וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: תרכובת בפלפל חריף עשויה להאט ולמנוע סרטן השד

4.1.2017 / 7:00

החוקרים הגרמנים ערכו ניסוי בתאי גידול ומצאו כי תרכובת שמצויה בפלפלים חריפים ובצ'ילי הצליחה לעכב ואף לחסל תאי סרטן. בנוסף, יכולתם של התאים ששרדו ליצור גרורות, נפגעה

בסרטון: אוכל חריף מאריך את החיים/מערכת וואלה!

בוידיאו: פלפל חריף יגרום לכם לחיות יותר שנים

אחרי שנמצא כיעיל לדיאטה, לאריכות חיים ואפילו לליבידו הגברי, חוקרים מגלים כעת כי לפלפל חריף יתרון בריאותי משמעותי נוסף - נגד סרטן השד.

מחקרי עבר זיהו כמה סוגים של סרטן השד שמגיבים באופן שונה לסוגי טיפול שונים. ביניהם סרטן שד שנקרא "טריפל נגטיב" ונחשב תוקפני במיוחד וקשה לטיפול. מחקר חדש חשף מולקולה שעשויה להאט את הסוג הזה של הסרטן, והיא מצויה למרבה ההפתעה בפלפל חריף ובצ'ילי.

סרטן השד הוא הצורה השכיחה ביותר של סרטן שפוגע בנשים ברחבי העולם. על פי האגודה למלחמה בסרטן בישראל, יותר מ-5,000 חולות חדשות מאובחנות כל שנה בישראל.

עוד בנושא:
צ'ילי וגילי: השילוב המתובל שיכול לעצור את הסרטן
למה יותר קשה לרדת במשקל אחרי גיל 30?
8 מאכלים ששורפים קלוריות

סרטן שד מתחלק כיום לפי ביטוי או היעדר ביטוי של 'קולטנים' להורמונים (כמו אסטרוגן) ולפי ביטוי יתר של חלבון human epidermal growth factor receptor 2 (HER2) שיכול להגיב לטיפול ביולוגי ספציפי. סרטן שד שאינו מגיב לטיפול הורמוני ואינו מבטא HER2, מכונה triple negative ובאופן כללי נחשב כיום לסוג הקשה יותר לטיפול. סוג זה מהווה כ-10 עד 20 אחוזים מכלל סוגי סרטן השד. לחולות בו יש סיכון גבוה יותר לחלות שוב אחרי הנסיגה והוא לרוב מאובחן בשלבים מתקדמים יותר.

פלפלים חריפים. ShutterStock
חריף, טעים ובריא/ShutterStock

במחקר הנוכחי, שמגיע מאוניברסיטת רוהר בגרמניה, החוקרים בדקו השפעת הקפסאיצין שמצוי בפלפל חריף על תאים שונים של סוגי סרטן אגרסיבי. החוקרים בדקו זאת בעקבות מחקר קיים שמצא כי תעלות TRP משפיעות על גידול התאים הסרטנים. אחד מערוצי ה-TRP משחק תפקיד משמעותי בפיתוח של מספר מחלות - וקיבל תשומת לב רבה מן החוקרים - הוא TRPV1 - קולטני ריח. במחקרי עבר נמצא כי קפסאיצין מעכב את התפתחותם של תאים סרטניים בכמה סוגי סרטן, כולל סרטן המעי הגס וסרטן הלבלב, והוא מפעיל קולטנים אלה.

עוד באותו נושא

לא רק מרזה: 6 סיבות טובות לאכול חריף

לכתבה המלאה

תאי הסרטן חוסלו

החוקרים גילו מספר קולטני ריח אופייניים. קולטנים אלה הם חלבונים הנקשרים יחד עם מולקולות ריח וממוקמים ברירית האף. המדענים גילו כי הקולטן TRPV1 הופיע לעתים קרובות מאוד. TRPV1 נמצא בדרך כלל בעצב הטריגמינלי. עוד נמצא כי קולטני ריח אלה מופעלים על ידי המולקולה הפיקנטית קפסאיצין כמו גם על ידי helional - תרכובת כימית שנותנת ניחוח של רוח ים טרייה.

החוקרים מצאו TRPV1 בתשע דגימות של תאים סרטניים. הם הוסיפו בתרבית לקולטן TRPV1 קפסציאין במשך שעות עד ימים. כתוצאה מכך, תאי הסרטן התחלקו לאט יותר ומספר רב של תאי סרטן אף חוסלו. התאים ששרדו נעו כעת באיטיות ויכולתם ליצור גרורות נפגעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully