וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 מאכלים שיכולים לעזור לכם להשטיח לכם את הבטן

בטן שטוחה היא חלומם של רבים, אבל הדרך להשיג אותה כבר כבר יותר דומה לסיוט. אספנו עבורכם כמה מאכלים שכדאי שתוסיפו לתפריט שלכם כדי לנסות ולשמור על הבטן שלכם נפוחה כמה שפחות

בטן. ShutterStock
זה לא במקום כפיפות בטן. אישה סוגרת מכנסיים/ShutterStock

בטן נפוחה, תתפלאו או שלא, לא חייבת להיות בהכרח תוצאה של אכילה מוגזמת. אומנם קיימים מזונות כמו בשר אדום, סוכר, קמח לבן, קטניות, משקאות מוגזים ויותר מדי מלח - שיכולים לגרום לנפיחות, אבל גם אכילה לא נכונה (הרבה אוויר) או רגישויות שונות יכולים לגרום לבטן שלכם להתנפח.

אומנם תאלצו לעשות גם כמה תרגילי בטן כמו כאן, אבל הנה כמה מזונות שיסייעו למאבק בנפיחות הבטן:

שיבולת שועל

דייסת שיבולת שועל. ShutterStock
משביעה לאורך זמן. דייסת שיבולת שועל/ShutterStock

הדרך הטובה ביותר לשרוף שומן בבטן היא לחתוך בקלוריות, אבל כפי שהסברנו לכם כמה פעמים, לא כל הקלוריות נוצרו שוות ולא צריך להפחית את כל המזונות. הגדלת כמות הסיבים המסיסים שאתם צורכים, למשל, היא דרך אחת טובה להשטיח את הבטן.

מזונות העשירים בסיבים מסיסים כוללים שיבולת שועל, אגוזים, שעועית ופירות יער, כאשר הצריכה היומית המומלצת היא 25-35 גרם. הסיבים התזונתיים מאטים את קצב הספיגה של המזון ותורמים לתחושת שובע לאורך זמן, ובכך תורמים לתהליכי ירידה ושמירה על המשקל.

עוד בוואלה!

רוצים בטן שטוחה? הנה 11 מאכלים שכדאי לכם להימנע מהם

לכתבה המלאה

בננות

בננות. ShutterStock
מקור טוב לאשלגן המאזן את כמות הנתרן בגוף. בננות/ShutterStock

בננות הן מקור מעולה למינרלים, ויטמינים, סיבים ובעיקר הן מקור טוב לאשלגן המאזן את כמות הנתרן שצרכתם, שהוא למעשה אחת הסיבות העיקריות לאגירת נוזלים בגוף ולנפיחות שבאה בעקבות כך.

בחודש יולי האחרון חוקרים ממרכז סגול להשמנה מטבולית, במכון האנדוקריני במרכז הרפואי תל אביב - איכילוב, ערכו מחקר על 64 אנשים שהיו בעלי מדד BMI 30 ומעלה. הנחקרים הונחו לצרוך במשך שנה דיאטת הרזייה מאוזנת. בתום שנה הפחיתו משתתפי המחקר בממוצע 9.4 ק"ג ממשקל גופם, המהווים ירידה של 9.4 אחוזים ממשקלם הממוצע.

מניתוח השינוי של ההרכב התזונתי הסיקו החוקרים שככל שצריכת האשלגן מהמזון הייתה גבוהה יותר, ירדו המשתתפים יותר במשקל.

מלפפונים

מלפפון ירוק. ShutterStock
כל ביס ממלפפון משביע יותר ומשמין פחות מרוב המאכלים החלופים/ShutterStock

המלפפונים דלים בקלוריות ובמקביל עשירים בסיבים ובנוזלים, מה שהופך אותם למזון מעולה שתורם לירידה במשקל. במלפפון בינוני אחד תמצאו רבע מהקלוריות שיש בתפוח בינוני, 4 גרם של פחמימות, ש-1.5 גרם מתוכן מקורו בסיבים. מה שכל המספרים האלה אומרים בעצם, זה שכל ביס ממלפפון הוא משביע יותר ומשמין פחות, ביחס לרוב החלופות שתוכלו לחשוב עליהן.

יוגורט

יוגורט. shutterstock, ShutterStock
מאזן את מערכת העיכול. יוגורט/ShutterStock, shutterstock

מזונות פרוביוטיים מכילים חיידקים "טובים" שיכולים לווסת את מערכת העיכול. מחקר משנת 2014 שפורסם בכתב העת הבריטי לתזונה מצא כי נשים הנוטלות פרוביוטיקה איבדו משקל רב יותר מאשר משתתפות שלא הוסיפו פרוביוטיקה לתפריט. היוגורט גם מאוד חשוב לאיזון והרגעת מערכת העיכול - מה שמסייע ביצירת ותחושת בטן שטוחה.

מנטה

עלי מנטה. ShutterStock
מרגיעה את הבטן. מנטה/ShutterStock

חליטות תה כמו קמומיל ומנטה ידועות ככאלה שמרגיעות את הבטן. המנטה עצמה מכילה שמנים נדיפים שמקלים מאוד על מצבי הנפיחות במערכת העיכול. למעשה, אפילו הרחת מנטה עשויה לגרום לכם להיות פחות רעבים ולמנוע אכילת יתר.

אבטיח

אבטיח. ShutterStock
מלא במים. אבטיח/ShutterStock

מהר מהר לפני שהקיץ יגמר ויקח איתו את הפרי המופלא הזה יש לכם הזדמנות ליהנות ממנו. אבטיחים עשויים 94 אחוזים מים, וצריכת הנוזלים המוגברת שנובעת מאכילתם מקדמת תחושת שובע מבלי להכניס לגוף שלכם הרבה קלוריות. עוד יתרון לכל המים האלה הוא שאכילת אבטיח מסייעת לבעיות עיכול ועצירות, וזה כבר משטיח את הבטן.

פלפל חריף

פלפלים חריפים. ShutterStock
טעים ומרזה. פלפל צ'ילי/ShutterStock

במחקר של אוניברסיטת ויומינג אודות תרופה המבוססת על קפסאיצין, התרכובת השומנית שנותנת לפלפלים חריפים את הטעם, נטען שהחומר הפעיל בירק המעקצץ גרם לירידה במשקל לטווח ארוך ושיפר משמעותית את הבריאות המטבולית של עכברים שצרכו אותו בשילוב תזונה עשירה בשומן.

פפאיה

פפאיה. ShutterStock
מסייעת בהתליך העיכול והספיגה. פפאיה/ShutterStock

פרי הפפאיה - שעשיר בין היתר בוויטמין A ו-C ואשלגן - מכיל גם אנזים הנקרא פפאין המסייע לפירוק חלבונים ויכול לסייע בתהליך העיכול והספיגה. פפאיה עשירה גם בסיבים ומים, אשר מסייעים במניעת עצירות ויכולים לתרום לפעילות סדירה של מערכת העיכול.

אם אתם לא רוצים לאכול את פרי הפפאיה, ניתן להסתפק בצריכת אנזימי פפאיה, אותם מפיקים מקליפתם של הפירות שעדיין לא הבשילו. את האנזימים הנמצאים בקפסולות, ניתן ליטול לפני הארוחה.

  • עוד באותו נושא:
  • השמנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully