וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 הרגלי בוקר שמומלץ להיפטר מהם ו-5 שיעשו לכם טוב יותר

16.5.2024 / 0:01

איך נראה הבוקר שלכם? לחוץ, עייף, טורדני? הנה כמה הרגלי בוקר שכדאי לכם להיפטר מהם כדי לפתוח את היום בחיוך וגם כמה תחליפים ראויים להם - לפי ד"ר מישל לנו, פסיכולוגית מוסמכת

השיטה הדנית לחיים מאושרים/סיפור בדקה

אתם לא אנשים של בוקר? אם תקפידו על 5 הרגלי בוקר מרגיעים ותפטרו מ-4 הרגלים שעושים לכם רע, ייתכן שהמצב ישתנה. ד"ר מישל לנו, פסיכולוגית מוסמכת ומייסדת DML Psychological Services במישיגן, אמרה ל-NYpost שהנוסחה לבקרים שמחים יותר דורשת רק מעט תרגול ומשמעת. הנה ארבעה הרגלים שעליכם להפסיק לעשות אותם בבוקר - וחמישה שתוכלו לעשות במקום.

אל תעשו:

1. אל תבדקו מיילים על הבוקר
אתם מוסיפים לחץ מיותר לבוקר שלכם. אולי שמעתם את העצה החוזרת ונשנית לא לגשת לטלפון שלכם דבר ראשון על הבוקר, אולם בעוד מספר מחקרים מקשרים את השימוש בטלפון לפני השינה לאיכות שינה ירודה, עדויות לגבי השימוש בו בבוקר הן פחות נחרצות. אם אתם בודקים עדכונים בטלפון שלכם דבר ראשון על הבוקר ומרגישים שהמוח שלכם מזנק לפעילות מ-0 ל-100, אתם חייבים להפסיק עם ההרגל הזה. מצד שני, מומחית הבריאות כריסטי הריסון דוקא טוענת שפעילות בטלפון על הבוקר מסייעת לה להרגיש "מחוברת לעולם של רעיונות, תרבות ומחשבה מורכבת". לכן במקרה הזה כל מקרה לגופו: אם קריאה של כתבות על הבוקר או צפייה בסרטונים ברשתות החברתיות גורמים לכם אושר אז שמרו על ההרגל הזה. אם אתם מתעוררים לחדשות קשות או כדי לצלול מיד ליום העבודה שלכם - כדאי לחשב מסלול מחדש.

2. אל תתעוררו לשעון מעורר חזק
יש אנשים שקשה להם להתעורר בבוקר וזקוקים לשעון מעורר מספיק קולני כדי שיעיר אותם. אל תמהרו להיכנע מזה. נסו להתעורר עם שעון מעורר הדרגתי שמתחיל בקול חלש ולאט לאט גובר. התנסו גם בצלילים שונים כמו במוזיקה מרגיעה שאתם אוהבים. "הצליל הגבוה הזה שמעיר אתכם יכול לגרום להרבה חרדה", הסבירה ד"ר לנו, "נסו למצוא משהו יותר מרגיע. יש מספיק דברים שגורמים לנו חרדה בעולם".

אישה מתעוררת לאימון. ShutterStock
זמן להתעורר קצת אחרת/ShutterStock

3. אל תנסו לפתור בעיות באופן מיידי
זה נורמלי להרגיש קצת עייפים כשאתם מתעוררים. תחושה זו נקראת אינרציית שינה, והיא נמשכת בדרך כלל בין 15 ל-60 דקות. למרות שמדענים לא בדיוק יודעים מדוע זה קורה, הם משערים שזה עשוי להיות אמצעי הגנה - כדי לעזור לכם להירדם בחזרה במהלך יקיצות בלתי צפויות או לא רצויות במהלך הלילה. "בבוקר המוח שלכם עוד לא במצב מספר עירני ולכן אל תנסו לפתור בעיות דבר ראשון על הבוקר", ייעצה ד"ר לנו, "תנו לעצמכם זמן התעוררות לפני שאתם ניגשים לטפל במשימות שלכם".

4. אל תחשבו על דברים שהשתבשו אתמול
"זה מאוד מאוד קשה", מודה ד"ר לנו, "קל להתעורר ולחשוב מיד על משהו שתסכל אותנו יום קודם, ומה שזה לא יהיה, אנחנו מתעכבים על זה". היא מציעה לנסות שלא לחשוב על הנושא המתסכל אך מודה שזה עניין של תרגול. "זה לא אומר שאתה לא הולך לחשוב על זה בכלל במהלך היום, אבל נסה לא להתעורר במחשבה על זה. נסו את זה בוקר אחד. אם זה לא עובד, נסו שוב למחרת. בסוף תנסו את זה מספיק כדי שזה יעבוד" כמו ברוב ההמלצות שלה, המפתח הוא לנסות שוב ושוב עד שמצליחים.


עוד בנושא:
3 טעויות שאתם עושים מדי בוקר ומשאירות אתכם עייפים לאורך היום

קשה לקום בבוקר? מחקר ראשון מסוגו מצא דרך לשנות את המצב

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
זוג בטלפון הנייד במיטה. ShutterStock
חכו עם המיילים. תנו לעצמכם בוקר רגוע יותר/ShutterStock

אז מה כן מומלץ לעשות?

1. מדיטציות ונשימות עמוקות
"הדבר הראשון שאני עושה הוא לנסות לפתוח את הבוקר עם סוג כלשהו של מדיטציה", אמרה ד"ר לנו, "זה לא חייב לקחת הרבה זמן. קחו כמה דקות בבוקר לנשימות עמוקות והרגעת המוח שלכם - בין אם אתם עוקבים אחר מדיטציה מודרכת או בין אם אתם בוחרים לקחת נשימות עמוקות בלבד. זה יכול לסייע לכם לפתוח את הבוקר עירניים יותר".

2. התמקדו במה שאתם רוצים שיקרה והכינו רשימה
במקום להתחיל את היום שלכם בהרהורים על מה שהשתבש אתמול או מה יכול להשתבש היום, חשבו על הדברים שאתם רוצים להשיג במקום זאת. זה נשמע מובן מאליו, אבל ה"מה אם" השליליים זוחלים פנימה מהר מאוד אם לא עובדים על זה מספיק. "גם אם אתם מאמינים שהיום שלכם או הימים הקרובים שלכם יהיו מלאים בכאוס, פתחו את היום בלדמיין משהו חיובי", מציעה ד"ר לנו.

3. שימו משהו בחדר השינה שלכם שגורם לכם לחייך
אם עדיין אין לכם יצירת אמנות או תמונה ש"מעוררת בכם שמחה" שתלויה בחדר השינה שלכם, זה הזמן להצטייד באחת כזו. להתעורר ולהיזכר באופן חזותי בחופשה מהנה שלכם, אדם אהוב או אפילו יצירת אמנות שאתם באמת מעריכים יכולה להיות דרך מצוינת להתחיל את היום.

4. הזיזו את הגוף
זה לא חייב להיות אימון מלא. אתם יכולים להתמתח בעדינות לכמה דקות או לתרגל קצת יוגה. אם יש לכם את הזמן והאנרגיה, עשו אימון קצר. אתם יכולים לקצור יתרונות של מצב רוח ממעט תנועה.

5. התמידו
החלק הקשה ביותר בכל הרגל הוא לבסס אותו. ד"ר לנו ציינה שלמרות שזה עשוי להיות קשה לשלב את הפרקטיקות האלו - וזה עשוי להרגיש מאולץ בהתחלה - הנקודה היא שאתם צריכים לנסות ולהישאר ממושמעים וממוקדים במטרה. "אני מאמינה שאתם יודעים לפנות זמן לדברים שחשובים לכם," אמרה, "ועם הזמן, התרגולים שלכם יבואו באופן טבעי ואתם תרצו לעשות אותם מדי בוקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully