וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפואה משלימה לסרטן: צמחי מרפא לחיזוק הגוף

שרון קוצר

4.2.2015 / 12:32

הטיפולים במחלת הסרטן התקדמו רבות בעשור האחרון, ולצידם התחזק גם השימוש בצמחי מרפא ושינוי תזונתי כטיפול משלים. איזה צמחים יעילים לחיזוק המערכת החיסונית והנפש, ומה כדאי להפסיק לאכול?

צמחי מרפא. ShutterStock
כלי עזר נפוץ. צמחי מרפא/ShutterStock

למרות התקדמות המחקר, מחלת הסרטן היא עדיין אחד הגורמים המובילים למוות מוקדם בעשורים האחרונים. כיום כמו גם בעבר, הרפואה המודרנית היא שמובילה את המאבק במחלת הסרטן באמצעות טיפולים שונים, כמו כימותרפיה, הקרנות, ניתוחים וטיפולים ביולוגים. יחד עם זאת, בשנים האחרונות, חל שינוי הדרגתי בתפיסת המערכת הבריאותית, ושימוש משלים בצמחי מרפא ותוספי מזון הפך לכלי עזר נפוץ לתמיכה בזמן הטיפולים הקונבנציונליים במחלה, וגם לאחר מכן.

עוד בנושא:
האם כל מה שסיפרו לנו על סרטן הוא שגוי?
טיפול בצמחי מרפא: המדריך המלא
האם סרטן הוא המוות הטוב ביותר?

טיפול בעת המחלה

העלייה במודעות הציבור לשימוש בצמחי מרפא החלה כאשר נוצר צורך למצוא דרכים נוספות להקלת התהליכים הרפואיים ותופעות הלוואי המלוות את מחלת הסרטן.

הטיפול הצמחי מסייע רבות ומשחק תפקיד משני אך חשוב ביותר. מדובר בטיפול משלים, אשר ניתן בדגש על תמיכה חיונית וחיזוק הגוף, במהלכם של טיפולים כימותרפיים והקרנות, המכבידים מאוד על מערכות הגוף. טיפולים אלה פוגעים במערכת העיכול ובכבד, יוצרים תופעות לוואי כמו בחילות, הקאות, פצעים בפה ובעיות שינה וגורמים לפגיעות נפשיות. בנקודה זו נכנסים צמחי המרפא שמסייעים לשיפור הפעילות בכלל המערכות, דרך ניקוי הגוף מרעלים, חיזוק מערכת העיכול ועוד.

טיפול תזונתי

בסיום הפרוטוקול הרפואי ולאחר בדיקה כי גוף האדם נקי, מתחיל תהליך של חיזוק ושיקום הגוף והנפש, באמצעות צמחי המרפא ותזונה אנטי דלקתית.

עוד באותו נושא

אורח חיים בריא יכול למנוע 4 מ-10 מקרי סרטן

לכתבה המלאה
מתכוני דלועים של פיליס גלזר. נמרוד סונדרס
יכולה למנוע מחלות קשות. תזונה צמחית/נמרוד סונדרס

חיזוק ארוך טווח של מערכת החיסון באמצעות צמחי מרפא ומזונות על שונים, נחקר רבות בשנים האחרונות. מספר מחקרים מצאו כי יש קשר ישיר בין תזונה לתחלואה ושילוב של תזונה אנטי סרטנית, המשתמשת ברכיבים עשירים בנוגדי חמצון לצד שמירה על תזונה טבעית, מסייעים למערכות הגוף השונות להתמודד עם מחלות דלקתיות והפרעות חיסוניות. בנוסף, שינוי התזונה יכול לפתור ולהועיל במצבי חולשה או עודף של מערכת העיכול, ולאורך זמן אף למנוע מחלות קשות. במקביל וכחלק מהתהליך, מומלץ להוריד מהתפריט מזונות מהחי, כמו בשר עוף, מוצרי חלב למיניהם, וביצים.

טיפול נפשי בצמחי מרפא

ההתמודדות המנטלית עם מחלה מסכנת חיים, מלווה בעלייה ברמת החרדה ולכן החיזוק הנפשי מאוד חשוב בעת הטיפול בה ולאחר ריפויה, והוא יכול להתבצע באמצעות צמחי מרפא המסייעים לטיפול בתופעות הנוגעות ברמה הרגשית והמנטלית, כמו דיכאון, תשישות וחרדה.

הטיפול הרגשי תלוי ומלווה כמובן בגורמים נוספים רבים, בהם שמירה על סביבת חיים תומכת ונקייה מלחצים ועומסים. שמירה ואיזון של מרכיבים אלו יסייע למערכות השונות להתייצב, ואף למנוע את חזרתה של המחלה.

תפקידם של צמחי המרפא צמחי הוא בעיקר בסיוע בטיפול ומניעה, היות ומערכת החיסון מהווה כלי עיקרי לפעילות מונעת סרטן. לצורך חיזוק מערכת החיסון, קיימים צמחים שהוכחו כבטוחים ויעילים ביותר לפעילות מחזקת ולעיתים אף אנטי סרטנית.

אסטרגלוס: מחזק את מערכת החיסונית ומערכת העיכול, בעל פעילות אנטי סרטנית והשפעות מחזקות ברמה הנפשית.

ויתניה משכרת: צמח ישראלי, שהשימוש התרופתי שלו הוא בשורש. הצמח נוגד סטרס, חולשה ותשישות, משקם את מערכת החיסון והתגלו בו גם תכונות אנטי סרטניות ישירות.

שורש כורכום. ShutterStock
הצמח הנחקר בעולם ובעל תכונות אנטי סרטניות. כורכום/ShutterStock

כורכום: החומר הפעיל בכורכום הוא הכורכומין, והוא נחשב בימים אלה לצמח הנחקר ביותר בעולם. הכורכום הוצג בחלק מהמחקרים המעניינים ביותר המתייחסים לתכונות האנטי סרטניות, ונמצא כי הוא בעל פעילות אנטי דלקתית הנוגעת במנגנונים שונים בגוף שקשורים למניעת מחלת הסרטן.

ג'ינג'ר: עוד צמח שנחקר מאוד בשנים האחרונות, הוא הג'ינג'ר שנחשב כאנטי אוקסידנטי (נוגד חימצון), אנטי דלקתי, מחזק את תפקוד מערכת העיכול ובעל תכונות אנטי סרטניות.

גדילן מצוי: צמח בר בישראל, שזרעיו הם בעלי שימוש לחיזוק הכבד ומערכת העיכול, ניקוי מערכות הגוף השונות, ויסות רמת הסוכר בדם ותמיכה בפעילות מערכת החיסון.

ג'ינסנג: מלך צמחי המרפא הסינים, מסייע לחיזוק משמעותי של פעילות מערכת החיסון, יעיל נגד חולשה ותשישות נפשיים, ומשקם תפקוד של מספר מערכות פנימיות עיקריות.

אופן השימוש בצמחי המרפא

אופן השימוש בצמחים נעשה במגוון צורות ואופנים, ביניהם חליטות והרתחות של הצמחים (הצורה המסורתית שדורשת זמן הכנה רב ולכן פחות נפוצה ופופולארית בימינו) ותמציות אלכוהוליות (טינטורות) נוחות ויעילות לשימוש. כמו כן, ניתן להשתמש בכמוסות וטבליות המכילות תמציות סטנדרטיות של צמחי המרפא. לפני הטיפול, חשוב ומומלץ לקבל ייעוץ מקצועי והתאמה אישית של הטיפול, על ידי אנשי מקצוע בתחום כמו מטפלים סינים, נטורופתים ועוד.

היום (רביעי) מציינים ברחבי העולם את יום הסרטן הבינלאומי - יום שלם שמטרתו להעלות את המודעות לאבחון מוקדם ולשיטות טיפול חדשות. לרגל יום הסרטן, חברת ברא צמחים פתחה מוקד ייעוץ טלפוני חינמי, המספק מענה לשאלות חולי סרטן בישראל ובני משפחותיהם (מעל גיל 18). לפנייה למוקד הייעוץ: 04-9899051 בין השעות 09:00-17:00.

שרון קוצר הוא הרבליסט קליני ומנהל מחקר ופיתוח בחברת ברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully