וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה מוכח: המאכלים שבאמת עוזרים להוריד את הכרס

כרס היא כבר ממזמן לא רק מפגע אסתטי. היא עלולה לגרום למחלות לב, סוכרת ואף סרטן. אז איך מורידים אותה בעזרת שינויים קטנים בתזונה? הדיאטנית שלנו מצאה 5 מאכלים שיעשו את העבודה

צילום: עידו שחם

בסרטון: דרך נוספת לבדוק אם אתם סובלים מהשמנה בטנית

השמנה בטנית - השומן שמצטבר באזור הבטן, או בשפה העממית כרס - היא סוג ההשמנה המסוכן ביותר. במחקרים רבים נמצא כי תאי השומן הבטני משתתפים בתהליכים דלקתיים ובעמידות לאינסולין, ועלולים לגרום למחלות לב, לסוכרת ואף לסוגים שונים של סרטן.

הדרך המדויקת למדוד את השומן הבטני, הנקרא גם שומן ויסרלי, היא בעזרת בדיקת CT או MRI, אבל גם מדידת היקף הבטן יכולה להעיד אם אתם סובלים מהתופעה. תוצאה גבוהה מ-88 ס"מ לנשים ו-102 ס"מ לגברים, תעיד על השמנה בטנית.

מכיוון שהשמנה בטנית מסוכנת לבריאות, ומכיוון שהיא נפוצה למדי, בשנים האחרונות מחקרים רבים עסקו בשאלה איך ניתן להעלים אותה (מלבד כושר, כמובן). אספנו בעבורכם את הדרכים הכי טעימות.

קינמון

קינמון. ShutterStock
מאזן את רמות הסוכר/ShutterStock

הקינמון יכול להפחית השמנה בטנית בעזרת איזון רמות הסוכר בגוף, הפחתת העמידות לאינסולין וגם על ידי זירוז חילוף החומרים של רקמת השומן הבטני.

במחקר שנערך ביפן ופורסם בשנת 2012 נמצא כי המרכיב סינמלדהיד (Cinnamaldehyde), הנותן לקינמון את הטעם, עשוי להיות יעיל בהפחתת שומן בטני. המחקר בדק שתי קבוצות של עכברים, שלשתיהן ניתנה דיאטה עשירה בסוכר ובשומן. לאחר חודש, נמצא כי הקבוצה שקיבלה סינמלדהיד איבדה שומן בטני בעוד שבקבוצת הביקורת לא נצפתה ירידה בשומן הבטני.

קינמון גם יכול להפחית היווצרות שומן בטני אצל חולי סוכרת סוג 2 על ידי איזון רמות סוכר בדם ושיפור הרגישות של הרקמות בגוף לאינסולין. בצורה זו, מופחתת הפרשה גבוהה של אינסולין בגוף וחלה ירידה בהיווצרות שומן בטני. במחקר שפרסמה האגודה האמריקאית לסוכרת נמצא כי קינמון שיפר את רמות הסוכר בצום בחולי סוכרת סוג 2.

את הקינמון ניתן להוסיף לתה, לדגני הבוקר או לדייסת הקוואקר, ואף לרטבים כמו רוטב עגבניות.

לא רק לכרס: כל מה שבריא בקינמון

עוד באותו נושא

אל תשמרו בבטן: כל הדרכים להיפטר מהכרס

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully