וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך המוזרה להפוך את ההליכה שלכם לבריאה יותר

עודכן לאחרונה: 2.10.2023 / 12:09

צורת ההליכה הזאת אולי תגרום לאנשים להסתכל עליכם מוזר או לחשוב שמשהו רע עובר עליכם, אבל אם תתגברו על הבושה ותאמצו אותה, היא יכולה להשפיע לטובה על השרירים, עמוד השדרה ואפילו על בריאות המוח והזיכרון

אישה הולכת. ShutterStock
אישה הולכת/ShutterStock

גם אם אתם סולדים מפעילות גופנית ולא יכולים לסבול את המחשבה על אימוני ריצה או משקולות, יש דבר אחד שכמעט כולנו יכולים לעשות כדי לשפר את הבריאות שלנו בקלות. הליכה ברגל נקשרה בעשרות מחקרים מדעיים עם שיפור ברוב המדדים הפיזיולוגיים החשובים, לרבות בריאות הלב, האיזון הנפשי, תפקוד המוח ואפילו הארכת תוחלת החיים. כן, הליכה של אלפי צעדים בכל יום היא הדרך הכי קלה להבטיח לעצמנו ימים בריאים ומאושרים יותר - ועכשיו, כך מתברר, יש דרך להפוך אותה לבריאה אפילו יותר.

החדשות הרעות הן שהדרך הזאת אולי תיראה לכם מוזרה מדי ולא בטוח בכלל שתשמחו לאמץ אותה, בטח אם אתם לא חיים על אי בודד או הרחק מהציביליזציה, אבל אם אתם בכל זאת אמיצים מספיק כדי לגלות דרך חדשה ומעניינת לשפר את ההליכה שלכם - תמשיכו לקרוא.

מחקר שפורסם בשנה שעברה בכתב העת National Library of Medicine, מצא יתרונות מפתיעים וייחודיים להליכה לאחור. כן, הליכה לאחור. במחקר המדובר, המומחים ביקשו לבדוק איך סגנון ההליכה המשונה הזה משפיע על בריאות הברכיים וגילו כי זו בהחלט דרך מצוינת להפחית בעיות בברכיים, כאבים ודלקות. אבל זה לא הדבר החיובי היחיד שיקרה לכם אם תחליטו ללכת הפוך. באופן די מפתיע, לאורך השנים נערכו עוד כמה מחקרים על סגנון ההליכה הייחודי הזה - והמסקנות, אנחנו מודים, הפתיעו גם אותנו.

ההשפעה הלא צפויה על המוח ומערכת העצבים

ד"ר פאל מניקאם הוא גסטרואנטרולוג, כלומר מומחה שעוסק בחקר מחלות במערכת העיכול. בעמוד האינסטגרם הפופולרי שלו הוא שיתף בתובנות משלו לגבי הליכה לאחור - שמאז הספיקו להפוך לוויראליות ברחבי העולם. לדברי מניקאם, הליכה לאחור יכולה לחזק את הסיבולת של השרירים ברגליים בצורה די מעניינת:

"הליכה לאחור מאלצת אותנו לעשות צעדים קטנים ותכופים, מה שיכול להגביר את הסיבולת של שרירי הרגל התחתונה. כשאנחנו הולכים (בצורה רגילה), אנחנו נוטים ללכת הרבה יותר מהר, אבל בהליכה לאחור אנחנו לא יכולים לעשות את זה. לכן, הליכה כזאת בצעדים קטנים יכולה להיות רעיון לא רע למי שרוצים לחזק את השרירים והרקמות ברגליים".

בנוסף, מומחים אחרים סיפרו כי הליכה לאחור יכולות לשפר את שיווי המשקל והקואורדינציה, מכיוון שהיא דורשת מידה רבה יותר של ריכוז ותשומת לב. כל אלו משפיעים על מה שמכונה בקרב מדענים כ"מוח הקטן", האזור במוח שאחראי על השליטה המוטורית בכל חלקי הגוף.

עוד בוואלה!

הליכה על הליכון או בחוץ: מה יותר בריא לכם?

לכתבה המלאה

לא משנה איך - רק אל תפסיקו ללכת

אז בין אם אתם רוצים לאמץ את צורת ההליכה הלא שגרתית הזאת ובין אם אתם מעדיפים להמשיך ללכת כמו אנשים נורמליים ולהימנע מהרמות גבה ומבטים שופטים, מה שבאמת חשוב זה שתקפידו ללכת ברגל לפחות 150 דקות בכל שבוע, כך על פי המלצת ארגון הבריאות העולמי (WHO).

ואם תבחרו לכלול הליכה לאחור בשגרת האימון שלכם, ד"ר מניקאם חידד והוסיף שזה עשוי לסייע אפילו יותר בהגברת הכושר הגופני והכוח בפלג הגוף העליון, מכיוון שצורת ההליכה הזאת דורשת יותר אנרגיה מפעילות גופנית רגילה. לכן, הוא מאמין ששיטה זו יכולה לסייע גם בשריפת קלוריות מהירה יותר ובכך גם בירידה במשקל ובשמירה עליו לאורך זמן.

"הליכה לאחור טומנת בחובה יתרונות רבים גם ליציבה, בכך שהיא מאפשרת להשיג מנח תקין יותר של החוליות בעמוד השדרה, שנפגעות לאורך היום כשאנחנו מתכופפים קדימה או יושבים לאורך זמן. בנוסף, השיטה הזאת הוכחה כדרך לשפר את ההליכה והגמישות, במיוחד בעבור אנשים מבוגרים שמתקשים להתמיד בפעילות גופנית מסוגים אחרים. זוהי 'תרופה' חזקה לתהליך ההזדקנות הבלתי נמנע, אשר עשויה לקדם אנרגיה צעירה ותוססת בכל גיל".

ובאשר ליתרונות הנפשיים שהזכרנו כאן קודם, ישנם מומחים, לרבות ד"ר מניקאם, שמאמינים כי צורת ההליכה הזאת, שכאמור מאפשרת לגרות את המוח בצורה שאינה טבעית לו, טומנת בחובה יתרונות פוטנציאליים חשובים אחרים, כמו שיפור התפקוד של מערכת העצבים, עידוד מיומנויות חשיבה חיוניות ואפילו שימור ושיפור של יכולות הזיכרון לאורך זמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully