פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      מה אתם יכולים לעשות כבר היום כדי לרדת במשקל?

      זהו. אין סוודרים ובגדים רחבים שיכולים לכסות על כל מה שעלינו בחורף האחרון. רגע לפני עונת בגדי הים, הדיאטנית שלנו מייעצת לכם מה אתם יכולים לעשות כדי להוריד במשקל כבר היום

      אישה בדיאטה (ShutterStock)
      מתחילים (אילוסטרציה: shutterstock)

      גם אתם הבטחתם לעצמכם שממחר אתם מתחילים לעשות ספורט או לאכול נכון ושכחתם מזה ברגע האמת, או כשהעוגה כבר הייתה בתוך הפה שלכם? רבים מאיתנו נוטים לדחות שינויים בכל תחומי החיים, ותזונה אינה יוצאת דופן. כדי להקל על ההחלטה, שרבים מאיתנו חוששים ממנה, הנה הצעדים (הקטנים) שכולכם יכולים לעשות עוד היום בדרך לתזונה בריאה יותר.

      1. הגדירו מטרה

      החיים של כולנו עמוסים. הראש שלנו מלא במחשבות ומטלות יומיומית שדוחות את העיסוק בשינוי אורך חיים בריא. עשו הפסקה לרגע, וחשבו, מהי המטרה אליה אתם רוצים להגיע. חשוב שהמטרה תהיה מטרה ריאלית ובריאה עבורכם. ללבוש את מידת המכנסיים שלבשתם לפני 30 שנה, למשל, אינה מטרה שניתנת להשגה ולשמירה לאורך זמן. כאשר המטרה ברורה ומוגדרת, קל יותר להשיג אותה.

      5 דרכים להוריד במשקל בלי דיאטה

      2. למה דווקא עכשיו?

      אם אתם עומדים לשנות את אורח החיים שלכם ולהיפטר מהרגלים שאינם מועלים לבריאות, אתם זקוק למקור כח גדול של מוטיבציה. שאלו את עצמכם: למה אני רוצה לרדת במשקל? הסיבות למוטיבציה הן אישיות ומשתנות בין אדם לאדם.

      כך תשתחררו מהרגלי אכילה מזיקים

      3. מצאו שותף לדרך

      בתהליך הירידה במשקל, שותפים יכולים לעזור ולתמוך. וודאו כי האנשים איתם אתם יוצאים למסע הם אנשים המסוגלים לגלות הבנה, לתת מילה טובה ולעודד כאשר יהיו קשיים. תמיכה אמיתית יכולה לעזור לכם להשיג את המטרות שלכם.

      כך זוגיות תורמת לכושר שלכם

      קינוחים (ShutterStock)
      ביוש! (אילוסטרציה: shutterstock)

      4. קונים חכם

      האם יש בבית שלכם ממתקים, חטיפים או סוגי מזון אחרים עתירי קלוריות ושומן שקשה להפסיק לאכול מהם? אם כן, דאגו להרחיק אותם מהבית ודאגו לא להכניס אותם שוב בקנייה הבאה. במקומם, מלאו את המטבח בירקות ופירות, שטפו אותם והניחו אותם במקום נגיש במטבח. בצורה זו, תמנעו מעצמכם פיתויים מיותרים המקשים על הירידה במשקל.

      8 דרכים לאכול מתוק ולא להשמין

      5. משנים גם את החשיבה

      אם היו לכם נסיונות קודמים לרדת במשקל, חשוב שתזכרו מה היו נקודות התורפה שלכם. באיזה מצבים היה לכם קשה? מה גרם לכם להתייאש? העלאת נושאים אלו למודעות תגרום לכם להתמודד שנית עם הקושי. חשבו כיצד אתם יכולים לעשות את הדברים בצורה שונה הפעם. למחשבות חיוביות יש כח רב להנעה לפעולה. במקום "אני לא יכול", חשבו איך אתם יכולים להצליח הפעם.

      השיטה שתגרום לכם להפסיק לאכול מהרגש

      ירקות חתוכים (ShutterStock)
      מתכננים מראש (צילום: shutterstock)

      6. תכנון מראש

      על מנת לעשות שינוי ולסגל לעצמנו שגרה של אכילה נכונה ובריאה, יש לתכנן מראש. הרבה מאיתנו נמנעים מעיסוק זה בשל חוסר זמן. אך תכנון מראש דווקא יחסוך זמן והרבה קלוריות מיותרות. תכננו את הקניות לבית בעזרת רשימת קניות שבועית מפורטת של ירקות, פירות, קטניות ושאר מוצרים שיעזרו לכם להרכיב ארוחות מזינות. קחו איתכם בתיק או למשרד ירקות חתוכים או שלמים, חטיפי אנרגיה או שקית עם כמה פירות יבשים וחופן אגוזים. כך לא תהיו רעבים במשך היום.

      5 דברים לא בריאים שאתם עושים בעבודה

      7. שינוי סדר עדיפיות

      פעילות גופנית דורשת שינוי בסדר היום שלכם. כשיש לכם פגישת עבודה מאוד חשובה, רוב הסיכויים שלא תדחו אותה וכך יש להתייחס גם לזמן הפעילות הגופנית שלכם. בלי ביטולים. קבעו שעה ריאלית לפעילות הגופנית וכתבו אותה ביומן, כחלק מסדר היום שלכם.

      כמה ספורט אתם באמת צריכים לעשות בשבוע?

      8. צעד קטן מוביל לשינוי גדול

      כאשר יש שינויים רבים שיש לעשות והמטרה נראית רחוקה, חשוב לפרוט את היעד הסופי למטרות קטנות וריאליות באמצע הדרך. כל שבוע קיבעו שתיים או שלוש מטרות עליהן תקפידו במשך השבוע, והן יכולות לכלול דברים פשוטים כמו שתייה מספיקה של מים במשך היום או הוספת ירקות לתפריט. כל שינוי קטן, מביא לתוצאה גדולה בהמשך.

      5 תפריטים בריאים שמתאימים לכל אחד