וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהפרפרים בבטן הופכים לצמיגים

איילת שטיין

29.6.2014 / 8:11

נכנסתם לזוגיות ואתם משמינים מנחת? אתם לא לבד. מחקרים מראים שגברים מעלים בשנה הראשונה לנישואים 2.2 ק"ג, ונשים - 1.6 ק"ג . למה זה קורה ואיך מפסיקים את זה?

זוג צוחק. ShutterStock
משמינים מנחת?/ShutterStock

אהבה אמיתית היא הדבר הכי קרוב באנושות לקסם. השבועות הראשונים לזוגיות מלווים בהתרגשות, בפרפרים בבטן ובהמון התרגשות. וזה אפילו מרזה - כי אנחנו כל כך נסערים שאנחנו בדרך כלל שוכחים לאכול. אבל אחרי שהניצוצות קצת נרגעים, מגיע שלב ביסוס הקשר וההסתגלות ההדרגתית לאדם שלצדנו ולזוגיות. זו בדיוק הנקודה שבה אנחנו "משמינים מנחת".

הרבה מאוד אנשים מרשים לעצמם להפסיק לשמור על תזונה בריאה ברגע שמערכת היחסים שלהם מגיעה לאיזון וליציבות. מחקר שהתפרסם בכתב העת Public Health Nutrition הראה כי נשואים טריים עולים במשקל כבר בשנה הראשונה לנישואים. גברים מעלים בממוצע 2.2 ק"ג, ונשים 1.6 ק"ג.

למה זה קורה?

אוכלים בחוץ

בזוגיות יש יותר נטייה לצאת למסעדות ולאכול בחוץ, ועבור הרבה מאוד זוגות זה הופך לבילוי מרכזי. בעוד שבילוי זוגי מומלץ וכדאי, חשוב לזכור שבמרבית הפעמים ארוחה במסעדה לא שוות ערך מבחינה קלורית לאוכל שהייתם אוכלים בבית. זה קורה כיוון שאנו נוטים "להתפנק" ולאכול יותר מנות במסעדה, כי יש לנו נטייה לרצות לטעום יותר, וכי אם יש מנה שמוצאת חן בעינינו, קרוב לוודאי שנסיים לאכול אותה, בלי קשר לשאלה אם שבענו.

מה עושים?
לצאת לדייטים במסעדות זו חוויה נהדרת. זו אפשרות לנהל שיחה רגועה עם בן הזוג, לשנות אווירה ולנסות דברים חדשים. אנחנו לא ממליצים לוותר על זה. אבל – בפעם הבאה שתלכו למסעדה חישבו פעמיים מה אתם מכניסים לפה, ואל תגיעו לשם מורעבים. כאשר מגיעים לארוחה מפנקת רעבים מדי, התוצאה היא אכילה מופרזת. אכלו משהו קטן כשעה לפני, כך תוכלו לשלוט יותר בכמויות ולוודא שאתם לא מגזימים.

בנוסף, מדי פעם, במקום לצאת למסעדה או להזמין מבחוץ, בחרו יחד מנות להכנה ביתית. אפשר לבחור ביחד את המתכונים ולבשל יחד כחוויה משותפת כיפית. בחרו מנות שבהכנתן דרוש מעט שמן, ואל תשכחו את הסלט.

אהבה במטבח: מתכונים לארוחה רומנטית

אוכלים יותר טוב

אם בתור רווקים הייתם רגילים לאכול ארוחת ערב קלילה כמו סלט או כריך, הרי שבזוגיות כנראה שתאכלו יותר. לזוגות צעירים יש יותר רצון ונכונות לבשל כמעט מדי ערב ארוחה מושקעת ומפנקת, לרוב מדובר בארוחה חמה (מנה בשרית ותוספת פחמימה של אורז או פסטה). ארוחות אלה מכילות הרבה יותר קלוריות ושומן מהארוחות הקלות שרווקים ורווקות ניזונים מהן, ועל כן הן יותר משמינות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שקשוקת תרד וחצילים של גולן גורפינקל. נמרוד סונדרס
שקשוקה. ארוחת ערב מומלצת/נמרוד סונדרס

מה עושים?
גם אם אתם רוצים לשבת עם בן או בת הזוג לארוחת ערב רומנטית, אתם לא חייבים לבשל ארוחה של 1,000 קלוריות. ניתן להכין סלט גדול, גבינות וירקות אפויים בתנור, לפתוח בקבוק יין, וליהנות מערב רומנטי ודל קלוריות, וגם מפחות עבודת הכנה.

ארוחת ערב מצוינת לדוגמה היא שקשוקה, כיוון שיש בה מעט טיגונים, והמרכיבים מתווספים למנה ללא צורך בתוספת שמן.

את רעבה, אני אוכל

אם עד לזוגיות עמדתם בהחלטה מסוימת בנוגע לאוכל - למשל אחרי שעה מסוימת לא אוכלים - בזוגיות אנחנו נוטים לכופף את החוקים שלנו. אנחנו בדרך כלל מתרצים את החריגות האלה בזה ש"בן הזוג רצה". כי אם חברה שלך ממש רוצה פיצה – מה לא תאכל איתה? ואם החבר שלך מביא הביתה חומוס, מה לא תנגבי איתו? ובאופן כללי, כשאוכלים מזונות משמינים כזוג זה מרגיש "נסלח" יותר כי אתם לא לבד.

בנוסף, יש לנו נטייה לאכול כמו בן הזוג שלנו, גם אם הוא אוכל יותר. באופן טבעי, כאשר מוזגים אוכל לשתי צלחות יש נטייה למזוג כמות שווה, כך שהרבה אנשים אוכלים הרבה יותר מבעבר.

מה עושים?
אם הכנתם ארוחה יחד או החלטתם לחלוק מנה, זה לא אומר שאתם צריכים לאכול את אותה הכמות כמו בן או בת הזוג שלכם. אם האכילה ביחד גורמת לצד אחד לאכול הרבה יותר מהכמות שהיה רגיל לאכול - שמו לב. הישארו עם הכמויות שאתם רגילים אליהן, ואל תרחיבו את הקיבה באכילה מיותרת. אם אתם מתקשים לשלוט בכמויות, נסו להקטין את גודל הצלחת שלכם, זה בדרך כלל עוזר.

איך יודעים מתי צריך להפסיק לאכול?

ריצה או ערב רומנטי?

הרבה זוגות דוחים את האימונים ואת השגרה הספורטיבית לטובת זמן נוסף עם בן או בת הזוג. כך, בנוסף לעלייה בצריכת הקלוריות, יש ירידה בשריפת הקלוריות, וככה בדיוק משמינים.

מה עושים?
אם כרווקים שמרתם עם הגזרה ועל שגרת האימונים אין סיבה שתזנחו אותה עכשיו. קבעו לכם שעות וימים שבהם אתם מתאמנים ולא מוותרים על זמן האיכות שלכם באימון לטובת זמן איכות עם בן או בת הזוג. תוכלו גם להסב את הפעילות הגופנית לזמן איכות נוסף לזוגיות שלכם ולמצוא ספורט שחביב על שניכם, כמו רכיבה על אופניים או משחק כדורעף חופים. טיפ נוסף: כדי לוודא שאתם לא מפסיקים לזוז, המירו את הנסיעה ממקום למקום בהליכה ברגל, וטפסו במדרגות במקום לעלות במעלית.

נשנושים

כמעט בכל פעילות זוגית אנו מוצאים מה לנשנש במטרה לשפר את המאורע. כשהולכים לסרט ומזמינים פופקורן ענק וקולה, כשהולכים לים אוכלים גלידה, ובנסיעות ארוכות עוצרים לקפה ומאפה. אלו ארוחות ביניים שלא תמיד היינו בוחרים בהן בחיי הרווקות. בכלל, הפעיליות בזוג בדרך כלל מלוות במאכל "כיפי" לצידן. אם פעם נהגתם לשתות את הקפה שלכם ולצאת, הרי שבזוג תמיד תבוא עוגייה או שתיים.

מה עושים?
בדיוק מה שעושים בחיי הרווקות. מתאפקים...

איילת שטיין היא דיאטנית קלינית חברת עמותת עתיד - עמותת הדיאטנים בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully