולה ממחקר שנערך במחלקות האשפוז בבתי החולים, שהוצג בכנס של מומחים לטיפול נמרץ.

מומחים מזהירים ומתריעים כי גם אם הנגיף גורם רק לתסמינים קלים אצל רוב האנשים הצעירים שנדבקים, ההשלכות הבריאותיות לטווח הארוך עשויות להיות חמורות. על פי מחקר שנערך לאחרונה על ידי רשות בתי החולים בהונג קונג על חולים משוחררים, חלק מהמחלימים מהנגיף נותרו עם 20 עד 30 אחוז תפקודי ריאות מופחתים וסובלים מקוצר נשימה רק מהליכה מהירה. הם גם מבקשים להזכיר לצעירים כי הם חלק מקהילה, ותפקידם בעצירת התפשטות הנגיף היא קריטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully