וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם כבר לבד: 6 סיבות בריאות להישאר רווקים

15.2.2015 / 11:23

כפיות OUT, אלכסון IN: מדור הבריאות של וואלה יוצא חוצץ נגד הזוגיות, הלבבות והפרחים שמילאו את סוף השבוע האחרון ומוכיח לכם שהזוגיות לא טובה לבריאות. הרווקיה מחזירה מלחמה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוטוריטה. ג'סי גלן בת ה-107/מערכת וואלה!, צילום מסך

אנחנו נולדים לבד, מתים לבד ומנהלים עולם פנימי משל עצמנו שמעטים זוכים להציץ בו, ובכל זאת אלפי מחקרים כבר הוכיחו כי בני אדם הם יצורים חברתיים, וסביבה חברית היא טובה ואף הכרחית לבריאות שלנו, אבל מה בנוגע לזוגיות? אחרי שהאישה הכי מבוגרת בסקוטלנד שהגיעה לגיל המופלג של 107, גילתה שחלק מהסוד שלה לחיים ארוכים הוא הימנעות מגברים, ואחרי שבסוף השבוע האחרון, שוב כל הרווקים הרגישו שבחרו בהם אחרונים לקבוצה בשיעור ספורט, חשבנו לבדוק את התזה שלה, ולבחון אולי בכלל זה יותר בריא לחיות לבד?

מי שאוכל לבד, מת לבד. רזה

נכון שבתחילת כל קשר במקום אוכל הבטן שלכם בכלל מלאה בפרפרים, אבל גם הם מתעופפים להם אחרי תקופה. אם להאמין למחקרים מדעיים שמצביעים על עלייה של בין קילו וחצי לשניים בשנה הראשונה לנישואין, את מה שחסכתם בשלבים הראשונים של הקשר אתם עומדים לעלות בזמן הקרוב. ואחרי שיצאתם לברים, הבטתם לשקיעות בעיניים, החזקתם ידיים בהליכות משותפות ועשיתם הרבה סקס, אין מנוס מלהגיע לשלב של הסרט-פיג'מה-פיצה-ריר נוזל-שינה. תוך חודשיים הג'ינס שלבשת בדייט הראשון וגרם לו להתאהב בך, עובר לחלק האחורי של הארון בתקווה לימים יפים ורזים יותר.

כשהפרפרים בבטן הופכים לצמיגים

אין מי שידביק אתכם במחלות

בזוגיות, לא רק שתצטרכו לטפל בבני הזוג שלכם כשהם יחלו, להכין להם מרק ותה ולשמוע אותם מתלוננים, רוב הסיכויים ששבוע אחר כך, אתם תהיו אלו שהנזלת לא מפסיקה לטפטף להם מהאף. כשאתם לבד, זה אומר שהחיידקים שלכם, הם שלכם ושלכם בלבד. בחולי ובבריאות, במיטה, באסלה, במגבת ובמטבח.

לא תאמינו כמה חיידקים עוברים בנשיקה אחת

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
זוג מתווכח. GettyImages
למה קוראים לזה ריב אוהבים, אם כל מה שעושים זה לשנוא?/GettyImages

מפלס העצבים יורד

נכון שאם אתם רווקים שכבר חצו את גיל ה-30, אתם מקבלים לא מעט מבטי רחמים מהסביבה הקרובה ושיחות טלפון מודאגות מאמא, מה שבקלות יכול לשגע גם את האדם השפוי ביותר. מצד שני, אם תחשבו רגע על הזוגיות האחרונה שהייתה לכם, לא תוכלו להתחמק מלהודות שכבר הרבה זמן לא הרמתם את הקול על מישהו, לא הזלתם דמעה בגלל ויכוח איום, וגם לא קיבלתם או נתתם טיפול שתיקה אחרי ריב. וזה בלי להגיד מילה על אמא שלו.

מחקרים רבים מצאו כי רמות הלחץ במערכות יחסים רעועות, הן בעלות השפעה חזקה יותר מאשר הלחץ בעבודה והן עלולות להחליש לכם את המערכת החיסונית, ולהעלות את לחץ הדם ואת דפיקות הלב. ולא במובן החיובי של המילה. נכון, גם כרווקים, אתם עדיין מודאגים מחיי היומיום וחופרים אחרי דייטים, אבל עד שמישהו לא באמת נכנס לכם ללב, אתם רק מגרדים את פני הקרקע של הפרעות האישיות שלכם.

מי יותר לוקח ללב: גברים או נשים?

יותר זמן לעצמכם

כשאתם בזוגיות, אתם לרוב עסוקים בעניינים זוגיים ומשותפים. כמעט ואין לכם זמן לשבת בשקט בבית ולחשוב, על עצמכם, על הדברים שאתם רוצים להשיג. בין הארוחות המשותפות אצל ההורים, החברים המשותפים והשיחות המשותפות, ה"אני" קצת נעלם. הקולות שיש לכם בראש צריכים להישמע, והם יכולים לדחוף ליצירתיות, חשיבה מחוץ לקופסא ולהוביל לשינויים הכרחיים.

למה הבדידות מגיעה דווקא בשבתות וחגים?

אם כבר לבד אז שיהיה בתנועה

מחקרים מצאו כי רווקים עושים יותר ספורט, במיוחד אם אתם גברים. לפי מחקר שהתפרסם בכתב העת Marriage and Family נמצא כי במהלך השבועיים שנדגמו, גברים רווקים עשו 8 שעות ספורט, בהשוואה לנשואים שעשו 4 שעות ו-47 דקות של ספורט במהלך אותו זמן. אצל נשים נמצאו הבדלים מינורים יותר, ונשים רווקות עשו 5 שעות ו-25 דקות של ספורט במהלך שבועיים, לעומת נשים נשואות שעשו 4 שעות של פעילות גופנית.

בינינו, כשאתם מגיעים הביתה אחרי יום עבודה ארוך והחמודה שלכם יושבת על הספה עם טרנינג, טלוויזיה דלוקה ומג'דרה מעדשים מונבטות שהיא הכינה, קשה יהיה לכם לצאת לעשות ספורט. כשאתם לבד לעומת זאת, הקירות הלבנים בדירה אחרי יום ארוך יכולים להראות מאיימים, מה שעשוי לדרבן אתכם ללכת לחדר הכושר או לצאת לריצה בטבע. מה הכי גרוע שיקרה? תפגשו מישהי ותעברו לגבעתיים?




אפקט הספה: עצלנות גורמת ליותר מקרי מוות מהשמנה

כפיות OUT, אלכסון IN

עשרות מחקרים על שינה התפרסמו בשנה האחרונה, וזה לא מפתיע כיוון שקרוב למחצית מהאנשים בעולם סובלים מבעיות שינה כאלה ואחרות. עכשיו, נכון שחורף, וכולנו רוצים קצת מגע אנושי במיטה, אבל שינה באלכסון היא ממש לא אסון.

מחקר של ארגון הפסיכולוגים האמריקאי והמכון להלאומי לבריאות בארה"ב מצא כי שינה בזוג, עלולה לגרום לשינה מקוטעת, מה שמוביל לעייפות, מצבי רוח ותפקוד לקוי. ועם נתונים כאלה, כפית חונקת, בעיטה של רגל או לא עלינו, נחירה שמפלחת את האוויר, נשמעים מפחידים הרבה יותר ממיטה ריקה.

מומחים קבעו: כמה שעות אתם באמת צריכים לישון?

ונסיים עם קצת אופטימיות מלואי סי קיי

  • עוד באותו נושא:
  • לבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully