4 משפטים שצריכים לגרום לך לחשוד בדיאטה החדשה שלך

    כל כמה זמן צצה לה על מדפי מחלקת הטבע בבית המרקחת תרכובת/ תה / תרופה חדשה שמבטיחה שתורידו במשקל בלי מאמץ, בלי להרגיש רעב ובלי לחלום על גלידה. כך תזהו אם אתם עומדים לפני עוד דיאטת טרנד חולפת

    • דיאטה
    איילת גור אריה
    המרדף אחרי הרזון גורם לנו להאמין לשטויות (צילום: ShutterStock)

    אנחנו מוצפים בפרסומות, הבטחות ומידע על דיאטות שונות ומשונות שמבטיחות ירידה מהירה וקלה במשקל, כזו שנשארת לנצח. רובנו כבר יודעים לא להאמין להבטחות האלה, ומשננים היטב את הכלל "אין פתרונות קסם", אבל עדיין יש כמה משפטים שעלולים להטעות ולבלבל. אז לפני שאתם פונים לדיאטה הבאה, הנה כמה מההבטחות, והאמת שמאחוריהן.

    מרכיבים טבעיים בלבד

    דיאטות רבות מבטיחות ירידה קלה במשקל בקניית תוספים טבעיים שונים. אך התוספים האלה לא ממש נאמנים לטבע. צריכת סיבים, למשל, בהחלט יכולה לעזור לתחושת השובע לאורך זמן, אך צריכת סיבים בצורה של תוסף אינה זהה לאכילה של סיבים ממקור טבעי כמו קליפות של ירקות ופירות. אכילה של המאכל השלם, הכולל את הויטמינים, נוגדי החמצון והסיבים היא הרצויה. הפרדת כל רכיב ורכיב וצריכתו בצורה מרוכזת לא משפיעה באותו אופן חיובי על הגוף.

    גם אם ידוע שמאכל מסוים או רכיב במזון הוא בריא, זה לא אומר שכדור מרוכז של אותו הרכיב ייתן את אותן התוצאות. לכן ההמלצה היא לאכול את המאכל הטבעי, ולא את הצורה המעובדת שלו.

    עוד באותו נושא

    10 סימנים שהדיאטה שלך מסוכנת

    לכתבה המלאה

    ללא תופעות לוואי

    איך נדע מה יהיו ההשפעות של התוסף לירידה במשקל על הגוף? בגלל שכל התוספים הללו אינם מוגדרים כתרופה, הם לא עברו מבחנים מוקפדים של הנזק שיכול להיגרם בעקבות נטילתם. בשל כך, יש הרבה תגובות שונות לאותם מוצרים המבטיחים ירידה במשקל. נשירת שיער, כאבי בטן ואף תופעות מסכנות חיים כמו הפרעות בקצב הלב הן חלק ממגוון רחב של תופעות הלוואי שתועדו. כיצד הגוף שלכם יגיב? אין דרך לדעת בוודאות. לכן חשוב לזכור כי הדיאטה הטרנדית של היום יכולה להיות המוצר המסוכן שיורד מהמדפים מחר.

    אפשר לאכול חופשי מ...

    דיאטות חדשניות וסוחפות מבטיחות אכילה ללא הגבלה של מאכלים מסויימים עם איסור על אכילה של מאכלים אחרים, ואף איסור על אכילת קבוצת מזון שלמה כמו פחמימות. דיאטות כאלו אינן קסם - המאכלים שלא תאכלו יביאו למינוס קלורי גדול, כך שמאכל אחר שתאכלו יספק פחות קלוריות, גם אם ייאכל בכמות גדולה.

    בהימנעות קיצונית ממאכלים עליכם לשאול את עצמכם - האם אפשר לאכול כל החיים רק מאכל אחד? האם אפשר לאכול רק מאכלים מסוג אחד בלבד? האם אפשר לא לאכול פחמימות לעולם? כמובן שהתשובה היא לא, אי אפשר. לכן הדיאטה שתשמור על ההישגים לאורך זמן והדיאטה הבריאה ביותר היא גם הקשה ביותר- צריך לאכול מהכל, ולשלוט בכמויות שאנחנו אוכלים.

    ירידה מהירה מובטחת!

    גם אם הדיאטה הטרנדית עוזרת לכם לרדת במשקל, כשיורדים במשקל בצורה חדה ומהירה יהיה קשה לשמור על המשקל החדש, כמעט בלתי אפשרי. מחקרים מראים כי בדיאטות "כסאח" עולים בחזרה למשקל הישן ואף יותר. אם תעשו דיאטה קיצונית שבה תאכלו רק 1,000 קלוריות ביום, כדי לשמר את המשקל החדש תצטרכו להמשיך לאכול רק 1,000 קלוריות בכל יום. אלו כמובן אינן קלוריות המספיקות לתפקוד תקין של הגוף. כך, ברגע שתחזרו לאכול בכמויות מתאימות תעלו בחזרה. דיאטות קיצוניות ודיאטות כסאח פשוט לא עובדות לאורך זמן. הן בלתי אפשריות לשמירה.


    עוד על דיאטות טרנד בוואלה! בריאות:
    הגרסה ההוליוודית לעוגות בוץ: דיאטת חימר
    לאכול 30 בננות ביום ולרדת במשקל

    איילת גור אריה היא דיאטנית קלינית, חברת עמותת עתיד - עמותת הדיאטנים בישראל

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully