וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 סימנים שהגוף שלכם זקוק לריסטארט

ד"ר עדי סאקר, מאמר אורח

21.3.2016 / 6:11

כאבים, עייפות כרונית, ותפקוד מיני לקוי הם סימנים שרבים מאיתנו חווים מדי פעם, אך כשהם הופכים לשגרה, סימן שהגוף במצוקה. מעטים יודעים שהסיבה עשויה להיות הצטברות רעלים ותרופה כימית לא תעזור. מה עושים? מומחה מסביר

אישה ישנה במשרד. ShutterStock
מתי בפעם האחרונה הרגשתם חיוניים ומלאי אנרגיה?/ShutterStock

נסו לדמיין מתי הפעם האחרונה שהרגשתם חיוניים ומלאי אנרגיה. אורח החיים במאה ה-21 מאופיין בקצב אינטנסיבי, תזונה לקויה ודלת סיבים, מחזור בשעות שינה והרבה סטרס. כל אלו משפיעים על הגוף וחשוב להיות קשובים אליו. התקפי עייפות, עצירות, חוסר ריכוז, כאבי ראש ופגיעה בתפקוד המיני הם רק חלק מהאיתותים שהגוף נותן לנו כשהוא צועק: "אני זקוק לחידוש". המדריך המלא לניקוי רעלים:

1. עייפות

חוסר אנרגיה הוא איתות שהגוף נותן לנו על מנת שנבין שמשהו לא תקין מתרחש. שתיית קפה ומשקאות שמכילים קפאין רק תחמיר את העייפות לאורך זמן. אמנם לזמן קצר נרגיש מלאי מרץ, אך לאחר מכן האנרגיה תרד בצורה דרסטית בזמן שהכבד יצבור רעלים נוספים והעייפות תחמיר. אם אתם מתקשים לקום מהמיטה בבוקר, וכל היום מלווה בפיהוקים ותחושת עייפות ראשית כל הקפידו על 7 שעות שינה בלילה. שנית, שימו דגש במהלך היום על שתיית נוזלים מספקת ברמה של 2-3 ליטר.

המעבדה: מה באמת יחזיר אתכם לאיזון?

2. עצירות

עצירות כרונית היא סימן שמשהו עובד לא נכון במערכת העיכול. גם מעבר לתפריט המבוסס על סיבים לא בהכרח יפתור את הבעיה, כיוון שהמערכת סתומה. קלקולי קיבה תכופים הם גם סימן נפוץ לכך שהגוף רוצה להתנקות. ניקוי המעי הגס בשילוב עם תזונה נקיה, עשירה בירקות ופירות טריים,הפסקת צריכה של מזון מטוגן ואוכל מזיק אחר יתנו לגוף את ההזדמנות להתחדש, ולקבל את כל הוויטמינים והמינרלים שלהם הוא זקוק.

מדריך מקוצר להתמודדות עם עצירות

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
גבר מזוקן רוכב על אופניים ושותה קפה. ShutterStock
נמצאים בתוך ענן של חוסר ריכוז? אל תפרשו זאת כקריאה לעוד כוס קפה/ShutterStock

3. חוסר ריכוז

עשו לעצמכם מבחן: אם באופן עקבי אתם מוצאים את עצמכם בתוך ענן של חוסר ריכוז, מותשים ולא מצליחים לסיים דברים, אל תטעו ותפרשו את הסימנים האלה כקריאה לעוד כוס קפה, משקה אנרגיה או לתרופות מרשם. יכול להיות שטפילים במעי כגון קנדידה, הליקובקטר, מתכות כבדות וטוקסינים חוסמים לכם את המעי ומרכזים את האנרגיה של הגוף במלחמה לסלקם. במקרה זה התייעצות עם תזונאית יכול לסייע על ידי שינוי התזונה ובנוסף, טיפולי דיקור וניקוי רעלים יכולים להיות פתרון מיידי להקלה על התסמינים.

בלי ריטלין: לשפר את הריכוז ב-6 צעדים פשוטים

4. תחושת עצבות ודיכאון

אנחנו מה שאנחנו מכניסים לגוף שלנו ומצב הרוח שלנו מושפע גם הוא מהמזון שאנחנו צורכים. אוכל לא איכותי ואפילו רעיל יכול לגרום לנו להרגיש עצובים ומדוכאים. לרעלים יש נטיה להצטבר ולא לצאת מהגוף, אלא אם מופעל עליהם כוח מיוחד. פעילות גופנית היא הצעד הראשון במלחמה בדיכאון, כיוון שהיא משחררת הורמונים שמסייעים למצב הרוח ומניעה את מערכת העיכול.

כך תביסו את הדכדוך: 5 דרכים טבעיות לשיפור מצב הרוח

5. עודף משקל / קשיים בירידה במשקל

התחלתם דף חדש, עברתם לתפריט בריא ומזין פלוס אימוני כושר, והמשקל עדיין תקוע? הרעלים שהצטברו במשך השנים בגופכם גורמים לחילוף החומרים להיות איטי, הגוף שלכם עייף ולא מסוגל לספוג את כל הטוב שאתם רוצים בשבילו. כשאתם מתחילים תהליך של ירידה במשקל מניקוי רעלים, אתם מתחילים מנקודת בסיס, ולא מהאמצע. זה יסייע לירידה בריאה במשקל ולבניית גוף בריא מהיסוד.

רוצים להיות בריאים יותר? מספיק אם תפחיתו 5% ממשקל הגוף

אישה עייפה שוכבת במיטה. ShutterStock
אוכל לא איכותי ורעיל יכול לגרום לנו להרגיש עצובים ומדוכאים/ShutterStock

6. בעיות שינה

הגוף מבצע "עבודות תחזוקה" ומתחדש בלילה. אם אנחנו ערים בלילות זה עלול להיות סימן לכך שהגוף מתמודד עם כמות גדולה של מתח ורעלים. מלטונין מסמן לגוף ללכת לישון, אבל גוף עמוס רעלים לא תמיד מזהה את הסימן ומפה מתחיל אפקט דומינו, שמשבש את השעון הטבעי של הגוף. הקפידו על שתיית תה צמחים/ירוק עם לימון לפני השינה, זה יסייע לטיהור המערכת ולרגיעה. ניקוי רעלים יכול להיות פתרון טוב עבור מי שמרגיש שהבטן לא נותנת לו מנוחה.

מה עדיף, שינה קצרה ורצופה או שינה ארוכה ומקוטעת?

7. תפקוד מיני לקוי

ישנם המון מוצרים ותכשירים שונים בשוק שמבטיחים שיפור בתפקוד המיני, אך הסיבה להם עשויה לנבוע מהצטברות סטרס ורעלים. איברי המין שלנו, כמו כל איבר אחר בגוף, מושפעים מרמת הרעלים בגוף ומזרימת הדם. ככל שהגוף נקי ורגוע יותר, כך גם זרימת הדם תקינה יותר ותפקוד האיברים הוא טוב יותר. כשאיברי המין לא מקבלים את כל הוויטמינים והמינרלים שהם צריכים, לא פלא שהם לא מתפקדים כראוי. פעילות גופנית היא קריטית לשיפור זרימת הדם לאיברים תוך הקפדה על תזונה דלת שומן, שתמנע הסתיידות של עורקים.

עושים חשק: 9 מאכלים מעוררי תשוקה

8. כאבי ראש

יום קשה, מקום רועש או סתם חוסר בנוזלים הם גורמים שכיחים לכאבי ראש. אך כאבי ראש כרוניים הם מהסימנים הנפוצים של הגוף להגיד שמשהו לא בסדר. לפני שמטפלים בסימפטום, חשוב לברר מהי הגורם העיקרי לכך? לפני שאתם לוקחים עוד כדור, תנסו קודם לחזק את הגוף על ידי תזונה עשירה בסיבים ושתיה מרובה. בשלב השני, נסו להפחית מהלחץ הנפשי כי יכול להיות שההשפעה שלו מקרינה גם על התפקוד הפיזיולוגי.

חתיכת כאב ראש: סוגים שונים של כאבי ראש ודרכי הטיפול בהם

כאב ראש סמארטפון. ShutterStock
לפני שאתם לוקחים עוד כדור - בררו מה הסיבה לכאבים/ShutterStock

9. גוף תפוס ונוקשות לא מוסברת

קמים בבוקר ומרגישים תפוסים? אם עשיתם אימון טריאטלון יום לפני זה בסדר, אבל אם אתם יושבים במשרד כל היום, ובבוקר מרגישים כאילו שדרסה אתכם משאית, יש פה עניין שחייב בירור. כנראה שרמת הדלקת בגוף שלכם גבוהה מהרגיל. אוכל לא מתאים וסביבה מזוהמת גורמים להצטברות רעלים ולרמת דלקתיות גבוהה. עיסויים ושהות בסאונה על בסיס קבוע, עשויים לסייע בפירוק הדלקות שהצטברו בגוף.

למה בעצם כואב לנו הגב?

10. בעיות עור / אלרגיה / אקנה

העור הוא תמונת המראה למה שמתחולל בתוך הגוף. כאשר הגוף נקי מבפנים, רואים את זה גם מבחוץ. הצטברות רעלים בגוף עלולה לגרום למראה עור אפור, עמוס בפריחות שונות, אקנה, ותגובות אלרגיות. הקפידו על שימוש בסבון אנטיספטי היפואלרגני שמיועד לטיפול בעור רגיש, ובנוסף, הקפידו על שתיית מים מרובה שתסייע בחידוש העור והתאים.

הטיפול - ניקוי רעלים וחידוש האנרגיה:
בעידן המודרני חלק מאורך חיים בריא הוא התמודדות חזיתית עם התחלואות כגון חוסר פעילות גופנית, ועצבים והצטברות פסולת במעי הגס. בנוסף לכל הפעולות הנזכרות לעיל, הרפואה המשלימה מציעה מגוון דרכים להתמודד עם סימפטומים של סטרס והצטברות של רעלים בגוף, כמו למשל ניקוי רעלים ועיסויי גוף מגבירי אנרגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully