וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טכניקת הליכה שלוקחת 30 שניות יכולה לסייע לכם לרדת במשקל

20.3.2024 / 0:13

הדרך להוריד במשקל תלויה בקצב ההליכה שלכם בפארק, כשבעזרת טכניקת הליכה קצרה תוכלו להוריד לפחות חצי קילו בשבוע, כך טוענים מומחים ומאמני כושר

6 תרגילים שיעלימו את הכרס/צילום: עדן ביבס

מחקרים שנערכו בעבר הראו שלאנשים שהולכים 10,000 עד 12,000 צעדים ביום יש מדד מסת גוף תקינה ואחוז שומן נמוך יותר. גם אם אתם לא מגיעים לכמות הצעדים הזאת, יש טכניקת הליכה שתוכלו לאמץ בקלות והיא יכולה להוביל גם לירידה במשקל. "האינטנסיביות שבה אתה הולך משחקת תפקיד מפתח בסיוע לגוף בשריפת קלוריות ושיפור מערכת הקרדיו-נשימה שלכם", אמרה דניס מיקלאש, מאמנת אישית במרכז הבריאות והכושר של Northwestern Medicine Crystal Lake מאילינוי ל-PopSugar בראיון שפורסם בתחילת החודש לרגל "יום ההשמנה העולמי".

דניס ממליצה להוסיף 30 עד 60 שניות של הליכה מהירה יותר כל שלוש עד חמש דקות של הליכה - ולאחר מכן לעבור להליכה איטית של 30 שניות. "נשיאת משקולות או הליכה בעלייה עשויים גם לעזור להשיג את יעדי הכושר שלכם מהר יותר", היא הוסיפה.

"אימון אינטרוולים ימשיך לשרוף יותר קלוריות לאחר האימון שלכם בשל אפקט פיזיולוגי הנקרא עודף צריכת חמצן לאחר אימון, או EPOC. EPOC מכונה לפעמים 'אפקט השריפה שלאחר מכן'", הסבירה דניס.

הכלל הישן שלפיו 3,500 קלוריות שוות לחצי קילו שומן כבר לא בשימוש בשנים האחרונות מכיוון שהנוסחה לא לוקחת בחשבון את חילוף החומרים והרכב הגוף של האדם - אולם עליכם להיות בגירעון קלורי כדי לרדת במשקל. "שילוב של פעילות גופנית עם תזונה בריאה יעיל יותר מאשר הגבלת קלוריות בלבד. פעילות גופנית יכולה לעזור לכם לשמור ולהגדיל את 'מסת הגוף הרזה' (שומן חיוני לעומת שומן לא חיוני), מה שגורם לשריפת קלוריות גדולה יותר ביום", ציינה דניס.

תזונאי חושף:

אלו 5 הטעויות שרובכם עושים - שמונעות מכם לרדת במשקל

לכתבה המלאה

בין אם אתם מאמצים אימון אינטרוולים (הליכה במקצבים שונים) ובין אם לא, הליכה היא אסטרטגיית הרזיה יעילה עם יתרונות בריאותיים כגון שמירה על לחץ דם תקין, מצב רוח טוב יותר, עלייה בחוזק עצם ועיכול טוב יותר, כלך על פי Good Housekeeping.


עוד בנושא:
3,600 צעדים ביום - זה כל מה שנדרש לאוכלוסיה הזו כדי לשמור על הלב

הדרך המוזרה להפוך את ההליכה שלכם לבריאה יותר

טימותי ברנט, מדריך לקינסיולוגיה באוניברסיטת אורגון סטייט-קאסקייד, אמר לרשת כי בממוצע אנשים מאבדים כ-100 קלוריות למייל (1.6 ק"מ) בין אם הם רצים מרתון או הולכים בנחת. "'האדם הממוצע' במחקרים האלה הוא אדם ששוקל 70 קילוגרמים", הסביר, "אז אם אתם שוקלים יותר מזה, אתם תשרפו יותר מ-100 קלוריות לשעה ואם אתם שוקלים פחות, תצטרכו ללכת רחוק יותר כדי לשרוף את אותו מספר קלוריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully