וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיאטניות אוהבות דיאטה?

18.6.2015 / 19:30

כשהמשקל נתקע אנחנו פונים למומחה תזונה שיעזור לנו לחזור לדרך הישר, אבל למי הולכת דיאטנית שפשוט חייבת להוריד 2 ק"ג? האם דיאטניות סופרות קלוריות? יש יועצות דיאטה שמנמנות? ביקשנו מ-5 דיאטניות, 2 יועצות תזונה ונטורופתית אחת לחשוף את סודות ההרזיה האישיים שלהן

חלי ממן כריכים בריאים. ערן גילווארג
חלי ממן. "הקילוגרמים העודפים הם תוצאה של עיגול פינות מבחינת כמויות"/ערן גילווארג

להרבה אנשים נדמה שאם יכירו את כל כללי הדיאטה, ישננו את טבלת הקלוריות וידעו מה מותר לאכול באיזה שעה – אין שום סיכוי שהם ישמינו. אבל זו טעות, ויעידו על כך דיאטניות ויועצות תזונה שונות, שאף שהן מומחיות בתחומן, גם הן חוטאות לעיתים ומוצאות את עצמן במאבק עם המשקל. פנינו לנשות המקצוע שעובדות עם וואלה! בריאות, וביקשנו לדעת באמת - איך הן נאבקות ב-2 הק"ג שחייבים להוריד לפני הקיץ? האם הן סופרות קלוריות? והאם הן מצליחות בעצמן לעמוד בכל הכללים שהן מציבות ללקוחות? אלו העצות שלהן, ששוות את משקלן בהרבה יותר מזהב.

פיליס גלזר: אני בדיוק מנסה להוריד 2 ק"ג שהעליתי בהודו

"תפסתם אותי בדיוק בזמן שאני רוצה להוריד 2 קילו שהעליתי בנסיעה להודו לפני מספר חודשים. לשם כך, אני מגבירה את הפעילות הספורטיבית שלי, ואני לא סופרת קלוריות. אני אוכלת בעיקר ירקות בכל מיני צורות (עגבניות צלויות, ירקות טריים בסלטים, ירקות כבושים שמכילים פרוביוטיקה ומסייעים לעיכול) מעט לחם (בעיקר רק בבוקר, מרוח בגבינת ריקוטה או אבוקדו) ומעט חלבונים (ביצים קשות, טונה, חזה עוף צלוי על הפלנצ'ה).

בין הארוחות אני שותה הרבה מים עם עשבי תיבול, פרוסות תפוחי עץ וג'ינג'ר, ונמנעת מלאכול סוכר. הפינוק שלי הוא תה צמחים מהגינה שלי ממותק בדבש בבוקר ואחר הצהריים כדי להגביר אנרגיה. בין 15:00-16:00 האנרגיה שלי קצת יורדת, אז אני אוכלת מנת חלבון לאיזון הסוכר בדם.

פיליס גלזר. ראובן קסטרו
פיליס גלזר. כשהיא רוצה לרזות היא מתרכזת בתהליך הלעיסה/ראובן קסטרו

הדבר הכי חשוב מבחינתי בתהליך ירידה במשקל: יותר מתמיד אני שמה דגש גם על איך אני אוכלת - מקפידה לא לאכול ליד המחשב או הטלוויזיה, להתרכז על מה שאני אוכלת ובעיקר על לעיסה - ממש לטחון את האוכל עם השיניים לפני הבליעה. ידוע שככל שלועסים יותר, זמן הארוחה מתארך ומחקרים מראים שאנשים שאוכלים לאט יותר ולועסים עד שהמזון במרקם של עיסה, אוכלים פחות קלוריות, מעכלים את האוכל יותר ומרגישים יותר שובע".

למדור האוכל הבריא של פיליס בוואלה!

פיליס גלזר היא יועצת לאוכל טבעי ואורגני, עיתונאית ומחברת ספרי בישול

אמירה דני בן שושן: גם אני התמודדתי עם השמנה

"היום אני גם יודעת שגם עם 2 קילו פחות או יותר, מה שהכי חשוב זה ללמוד לאהוב את הגוף שקיבלנו, ושזו אולי העבודה הקשה ביותר"

"בתור מישהי שחוותה עליה במשקל בחייה אני יכולה בקלות להתחבר לרצון להוריד במשקל תיכף ומיד, אבל עם הזמן למדתי שמה שעובד הכי טוב בשבילי זה סבלנות, ועבודה על חשיבה חיובית. ספירת קלוריות והימנעות טוטאלית מפחמימות או מתוקים עושה לי רע. בפועל מה שאני עושה זה לזהות את הפעמים בהם אני אוכלת שלא מרעב פיזי, אלה בגלל שעמום, לחץ או פשוט 'כי זה מולי', ומשתדלת להפחית את האכילה הזאת למינימום ההכרחי.

דבר נוסף שעוזר לי מאוד זו התארגנות נכונה ותכנון של היום כך שלא אמצא את עצמי במצבי רעב שבהם קל יותר לאכול מעבר לנקודת השובע. בתור דיאטנית שעובדת עם מנותחים בריאטריים למדתי כמה חשוב לאכול לאט ובמודעות ,לשם הבנה האמתית של מה וכמה הגוף צריך באותו רגע.

אני מאמינה שכשלומדים לזהות מניעים לאכילה שאינה מונעת מרעב פיזי ולומדים לתרגל אכילה מודעת וקשובה, מצליחים לרדת במשקל בצורה נכונה וחשוב מזה - לשמור על משקל תקין לאורך זמן. היום אני גם יודעת להגיד שגם עם 2 קילו פחות או יותר, מה שהכי חשוב זה ללמוד לאהוב את הגוף שקיבלנו, ושזו אולי העבודה הקשה ביותר, אבל גם הכי מספקת".

הטיפים של אמירה: כך תעברו את משבר אמצע הדיאטה

אמירה דני בן שושן היא דיאטנית קלינית חברה בעמותת עתיד- עמותת הדיאטנים בישראל

טובה קראוזה: אני סנובית של קינוחים, ואוכלת בריכוז

"כבר בגיל ההתבגרות הבנתי עד כמה דיאטות הרזייה ואובססיות לרזון יכולות לפגוע בבריאות. מאז, ובמיוחד בעקבות הניסיון שלי בעבודה, ברור לי לחלוטין שדיאטת הרזייה היא לא פתרון, גם לא ספירת קלוריות. כשאסור לנו משהו, דווקא אותו נרצה יותר וחסך פיזיולוגי ופסיכולוגי יוצר צורך בפיצוי וכך יכול להיפתח מעגל הרסני. לכן, אני לא עושה למטופלים שלי ולא עושה בעצמי דיאטות להרזיה (גם אם גיליתי פתאום שהבגדים קצת לוחצים עלי).

טובה קראוזה. צילום: נועה זני, יח"צ,
טובה קראוזה. לא עושה דיאטות, גם כשהבגדים קצת לוחצים/צילום: נועה זני, יח"צ

כדי לשמור על משקל תקין יש כמה הרגלים שאני מבקשת מהמטופלים שלי וגם מעצמי ליישם, ביניהם להסתכל על אוכל בריא כ"בן ברית", להקשיב לגוף ולדעת מתי הוא שבע ובאותה הזדמנות להקשיב גם לנפש ולהבין מאיזה מניע אנחנו אוכלים, לבשל הרבה בבית, לתכנן את סדר היום של האוכל, לעשות ספורט, לאכול בריכוז ולהיות "סנובים של קינוחים" - אם כבר לא בריא, א שיהיה הכי טעים ואיכותי.

הכללים המפתיעים של טובה קראוזה לחיים בריאים

טובה קראוזה היא דיאטנית קלינית להריון ולאחר הלידה ומחברת הספר "המדריך השלם לתזונה בהריון"

חלי ממן: נצמדת ליומן אכילה, ולא מעגלת פינות בכמויות

"כשאני מנסה לרזות אני מקפידה לאכול אוכל עם כמויות מוגדרות ונצמדת ליומן אכילה"

"כמו שכולם מבינים לא ניתן לשמור על משקל אחיד כל הזמן, ולעיתים עולים במשקל. לאורך כל השנים שבהן אני שומרת על המשקל, בתקופות שבהן אני קצת משמינה אני פשוט נצמדת לתפריט שמכיל רק מוצרים מוגדרים – במקום לאכול בבוקר קורנפלקס שלפעמים מכשיל אותי בכמויות, אני בוחרת בשתי פרוסות לחם, ולא עם ממרח כי גם שם הכמות לעיתים גולשת - אלא בוחרת בפרוסת גבינה צהובה 5 אחוזי שומן.

בארוחת הצהריים, במקום אורז אני בוחרת בתפוח אדמה. במקום גרנולה עם מעדן אחר הצהריים אני אוכלת חטיף בריאות עם מעדן - ואז שוב המידה יותר מדויקת. בארוחת הערב אני בוחרת להכין פשטידה עם סלט ואז הכמות מדויקת.

באופן כללי, רוב העליות של 2-3 ק"ג שמתווספים עם הזמן הם בדרך כלל תוצאה של עיגול פינות מבחינת כמויות. לכן כשאני מנסה לרזות אני מקפידה לאכול אוכל עם כמויות מוגדרות ונצמדת ליומן אכילה".

צפו בחלי מדגימה כמה שמן אתם באמת אוכלים כל יום

חלי ממן היא מייסדת רשת לקבוצות הרזיה

לירון שמעוני: עשיתי כל דיאטה אפשרית

"במקום לספור קלוריות התחלתי להקשיב לאיתותי הגוף. במקום להימנע ממזונות, התחלתי לאפשר - מתוך הבנה שמותר לי לאכול הכול"

"עד לפני 7 שנים עשיתי כל דיאטה אפשרית - דלת פחמימות, ספירת קלוריות, דיאטת חלבונים, כדורים התורמים לתחושת שובע ועוד. המשקל שלי נע ונד ללא הרף. פלוס שישה קילו, מינוס שישה קילו וחוזר חלילה. עד שהבנתי שזו לא הדרך הנכונה עבורי.

אז במקום לספור קלוריות התחלתי להקשיב לאיתותי הגוף, לתחושות הרעב ולתחושות השובע. במקום להימנע ממזונות, התחלתי לאפשר - מתוך הבנה שמותר לי לאכול הכול, הבחירה בידיי והאחריות היא שלי. ובמקום להרגיש אשמה כל הזמן - התחלתי להרגיש שחרור.

התחלתי להיות מודעת יותר למה אני אוכלת, איך אני אוכלת, מה הכמות הנכונה עבורי לאכול וגם - מה המניעים שלי לאכילה. והכי חשוב - לסמוך על הגוף שלי שהוא יודע הכי נכון, להאכיל אותו מתוך כבוד ואהבה במזונות שעושים לו טוב ולשמור עליו פעיל באופן קבוע. כל אלו סייעו לי להגיע לנקודת שיווי המשקל שלי ולשמור עליה גם אחרי שתי לידות.

כך שיטת NLP תעזור גם לכם להפסיק לאכול מהרגש

לירון שמעוני היא דיאטנית קלינית ומאמנת בגישת NLP, חברת עמותת עתיד – עמותת הדיאטנים בישראל

עתליה דלל: מקפידה על שינה של מינימום 7 שעות בלילה

"כאשר אני מרגישה שבא לי לרדת במשקל או לחזור לאיזון, אחד הכללים הכי חשובים לי הוא לא להתמקד בספירת קלוריות. אני פשוט לא מאמינה בזה. בתקופות כאלה אני מתמקדת במזון מלא בעל אינדקס גליקמי נמוך. אני דואגת להכין לי אוכל טרי, בריא ואיכותי שיהיה לי זמין במהלך היום, מקפידה על 5-6 ארוחות קטנות לאורך היום, יוצאת מהבית עם שקיות בתיק ושותה לפחות 10 כוסות מים.

עתליה דלל. באדיבות המצולמים
עתליה דלל. הכלל הראשון - לא לספור קלוריות. השני - לנשום/באדיבות המצולמים

בנוסף לתזונה, אני משלבת פעילות גופנית, מקפידה על מינימום 7 שעות בלילה ולא פחות חשוב - מזכירה לעצמי לנשום עמוק במהלך היום".

במקום קפה: משקאות הבריאות של עתליה לבוקר בריא

עתליה דלל היא נטורופתית N.D

יפית קסלר: מרשה לעצמי להתפנק ב-1 מתוך 10 מקרים

"הפסיכולוגיה שלנו עובדת ככה שכשרשום לך לאכול פרוסת לחם קל עם 2 כפות קוטג', אתה אוטומטית רוצה סביח, טוסט מפוצץ בגבינה צהובה או בראוניז. או גם וגם"

"מאז שאני זוכרת את עצמי, בכל פעם שהכרזתי על דיאטה מיד למחרת עליתי 2 קילו. כאילו הגוף שלי לא מוכן שיגידו לו מה לאכול ויאסרו עליו אוכל אהוב. הפסיכולוגיה שלנו עובדת ככה שכשרשום לך לאכול פרוסת לחם קל עם 2 כפות קוטג', אתה אוטומטית רוצה סביח, טוסט מפוצץ בגבינה צהובה או בראוניז. או גם וגם.

מה שכן עוזר לי לשמור על המשקל הוא לא לתת למחשבות שלי על אוכל להכתיב לי בכל יום מה אני אוכל. אנחנו מוקפים בפרסומות מפתות, מאפיות וקינוחים בכל מקום – בבית, במשרד וברחוב. לכן, ברור שיהיו לנו כל הזמן מחשבות וחשקים. אז מתוך 10 פעמים שבא לי מנה מפנקת שאני מפנטזת עליה, אני אוכל אותה פעם אחת. כי מחשבות וחשקים הם כמו גל, באים והולכים. וחוץ מזה יש משהו כיף הרבה יותר בלהפוך את חווית האכילה המפנקת למשהו שאתה מחכה לו ויכול באמת להתענג עליו.

בנוסף, אני תמיד יוצאת מהבית עם אוכל למהלך היום. אני בדרך כלל לוקחת איתי בקבוק מים, כריך עם חביתה, יוגורט עם קופסא קטנה של קורנפלקס, פרי ו 2-3 קוביות שוקולד".

יפית מציגה: 8 דברים שלא ידעתם על השומן בגוף שלכם

יפית קסלר היא דיאטנית קלינית מומחית להשמנת יתר ולניתוחי קיצור קיבה, חברה בעמותת עתיד- עמותת הדיאטנים בישראל

איילת גור אריה: דואגת שיהיה לי בבית אוכל טעים

"הרבה אנשים חושבים שאם הם רוצים לרזות הם צריכים להתרחק מהמטבח כמה שיותר, אבל בשבילי, ובשביל הרבה לקוחות שלי, דווקא ההכנה בבית והכנה מראש היא המפתח. אני מקפידה שתהיה לי נגישות למזונות שאני אוהבת ומכינה אותם בבית. למשל - קטניות שאני מוסיפה לסלט שמאוד משביעות, חזה עוף, ירקות חתוכים לרצועות (כך שכל מה שצריך זה לשלוף מהמקרר ולטבול בגבינה או סתם כך בלי כלום).

איילת גור אריה. באדיבות המצולמים
איילת גור אריה. המפתח הוא הכנה מראש/באדיבות המצולמים

אני מקפידה לתכנן מראש את הארוחות שלי, לדוגמה בערב אני לא שוכחת להכין כריך מושקע ליום המחרת. כך יוצא שכמעט תמיד יש לי מאכלים שהם בחירה נכונה ובריאה שנגישים לי, ואני לא מסתובבת רעבה, הסיכוי שאני 'אחטוף' משהו או אוכל בחוץ כי 'זה מה שהיה באותו הרגע' קטן והתפריט שלי משביע וטעים. וכך חוזרים לשגרה ונהנים גם תוך כדי".

המדריך של איילת: 4 משפטים שצריכים לגרום לך לחשוד בדיאטה החדשה שלך

איילת גור אריה היא דיאטנית קלינית, חברת עמותת עתיד- עמותת הדיאטנים בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully