וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפילו 2 דקות של הליכה אחרי האוכל יכולות לעשות לכם טוב

הליכה אחרי האוכל נשמעת כמו רעיון מעולה. מחקר חדש מצא שכמה דקות גם כן יכולות לעשות טוב, בעיקר אם תעשו אותן בזמנים האלה

אישה הולכת. ShutterStock
'מיני הליכה' זה גם דבר יעיל מאוד. אישה הולכת בפארק/ShutterStock

הליכה אחרי ארוחה עוזרת לנקות את המוח והנפש מהיום שהיה וגם מסייעת לעיכול. אבל לא רק. מדענים מצאו גם שיציאה להליכה של 15 דקות לאחר ארוחה יכולה להפחית את רמות הסוכר בדם, מה שיכול לעזור להמנע ממחלות כמו סוכרת מסוג 2. אבל, כפי שמתברר, אפילו רק כמה דקות הליכה יכולות להפעיל את היתרונות הללו.

במטא-אנליזה, שפורסמה לאחרונה בכתב העת Sports Medicine, החוקרים בחנו את תוצאותיהם של שבעה מחקרים שהשוו את ההשפעות של ישיבה לעומת עמידה או הליכה על מדדים של בריאות הלב, כולל אינסולין ורמות סוכר בדם. הם גילו שלהליכה קלה לאחר ארוחה, במרווחים של כשתיים עד חמש דקות, הייתה השפעה משמעותית על מיתון רמות הסוכר בדם.

אפילו כמה דקות עוזרות

בחמישה מהמחקרים שהמאמר לקח בחשבון, אף אחד מהמשתתפים לא סבל מקדם סוכרת או סוכרת מסוג 2. שני המחקרים הנותרים בדקו אנשים עם ובלי מחלות כאלה. המשתתפים התבקשו לעמוד או ללכת במשך שתיים עד חמש דקות כל 20 עד 30 דקות במהלך יום שלם.

כל שבעת המחקרים הראו שהספיקו דקות ספורות של הליכה בעצימות קלה לאחר ארוחה כדי לשפר משמעותית את רמות הסוכר בדם בהשוואה למשל לישיבה ליד שולחן או רביצה על הספה. כאשר המשתתפים יצאו לטיול קצר, רמות הסוכר בדמם עלו וירדו בהדרגה יותר. עבור אנשים עם סוכרת, הימנעות מתנודות חדות ברמות הסוכר בדם היא מרכיב קריטי בניהול מחלתם. כמו כן, חוקרים סבורים כי עליות חדות והתרסקויות ברמות הסוכר בדם יכולות לתרום להתפתחות סוכרת מסוג 2.

כוסות קפה במשרד. ShutterStock
צאו לטיול במסדרון וקחו קפה. אנשים במשרד/ShutterStock

"צאו לטיול במסדרון"

למרות שהליכה קלה בכל עת טובה לבריאות, הליכה קצרה בתוך 60 עד 90 דקות מאכילת ארוחה יכולה להיות שימושית במיוחד במזעור עליות הסוכר בדם, שכן בזמן זה רמות הסוכר בדם נוטות להגיע לשיא.

עורכי המחקר ציינו כי 'מיני הליכה' של שתיים עד שלוש דקות היא מעשית יותר במהלך יום העבודה. "אנשים "לא מתכוונים לקום ולרוץ על הליכון או להתרוצץ במשרד", אמרו, "אבל הם יכולים לשתות קפה או אפילו לצאת לטייל במסדרון".

לאנשים שעובדים מהבית, הציעו החוקרים טיול קצר מסביב לבלוק בין פגישות זום או אחרי ארוחת צהריים. "ככל שננרמל יותר מיני הליכות במהלך יום העבודה, כך הן יהיו ניתנות לביצוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully