וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוד לחיים ארוכים: דייסה והתנזרות מגברים

22.1.2015 / 11:42

האישה המבוגרת בסקוטלנד חושפת את הסודות שלה לחיים ארוכים. מלבד פעילות גופנית ושמירה על תזונה בריאה, יש לה כמה עצות שדי פשוט ליישם, במיוחד אם את גרה בכפר מרוחק בסקוטלנד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האישה כנראה יודעת על מה היא מדברת. ג'סי גלן/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסוד לחיים ארוכים הוא הרבה פחות משעמם ממה שחשבתם. האישה המבוגרת בסקוטלנד שחגגה בתחילת החודש את יום הולדתה ה-109 חשפה את הדברים שהביאו אותה עד הלום. התשובה המפתיעה אם תהיתם היא דייסה והתנזרות מגברים. כמה לא פשוט, ככה יעיל.

ג'סי גלן שנולדה בכפר בסקוטלנד, סיפרה כי חלקה מזרון קש עם חמשת אחיותיה ואחיה, ועזבה את הבית בגיל 13 כדי להיות חולבת. לאחר מכן עבדה בחווה, ומשם עברה לעבוד בבית מלון שבו ביקרה המלכה אליזבת.

גלן מעולם לא נישאה ולא הביאה ילדים ולעולם, וזה אחד מהסודות שהביאו אותה עד לגילה הנוכחי. "הסוד שלי לחיים ארוכים הוא התנזרות מגברים", אמרה לדיילי מייל, "הם עושים יותר צרות מאשר טוב". אבל זו לא הסיבה היחידה שהגברת צלחה את גיל 100. "תמיד הקפדתי על פעילות גופנית, וכל בוקר אכלתי קערת דייסה חמה".

העולם היום שונה מאוד

במהלך חייה הארוכים סיפרה גלן כי תמיד עבדה במקומות עם אנשים נחמדים וכמעט ולא לקחה ימי חופש. "העולם היום הוא שונה לגמרי העולם שגדלתי בו", הוסיפה. את יום הולדתה חגגו בבית האבות, עם עוגה כמובן, והאחיות העידו כי עד היום גלן מקפידה להשתתף בכל הפעיליות ונהנית במיוחד מפעילות גופנית, מתונה כמובן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קערת דייסה ביום/מערכת וואלה!, צילום מסך

רק בנובמבר האחרון פורסם מחקר ענק ויחיד מסוגו של אוניברסיטת קרדיף באנגליה, שנפרס על פני 35 שנים ובדק 2,500 משתתפים בגילאי 45-59. המשתתפים נתבקשו לעקוב אחרי ההמלצות הבאות: איכלו טוב, התאמנו, שתו פחות אלכוהול, אל תעשנו ושימרו על המשקל שלכם. במהלך העשורים הללו רק 25 משתתפים הצליחו למלא את ההוראות במלואן , אך בהשוואה לחבריהם, בריאותם היום טובה יותר והם הורידו את הסיכויים שלהם לחלות במחלות לב, סוכרת וסרטן. מחקר אחר שנערך בשנה בעברה בארה"ב מצא כי הסוד לחיים ארוכים הוא שהייה מרובה עם חברים ובני משפחה והרבה פעילות גופנית.

למה נשים חיות יותר מגברים?

  • עוד באותו נושא:
  • זקנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully