וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם פלפל חריף יכול לעזור לכם לרזות?

28.8.2018 / 7:30

תרופה חדשה המבוססת על החומר שאחראי לטעם החריף בפלפלים נמצאה כיעילה להרזיה לטווח ארוך ולשיפור הבריאות המטבולית כשהיא משתלבת בדיאטה המבוססת על תזונה עתירה בשומן

עריכה: נטלי זברו

בסרטון: חברי מערכת וואלה! טועמים חריף

כולם יודעים שמאכלים חריפים גורמים להזעת יתר ואפילו לאלחוש קל של הלשון בעת אכילתם, אך מסתבר שחריפות יכולה להיות פתרון מעניין גם להשמנת יתר.

במחקר חדש של אוניברסיטת ויומינג אודות תרופה המבוססת על קפסאיצין, התרכובת השומנית שנותנת לפלפלים חריפים את הטעם, נטען שהחומר הפעיל בירק המעקצץ גרם לירידה במשקל לטווח ארוך ושיפר משמעותית את הבריאות המטבולית של עכברים שצרכו אותו בשילוב תזונה עשירה בשומן.

התרופה, המכונה Metabocin, נועדה לשחרר לאט את הקפסאיצין במשך כל שעות היום, כך שהיא יכולה להשפיע על השמנת יתר מבלי לייצר דלקות או תופעות לוואי שליליות.

עוד באותו נושא:
מחקר: תרכובת בפלפל חריף עשויה להאט ולמנוע סרטן השד
5 השפעות מוזרות של תזונה בריאה שאף אחד לא מדבר עליהן
טעם החיים: פלפל חריף יגרום לכם לחיות יותר שנים

אוכל חריף. ShutterStock
גורם לתאי השומן הלבנים לשרוף אנרגיה. אוכל חריף, מאוד/ShutterStock

כבר שמענו על עשרות מחקרים שהכתירו חומרים תמימים כמו קפאין, מיץ פטרוזיליה ואפילו שום כפתרונות קסם לירידה במשקל, אך הפעם החוקרים מציינים שזיהו בקפסאיצין יכולת להביא לירידה משמעותית ברמת הסוכר בדם והכולסטרול ובסימפטומים של מחלת כבד שומני לאחר צריכת החומר על ידי עכברים שעליהם בוצע המחקר המעניין.

התרופה המדוברת ממקדת רצפטורים הנקראים TRPV1, שמצויים בכמות גבוהה בתאי השומן בגוף. גירוי קולטנים אלה גורם לתאי שומן לבנים להתחיל לשרוף אנרגיה במקום לאחסן אותה, תהליך שיביא לירידה במשקל.

החוקרים גם ניסו לבדוק האם התרופה נשארת יעילה כאשר משתמשים בה לטווח הארוך, והאם השפעות שליליות יתגלו בשימוש ממושך. לשם כך העכברים בניסוי המשיכו לצרוך את התרופה למשך 8 חודשים נוספים, תוך שמירה על תפריט זהה. החדשות הטובות היו שהירידה במשקל נמשכה ללא ראיות לבעיות ותופעות לוואי.

מפעל פלפלים. אבי כהן
לכו על החריף. פלפלים/אבי כהן

אך למרות התוצאות המעניינות והפתרון שנשמע אפילו קל מדי, לא בטוח שאכילת צנצנות סחוג או גמיעת טבסקו יכניסו אתכם אל הג'ינס האהוב מימי התיכון. יישום ביתי של התזונה החריפה לא הניב את אותן תוצאות.

רוב הקפסאיצין במזון חריף אינו נספג היטב בגוף כך שהוא לא יגרום לכם לרדת במשקל . החוקרים טוענים שהצליחו לשנות במיוחד את הקפסאיצין ב-Metabocin לקליטה נכונה ולשחרור מתמשך שרק היא נמצאה יעילה לתהליך ההרזיה. כך שבינתיים נצטרך להמשיך להתאזר בסבלנות עד שהמחקר יתורגם להפצה מסחרית של כדור "חריף" שישחרר אותנו מהצורך לספור קלוריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully