7 סיבות בריאות להתחיל לאכול אצות

הן עשירות בוויטמינים, בסיבים וביוד, שומרות על העור ונותנות בוסט לחיי המין – אצות יכולות לעשות נפלאות. מה אנחנו עוד יכולים להרוויח מאכילה שלהן, ולמה לא שמענו עליהן עד עכשיו?

03/05/2015
סלט אצות. ShutterStock
אצת ווקמה(צילום: ShutterStock)

לרובנו יש תמונה די ברורה של תפקיד האצות בתפריט – מחזיקות את האורז בסושי שלא יתפרק. אלא שמסתבר שהדבר השטוח והירקרק הזה הוא הרבה יותר מנייר עטיפה. עם אצות יש אפשרויות קולינריות לא מעטות, ומסתבר שהן גם אחד הצמחים הכי בריאים שקיימים. ריכזנו עבורכם מספר יתרונות בריאותיים לאכילת אצות, שישכנעו גם אתכם להכניס אותן לתפריט.

עוד בוואלה!

בין תל אביב לאיביזה: המסעדה שהחזירה את הטאפאס לחיים

בשיתוף zap rest

מצויינות לעיכול

אצות, מסתבר, הופכות את העיכול לארוך וממצה יותר, מגנות על המעי והקיבה ושומרות על איזון של אנזימים בגוף. הן פשוט מלאות בכל טוב: כל סוגי האצות עשירים מאוד בסיבים, שמאריכים את זמן העיכול, מה שמשפר מאוד את ספיגת החומרים באוכל. בנוסף, סוגים שונים של אצות מכילים אלגמייט שמגן על דופן המעי, אנזימים שמזינים סוגי "חיידקים טובים" בקיבה ועוד. בקיצור – תהליך העיכול מתפקד היטב כשאצות מעורבות בעניין.

עוד ירקות שיקלו לכם על העיכול

עושות רק טוב לתאבון

כמו שאמרנו, אצות מלאות בסיבים המסייעים לשמירה על רמת סוכר גבוהה בדם, שיוצרת את תחושת השובע. גם ההאטה של תהליך העיכול שומר עלינו שבעים ומפחית את החשק לנשנוש חטיפים לא בריאים בין ארוחות. אחרי כל זה, לאחר שמסתיים תהליך עיכול איטי ויסודי – הגוף מפתח באופן טבעי תיאבון בריא יותר לארוחה מספקת. כך יוצא שהאצות עוזרות לנו בכל הקשור לתאבון, 360 מעלות: הן עוזרות לספוג כמו שצריך את החומרים המזינים של הארוחה הקודמת, שומרות עלינו מרעב לא בריא לחטיפים, ומכינות אותנו לארוחה הבאה.

כמה קלוריות באמת יש בסושי?

משפרות את הסקס ואת הפוריות

מסתבר שאצות, כן כן, אצות, הדבר הירוק והבלתי סקסי בעליל הזה, הן דווקא מה שיעשה את ביצועי המיטה שלכם יותר טובים. האצות עשירות במינרל ששמו מנגן, שמגביר את החשק המיני אצל נשים וגברים כאחד. מעבר לכך, באצות יש שפע של ויטמין B2, שלו השפעה הורמונלית מצוינת, והוא יכול לדחות ולהקל על תופעות גיל המעבר. וזה לא נגמר כאן: ויטמין E שנמצא באצות מסייע ליצירת זרע בריא ומגדיל את ספירת הזרע. אולי הן לא נראות כמו תותים, אבל אין לזלזל בהשפעת האצות על חיי המין שלכם.

המאכלים שישפרו את חיי המין שלכם

הרבה יותר מסתם נייר עטיפה. אצת נורי(צילום: ShutterStock)

שומרות על עור הפנים

אצות משמשות בשלל קרמי פנים ולא בכדי – הן מעולות לטיפוח עור פנים בריא ורענן. אצות משופעות בוויטמינים, חומצות אמינו ואנטיאוקסידנטים לרוב, שמסייעים בהגנה ובשיקום של העור. אבל לא חייבים למרוח אותן על הפנים: גם כאשר אנחנו אוכלים אצות אנו סופגים את כל החומרים המזינים שנמצאים בהן. רוצים לשמור על עור הפנים ולעזור לו להשתקם מפגעי השמש והזמן? תאכלו סושי.

אוכל לפנים: לטפח את העור עם מה שיש במקרר

מעודדות צמיחת שיער בריא

התקרחות מוקדמת היא לא עניין נעים, אבל לפני שבייאושנו אנחנו פונים למשחות, השתלות, השבעות ולחשים, ייתכן שיש דבר פשוט וטבעי בהרבה שעשוי לעזור לנו. האצות עשירות בברזל ואבץ שמסייעים לבניית השיער, ובסידן, ויטמינים A ו-C ושלל חומרים אחרים שנדרשים לבנייתו ולשמירה עליו. וגולת הכותרת: אומגה 3, שממריצה צמיחת שיער, נמצאת בשפע באצות. צמחונים יכולים להרוויח במיוחד מאכילת אצות, כיוון שקשה להשיג אומגה 3 מתזונה צמחית, היות והיא נמצאת בעיקר בדגים.

7 מאכלים שיסדרו לכם שיער בריא ויפה

לא סתם היפנים בריאים. סושי(צילום: ShutterStock)

מחזקות את המערכת החיסונית

אם הגעתם עד לכאן אתם כבר יודעים שאצות עשירות בהמון חומרים מצוינים, כולל אבץ ואנטיאוקסידנטים. אלה מסייעים לייצור תאי דם לבנים ולחיזוק המערכת החיסונית. מעבר לכך, לאצות יש השפעות אנטי בקטריאליות, אנטי ויראליות והן אף מפחיתות את הסיכון לסרטן. אם כל שפעת עונתית מהווה מקור לחרדה ואתם מצטננים הרבה אחרי שנגמר החורף – יכול להיות שסושי הוא (שוב) הפתרון בשבילכם.

צמחי מרפא לחיזוק המערכת החיסונית

עשירות ביוד

באצות יש המון מהחומר שחסר כמעט בכל סוג אחר של אוכל: יוד. היוד הוא קריטי לבלוטת התריס, שתפקוד לא תקין שלה עלול להוביל לחולשה, כולסטרול גבוה ושאר מרעין בישין. על אף שאצות מגיעות בכמויות קטנות (כנראה שאתם לא הולכים להתחיל לאכול חטיפי אצות), יש בהן כמות גדולה של יוד – מצוין בשבילנו. אז במיוחד אם יש לכם בעיות בתפקוד בלוטת התריס – האצות יכולות לחולל עבורכם פלאים.

למה אתם צריכים יוד בתפריט?

  • אצות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully