פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      8 דרכים לאכול מתוק ולא להשמין

      כן, גם לנו הכותרת הזו נשמעת בלתי אפשרית, אבל מסתבר שיש כמה דברים קטנים (ולא מאוד פשוטים) שאנחנו יכולים לעשות כדי ליהנות מהסוכר שלנו בלי להשמין. הכללים שלא יזיק לכולנו להכיר

      קינוחים (ShutterStock)
      להסתכל לאוייב בלבן של העין (צילום: shutterstock)

      הוצאת מזון מעובד וסוכרים פשוטים מהתפריט היומי היא צעד חשוב ולא תמיד פשוט בדרך לירידה במשקל. אבל האם באמת אי אפשר ליהנות מדי פעם מכמה קוביות של שוקולד או קערת גלידה? האם פרוסה אחת של עוגת יום הולדת של החבר במשרד בהכרח תהרוס הכל? התשובה היא לא בהכרח.

      איכות חיים הוא מושג שקשה למדוד, אבל הוא בהחלט מערב איזון בין בריאות טובה והנאה ממאכלים שאינם בריאים לחלוטין. השאלה היא איך נמצא את האיזון בשביל עצמנו ואיך נוודא שההתנהגות שלנו עוזרת לנו לשמור על האיזון הזה. התשובה כמובן, תהיה שונה בין אדם לאדם, אך יש כמה כללים שיכולים לעזור לרבים מאיתנו לחיות את חיינו עם פחות מלחמות בקרב על המשקל.

      לבחור את סוג המתוק

      במקרה שהמנה המתוקה שלכם מגיעה מפחמימה, סוג הפחמימה הוא נתון שכדאי להתייחס אליו. פחמימה פשוטה, כמו דבש, נספגת לדם במהירות וגורמת לקפיצות גדולות ברמת הסוכר בדם. מצב זה גורם לנו לרצות לאכול מתוק שוב ושוב. כאשר נשלב פחמימה מורכבת למשל, כמו לחם מחיטה מלאה עם כפית דבש, עליית הסוכר בדם תהיה מתונה וכך נוכל להפחית את הצורך במתוק בהמשך.

      איכות ולא כמות

      אם המטרה שלכם היא להפחית באכילת מתוקים, אבל אתם רוצים להרגיש שאתם לא מפסידים כלום, וודאו כי הבחירה שלכם היא האיכות ולא הכמות. שתיים או שלוש קוביות של שוקולד מריר איכותי (כ-70% קקאו) המכיל נוגדי חמצון יספקו לכם יותר יתרונות בריאותיים מאשר שוקולד פשוט. בטח ובטח אם הוא מגיע בכמות גדולה יותר.

      עוגת שוקולד של גדולים (נמרוד סונדרס)
      עדיף לפרוס, מאשר לחטוף על הדרך (צילום: נמרוד סונדרס)

      חצי קינוח עדיף מקינוח שלם

      אם אתם ממש רוצים לטעום את העוגיות שהביאו לעבודה או לכל מקום אחר, אבל כבר אכלתם יותר מדיי מתוקים השבוע, נסו לאכול מחצית מהקינוח. עדיף כמובן למצוא מישהו שיתחלק איתכם בחלק שנשאר כדי שלא להתפתות ולסיים את החלק שנותר. אם הקינוח מוצלח, כמה ביסים בהחלט יספיקו.

      הכינו בעצמכם את הקינוח שלכם

      הדרך הטובה ביותר לשלוט בכמות הסוכר, השמן וכמובן הקלוריות שיש בקינוח הוא להכין אותו בעצמנו. דוגמאות לקינוחים ביתיים: עוגיות שיבולת שועל עם מעט שוקולד, עוגת גבינה אפויה על בסיס גבינות דלות שומן, מאפינס על בסיס יוגורט ועוד.

      לא ליישר את העוגה, כל ביס נחשב

      כשרוצים לשמור על משקל תקין או לרדת במשקל, חשוב להיות מודעים למה שאוכלים, בגלל הסיבה הפשוטה: הכל נחשב. ביס תמים של עוגה שנשארה על השיש במטבח יכול לכלול כ-30-50 קלוריות ולכן חשוב להיות מודעים לכמות המתוקים אותה אנו אוכלים במשך היום. אכילה במקום אחד בבית, כאשר אנו יושבים, תעזור לנו לשים לב למה שנכנס לנו לפה.

      סורבה תותים (הילה קריב)
      סורבה תותים. גם פירות וגם בלי שמנת (צילום: הילה קריב)

      העדיפו פירות

      פירות מכילים סוכר, טעמם מתוק כמו של ממתקים, אך שלא כמו הממתקים, הפירות מכילים בדרך כלל פחות קלוריות והם מספקים לנו יתרונות בריאותיים: ויטמינים ומינרלים, סיבים תזונתיים ועוד. רעיונות לקינוח על בסיס פרי: תפוח עץ אפוי עם קינמון, תותים טבולים בשוקולד, 10 ענבים קפואים ועוד.

      במקום גלידה

      מזג האויר מתחיל להתחמם, הקייץ עומד בפתח ואיתו עונת הגלידות. לפני שאתם בחורים בגלידה על בסיס שמנת המכילה אחוזי שומן גבוהים, העדיפו לצנן את גופכם בצורה שונה. בחרו בגלידה על בסיס יוגורט או על בסיס פרי - סורבה. קרטיב על בסיס מים מהווה גם כן אפשרות טובה לחסכון בקלוריות ובשומן.

      העדיפו אריזות קטנות

      אל תעמידו את עצמכם במבחן שקשה לעמוד בו. ברגע שפותחים קופסת עוגיות, לרובנו קשה מאוד לעמוד בפיתוי ולהסתפק בעוגייה אחת או שתיים בלבד. הפתרון במצב זה הוא לבחור בעוגיות או בממתקים אשר מחולקים מראש באריזות קטנות. כך יהיה קל יותר להסתפק בכמות קטנה של מתוקים.

      עוד בנושא:
      מה קורה לגוף אחרי שנה בלי סוכר?
      הכתבה שתגרום לכם להפסיק לנשנש
      5 דרכים להוריד במשקל בלי דיאטה