וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 טעויות שאתם עושים מדי בוקר ומשאירות אתכם עייפים לאורך היום

31.8.2021 / 23:35

לרובנו יש 3 הרגלים בעייתיים על הבוקר שממש לא עושים חסד עם העירנות שלנו. רופא חושף את הסיבות לעייפות שלנו על הבוקר ומסביר כיצד נוכל להימנע מהן

ד"ר קארן ראג' חושף 3 דברים שאסור לעשות על הבוקר/dr.karanr

יש המון גורמים שמשפיעים על רמת הערנות שלנו במהלך היום, אך שלושה מהם קשורים להרגלי ההשכמה שלנו - וכנראה שאתם מקפידים על לפחות שניים מהם בלי לדעת על הנזקים שהם גורמים לגוף. ד"ר קארן ראג' מלונדון חושף בסרטון טיקטוק את הרגלי הבוקר שמורידים לנו אנרגיות הכה נזקקות לנו כדי לשרוד את היום, וטוען ששינוי ההרגלים יעשה עבורנו פלאים.

1. תפסיקו עם ה"נודניק"

הסיבה שאנחנו כל כך עייפים על הבוקר. ShutterStock
הסיבה שאנחנו כל כך עייפים על הבוקר/ShutterStock

ד"ר קארן, מנתח ומרצה קליני באוניברסיטת אימפריאל קולג' לונדון ובאוניברסיטת סנדרלנד, מסביר בסרטון שצבר כמעט 2 מיליון צפיות בטיקטוק כי ההרגל הנפוץ של לחיצה על הנודניק בשעון המעורר שלנו הוא רע. הוא מזהיר כי התעלמות חוזרת מכניסה את הגוף שלנו שוב למחזור שינה. הכניסה למחזור השינה גורמת לגוף שלנו לשחרר הורמונים המסייעים לשינה, מה שרק עושה אותנו עייפים יותר כשאנחנו סוף סוף מתעוררים. לדבריו אנו מתעוררים כשגופנו מלא בכימיקלים הגורמים לעייפות עד 4 שעות אחרי ההשכמה. אם כך נסו לוותר על הנודניק ולקום עם הצלצול הראשון של השעון המעורר שלכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

2. חכו עם הטלפון שלכם רגע

התעסקות בטלפון עם ההשכמה. ShutterStock
התעסקות בטלפון עם ההשכמה/ShutterStock

מה הדבר הראשון שאתם עושים על הבוקר? התשובה ברורה: בודקים את הטלפון - הודעות, חדשות, פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק. כל אלו הורסים לנו את הבוקר, טוען ד"ר קארן. הוא מסביר בסרטון שבעת ההשכמה המוח שלנו עובר בהדרגה ממה שנקרא "דלתא לתטא לאלפא בפעילות גלי המוח". המשמעות היא שהמוח שלכם נהיה ערני יותר בשלבים הדרגתיים, אך אם תפריעו למחזור זה עם ההתעסקות בטלפון - המוח ידלג ישר לשלב האלפא ויהיה ערני מהר מדי.

קארן טוען שדילוג על שלבים יותיר אתכם עצבניים למשך היום. לצד הסרטון הוא כתב: "נהגתי לבדוק את הטלפון דבר ראשון על בוקר במשך שנים ותהיתי למה אני מרגיש רע. רק תנסו בעצמכם ותופתעו לגלות את ההבדל". בתגובות שאל אחד הצופים: "אז כמה זמן עליי לחכות לפני שאני בודק מה קורה בטלפון?" כשלשאלה זו השיב ד"ר קארן: "לפחות שעה". קשוח, אה?

3. אל תשתו קפה על הבוקר

הסיבה שאנחנו כל כך עייפים על הבוקר. ShutterStock
הסיבה שאנחנו כל כך עייפים על הבוקר/ShutterStock

אוקיי, אנחנו יודעים שאתם בטח מגחכים לעצמם שם מעבר למסך: "שאנחנו נפסיק עם הקפה של הבוקר? בחלומות שלכם". אז חכו רגע - יש פשרה.

ד"ר קארן טוען בסרטון שלו שגופנו מייצר באופן טבעי את הורמון הלחץ קורטיזול מדי בוקר כדי לשמור על ערנות ולהגביר את רמת הסוכר במחזור הדם שלנו. כלומר גופנו יודע באופן טבעי לעורר אותנו וההרגל של שתיית קפה עם ההתעוררות מוטעה כי הוא אינו יניב את האפקט הרצוי. הוא ממליץ לחכות עד שרמות הקורטיזול הטבעי שלנו ירדו מאוחר יותר ביום כדי ליהנות מקפה ראשון. מתי זה קורה בערך? בשעות הצהריים, אבל אם קשה לכם - גם שעתיים אחרי ההשכמה יעשו את העבודה.

הנה הסרטון המלא שלו:

לא בטוחים שתצליחו לוותר על כל זה? אתם לא לבד. הסרטון זכה לתגובות רבות מאנשים שהודו כי יהיה להם מאוד קשה להתנתק מההרגלים הללו. "אבל אבל אבל דוקטור.... 5 הנדנודים האלה הם החלק הכי טוב בבוקר", כתב אחד ואחרת הוסיפה: "יכולה לחכות רגע עם הטלפון, אבל עם הקפה? אין סיכוי".

  • עוד באותו נושא:
  • שינה
  • קפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully