וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכה על הליכון או בחוץ: מה יותר בריא לכם?

עודכן לאחרונה: 22.2.2023 / 15:01

התשובה לשאלה הזו כמובן תלויה במי אתם ומה אתם מנסים להשיג. אבל בגדול התשובה - מי שיכול שיעשה הליכה בחוץ, מי שלא - הליכון זה אחלה של דבר

התכנים שאתם צופים בהם בזמן שאתם על ההליכון יכולים להשפיע על יעילות האימון/מערכת וואלה

יש ויכוח ארוך בין האנשים הספורטיביים בינינו: מה עדיף - הליכה בחוץ או על הליכון? לדברי ד"ר קית' רואץ', רופא ב-Will Cornell Medical College וב-New York Presbyterian, הליכה על הליכון והליכה בחוץ מניבות תוצאות שונות, מאחר שהאחרון משתמש ביותר שרירים מהראשון.

"הליכה בחוץ משתמשת בשרירים נוספים בהשוואה להליכה על הליכון. זה נכון במיוחד בשביל או בשטח פתוח, מכיוון שאתה צריך להסתכל היכן אתה שם את הרגליים ולהשתמש בשרירים כדי לתמוך בתנועות השונות ממיקום כף הרגל שאתה עושה בלי לחשוב (כמו על הליכון או כביש סלול)".

קית' הסביר עוד שסוגים שונים של אנשים מעדיפים סוגים שונים של הליכה, וההעדפה נעוצה במי שהם ומה הם אוהבים לעשות בזמן פעילות גופנית. רוב האנשים שמשתמשים בהליכונים עושים זאת מכיוון שהם לא רוצים להסתכל על כפות הרגליים שלהם בזמן פעילות גופנית.

חדר כושר. ShutterStock
התעמלות בחוץ היא חוויה שונה מאוד מלהיות על הליכון. אנשים בחדר כושר על הליכון/ShutterStock

"התעמלות בחוץ היא חוויה שונה מאוד מלהיות על הליכון. ספורטאים ברמה עילית עושים לעתים קרובות אימוני הליכון, אבל יעשו גם תרגילים אחרים, מכיוון שהליכה על הליכון באמת עוזרת רק לקבוצה מוגבלת של שרירים", הוסיף.

עוד בוואלה!

אפילו 2 דקות של הליכה אחרי האוכל יכולות לעשות לכם טוב

לכתבה המלאה

הליכונים הם בין הסוגים היעילים ביותר של ציוד כושר לאנשים שיש להם מגבלות שמונעות מהם לבצע אימונים מסורתיים, כגון הליכה, ריצה או שחייה. מבוגרים נהנים מהשימוש בהליכון מכיוון שהליכונים יכולים לסייע בחיזוק ושיפור שיווי המשקל והסיבולת. הם גם מועילים לאנשים המתאוששים מפציעה או ניתוח, שכן סביבת הפעילות הגופנית שהם מספקים קלה לשליטה ואינה מצריכה יציאה החוצה.

הליכה בחוץ היא הדרך הטובה ביותר ללכת

מחקר שפורסם בכתב העת Neuroscience Nursing מצא כי שורדי שבץ בסיכון גבוה לתמותה קרדיווסקולרית נהנו מפעילות גופנית מוגברת באמצעות הליכונים. ידוע שפעילות גופנית סדירה נוגדת ומפחיתה את הסיכון למחלות לב וכלי דם. אבל לרוב חולי השבץ המבוגרים יש מגבלות בפעילות הגופנית שהם יכולים לעשות. חוקרים גילו שהליכונים עוזרים לטפל בבעיה זו.

עם זאת, עבור חובבי ספורט בריאים, הליכה בחוץ היא הדרך הטובה ביותר ללכת. רוב הרופאים והמומחים יסכימו שהליכה בחוץ מביאה לתוצאות טובות יותר באופן כללי, אם המטרה היא לשמור על המשקל ולחזק את הגוף. הפעילות כוללת שימוש ביותר קבוצות שרירים, וגם הסביבה החיצונית מפחיתה מתח וחרדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully