וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיקת חצות: החיידקים שמחכים לכם בסילבסטר

29.12.2014 / 16:20

מחקר חדש מראה כי שאתם מתנשקים עם מישהו, אתם לא רק מחליפים איתו רוק, אלא גם הרבה מאוד חיידקים. רגע לפני הסילבסטר, אולי כדאי לכם לחשוב פעמיים על התוכניות שלכם לערב

מערכת וואלה!

ערב השנה האזרחית הגיע ושוב אין לכם עם מי להתנשק? לא בטוח שזה כזה נורא. מחקר הולנדי שפורסם לאחרונה במגזין Microbiome גילה כי נשיקה צרפתית אחת באורך של 10 שניות עלולה להעביר לא פחות מ-80 מיליון חיידקים. עוד נמצא כי ככל שזוג יתנשק יותר, כך החיידקים בפיו יהיו דומים יותר.

לשם הניסוי, גייסו החוקרים 21 זוגות שמילאו שאלונים לגבי הדרך שבה הם מתנשקים, התדירות ומתי הפעם באחרונה שבה הצמידו שפתיים. לאחר מכן נלקחה מהם דגימת רוק כדי לבדוק את סביבת החיידקים האוראלית. לאחד מבני הזוג ניתן משקה פרוביוטי לפני הנשיקה, כחלק מניסיון לשלוט במשתנים.

נשיקה סילבסטר. ShutterStock
כימיה ובקטריות באוויר/ShutterStock

המחקר העלה כי לאחר שבני זוג התנשקו במשך 10 שניות, הועברו ביניהם לא פחות מ-80 מיליון חיידקים. אך בניגוד לשינוי המהיר באוכלוסיית החיידקים ברוק, אוכלוסיית חיידקי הלשון נותרה יותר יציבה יותר ופחות חשופה לשינויים. עוד מצאו החוקרים כי אצל זוגות שנמצאו במערכת יחסים ארוכה והתנשקו לפחות 9 פעמים ביום, החיידקים במערכת העיכול היו זהים.

עוד באותו נושא

במקום נשיקה: האפקט המרפא של חיבוק

לכתבה המלאה
אילוסטרציה. ShutterStock
לא להיבהל. זה גם עושה טוב/ShutterStock

אבל למרות ש-80 מיליון חיידקים נשמעים כמו דבר גרוע, מסתבר שמתוך 700 המינים שנמצאים בחלל הפה, מרביתם דווקא טובים. בנוסף, מחקרים אחרים אף מצאו כי נשיקה צרפתית עשויה להוריד לחץ נפשי, מחזקת את המערכת החיסונית ואפילו משפיעה על יצירת החיידקים הטובים בגוף. "חשיפה לבקטריות וחיידקים שונים דווקא מחזקת את המערכת החיסונית והיא יכולה לעזור להילחם במחלות, ממש כמו אכילת מזון בריא או פרוביוטיקה", אמרו החוקרים במחקר הנוכחי.

ואם זה לא מספיק, מחקר אחר מצא כי 15 שניות של מגע פיזי כמו נשיקה מעלה את רמת האוקסיטוצין אצל גברים, הורמון המכונה "הורמון האהבה" ומופרש גם בעת קיום יחסי מין, ובמקביל מוריד את רמות הקורטיזול - הורמון שקשור למצבי סטרס. ואם כל זה לא מספיק, מסתבר שגם שחרור הדופמין, החומר ממנו מורכב מצב הרוח הטוב שלנו, עולה כששני אנשים מחליטים לחלוק נוזלים.

ההכנות לסילבסטר 2015  בניו יורק. GettyImages
רגע לפני. ההכנות בטייימס סקוור בניו יורק/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully