וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופא מוביל: "סרטן הוא המוות הטוב ביותר"

2.1.2015 / 8:45

מחלת הסרטן ממשיכה לגבות מיליוני קורבנות מדי שנה. לדברי ד"ר ריצ'רדס, אחד מהרופאים הידועים באנגליה, למרות הנתונים האלה, בניגוד למחלות אחרות, הסרטן מאפשר לחולים בו לעזוב את העולם מוכנים יותר

ד"ר ריצ'רד סמית'. מתוך הבלוג, אתר רשמי
עומד מאחורי הדברים שלו. ד"ר ריצ'רד סמית'/אתר רשמי, מתוך הבלוג

"סרטן הוא המוות 'הטוב ביותר' ואנחנו צריכים להפסיק לבזבז מיליארדים כדי לחפש לו תרופה", את המשפט השנוי במחלוקת הזה אמר העורך לשעבר של אחד ממגזיני הרפואה הנחשבים בעולם ה- British Medical Journal (BMJ).

ד"ר ריצ'רד סמית', שמשמש בשנים האחרונות כפרשן של ה-BBC וכיו"ר חבר הנאמנים של שתי עמותות העוסקות בחקר מחלות שונות, פרסם בבלוג שלו שמופיע באתר ה- BMJ את ההצהרה הנוכחית והסביר כי "הסרטן מאפשר לאנשים להיפרד ולהתכונן למוות, בהשוואה למוות פתאומי או לדעיכה ארוכה ממחלות כמו דמנציה".

עוד נכתב בבלוג כי מוות מהיר ופתאומי, למרות שנחשב קל יותר עבור רוב האנשים, אינו מאפשר לקרובי משפחה וחברים להיפרד מאהובם, במיוחד כאשר יש נושאים לא סגורים. "אתה יכול להיפרד, להשאיר מכתב אחרון, לבקר במקומות מיוחדים בפעם האחרונה, להקשיב למוזיקה אהובה, לקרוא שירה ולהתכונן, לפי אמונתך, לפגישה עם הבורא שלך, או ליהנות מתהום נשייה נצחית", הוא כתב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעניין מה לוולטר וייט היה להגיד על זה?/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני יודע שזו ראיה רומנטית של המוות, אבל היא יכולה להיות מושגת עם אהבה, משככי כאבים וויסקי", כתב והוסיף כי יש צורך להתרחק מאונקולוגים שאפתניים ולהפסיק לבזבז כסף על מציאת תרופה למחלה, שעלולה בסופו של דבר לגרום לנו למות מוות נורא יותר. מוות מדמנציה (שיטיון) הוגדר על ידי סמית' כ"מוות הנורא ביותר שגורם למחיקה איטית של החולה".

מחלת הסרטן עדיין נחשבת לאחד מגומי המוות העיקריים בעולם, וסטטיסטיקות מראות כי היא אחראית לכ-1 מתוך 3 מקרי מוות. בשנה שעברה חוקרי סרטן מאנגליה הצהירו כי חלה התקדמות רבה בטיפול במחלה ומחצית מהחולים בסרטן חיים היום עשר שנים יותר מבעבר.

  • עוד באותו נושא:
  • סרטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully