וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הנשנוש היחיד שיכול לשמור על בריאות הלב שלכם

אם בא לכם משהו קטן ליד הקפה, כדאי שתניחו לעוגיה ותיקחו לכם חופן שקדים. מחקר חדש מתווסף לרצף המחקרים שמעודדים להוסיף שקדים ואגוזים לתזונה, הפעם - כדי לשמור על הלב

כל מה שאתם צריכים לדעת על סיבים תזונתיים/מערכת וואלה!

בסרטון: כל היתרונות הבריאותיים של סיבים תזונתיים

אם יש דבר אחד שאנחנו ממליצים עליו כאן באופן קבוע זה שקדים. כבר כתבנו כאן, בין היתר, שהם מרכיב מפתח בתזונה בריאה, שהם טובים לדיאטה, שהם משפרים את הפוריות ואפילו את התפקוד המיני. עכשיו מחקר משמח נוסף מצטרף לרשימה הזו וקובע שהוספת שקדים לתפריט היומי עשויה עשויה לעזור להפחית את הסיכון לחלות במחלות לב וכלי דם.

למה דווקא שקדים? חופן של שקדים עשיר בחלבונים, סיבים תזונתיים ובשומנים בריאים. המינרלים והוויטמינים בשקדים עוזרים לבניית העצמות ומסייעים לתפקוד העצבים ולהסדרה של לחץ הדם. בנוסף, שקדים עשירים בוויטמין E, שמגן מפני נזק של קרני UV כמו גם מפני אלצהיימר.

ממצאי המחקר החדש: החוקרים מצאו קשר בין צריכה קבועה של שקדים לבין הורדת רמות הכולסטרול הרע ותפקוד טוב יותר של האנדותל - סמן מרכזי לבריאות כלי הדם. לפי המחקר החדש, שפורסם בכתב העת American Journal of Clinical Nutrition, שקדים עשויים לעזור גם לאנשים שכבר יש להם סיכון גבוה מהממוצע למחלות לב וכלי דם.

עוד בוואלה!

בשורות טובות: אגוזים ושקדים משמינים פחות משחשבנו

לכתבה המלאה

איך הם בדקו את זה? החוקרים ביקשו מקבוצת נבדקים לאכול שקדים או חטיף בקרה אחר בעל אותו ערך קלורי למשך שישה שבועות. לאחר מכן הם בדקו את השינויים בסמני הבריאות המטבוליים של המשתתפים. בסוף הניסוי, האנשים שצרכו שקדים מדי יום היו בעלי תפקוד אנדותל טוב יותר ורמות נמוכות יותר של LDL או כולסטרול רע. תוספת השקדים עזרה להפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם שלהם ב-32 אחוזים.

קערה מלאה באגוזים. ShutterStock
איך הם עדיין לא חלק מהשגרה שלכם? קערת שקדים ואגוזים/ShutterStock

מחקרי עבר: ממצאי המחקר הנוכחי תומכים במחקר קודם שנערך על ידי אותו צוות, שהראה את ההשפעות החיוביות של אכילת שקדים על הגוף. המחקר הקודם, שפורסם בכתב העת European Journal of Nutrition, מצא כי שקדים יכולים לסייע בהפחתת היקף המותניים והורדת ה-BMI (מדד מסת גוף). במחקר הקודם, החוקרים השתמשו ביומן מזון של ארבעה ימים כדי להעריך את הדיאטות של יותר מ-6,800 מבוגרים בבריטניה. התוצאות הראו כי מבוגרים שאכלו שקדים מדי יום הקפידו על תזונה בריאה יותר שכללה צריכת חלבון מוגברת, שומנים בריאים, ויטמין C, סיבים תזונתיים, אשלגן ורכיבים בריאים אחרים.

במחקר שנערך בשנת 2015 מצאו חוקרים מאוניברסיטת פנסילבניה כי נבדקים שאכלו כל יום חופן שקדים במשך שישה שבועות היו בעלי רמות נמוכות יותר של כולסטרול LDL (כולסטרול רע) בהשוואה לקבוצת הביקורת. בנוסף, הקבוצה שאכלה את השקדים הורידה בשומן הבטן והרגליים וגם בהיקף המותניים.

מה אומרים החוקרים? "צריכת אגוזים מלאים כמו שקדים היא חלק חשוב בתזונה בריאה", אמרה וונדי הול, החוקרת המובילה בשני המחקרים ממכללת קינגס קולג 'בלונדון. לדבריה, המחקר שלהם נשען על בסיס נתונים גדול של אוכלוסייה בבריטניה ומראה כי אנשים שאוכלים שקדים נוטים לצרוך תזונה בריאה באופן כללי, ויש להם רמות שומן נמוכות יותר בגוף. היא הוסיפה כי אצל קבוצת אוכלי השקדים נרשמה גם צריכה נמוכה יותר של חומצות שומן טרנס, פחמימות, סוכר ונתרן, שנקשרו בבעיות בריאות שונות כמו לחץ דם גבוה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully