וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3,600 צעדים ביום - זה כל מה שנדרש לאוכלוסיה הזו כדי לשמור על הלב

עודכן לאחרונה: 5.3.2024 / 13:30

בבריאות כמו בחייים, לא הכל מתאים לכולם. מחקר חדש מראה כמה צעדים נשים מעל גיל 60 צריכות ללכת בכל יום

לב אנושי פועם/Getty image

כולנו מכירים את ההמלצה הרווחת של ביצוע של 10,000 צעדים ביום לבריאות מיטבית, אבל קבוצות מסוימות - כמו נשים מעל גיל 60 - אולי לא צריכות ללכת כל כך הרבה, כך עולה ממחקר חדש שפורסם ב-JAMA Cardiology,. המחקר מצא כי נשים בין הגילאים 63 עד 99 נזקקו רק ל-3,600 צעדים בממוצע ביום כדי להפחית את הסיכון לאי ספיקת לב ב-26%.

במחקר הנוכחי נבדקו 6,000 נשים ונאספו נתונים על פעילות גופנית, זמן ללא פעילות גופנית (זמן ישיבה) ונתונים על בריאות הלב. במהלך תקופה של 7 שנים וחצי, היו 407 מקרים של אי ספיקת לב בקבוצה.

המחקר הראה כי הסיכון למוות מאי ספיקת לב היה נמוך ב12%-17% לכל 70 דקות של פעילות קלה (עבודות בית) וכל 30 דקות של פעילות מתונה עד נמרצת. לכל 90 דקות של זמן ישיבה סיכון לאי ספיקת לב עלה ב-17%.

"לאחר שהתייחסו להבדלים בגיל, גזע ומוצא אתני, וגורמים קליניים הידועים כמגבירים את הסיכון לאי ספיקת לב, זה יצא הרבה פחות מ-10,000 הצעדים המיועדים לעתים קרובות ליום", אמר המחבר הראשי, פרופ' מייקל ג'יי למונטה,מומחה לאפידמיולוגיה ובריאות סביבתית בבית הספר של UB בריאות הציבור ומקצועות הבריאות, בהצהרה ל- Fox News Digital.

אישה הולכת. ShutterStock
אישה הולכת/ShutterStock

"לדעתי במחקר אנחנו רואים את ההשפעה של פעילות גופנית קלה עד נמרצת משפרת את התפקוד הלבבי. ואפילו 3,600 צעדים מפחיתים את הסיכון לאי ספיקת לב", אומרת ד"ר ז'אנה אולחוב, מומחית ברפואת משפחה ורפואת ספורט במכבי שירותי בריאות.

"במחקר הזה בדקו את הנשים בגילאים 63 עד 99 וראו שיש השפעה של פעילות גופנית אפילו מתונה למניעת מחלת לב. ניתן להסביר זאת בכך שפעילות גופנית משפרת את זרימת הדם ומחזקת את כלי הדם כך שיש פחות עומס לשריר הלב וזה מונע את אי ספיקת לב".

לדבריה, סיכון לאי ספיקת לב כולל אי ספיקה עם מקטע פליטה שמורה (הצורה הנפוצה ביותר של אי ספיקת לב הנראית בנשים מבוגרות) יורדת כבר אחרי 2,500 צעדים ביום, ויורד ב25-30% אחרי 3,600 צעדים. "ההסבר הוא בכך שפעילות גופנית משפרת את זרימת דם פריפריות, מחזקת את כלי דם, ומשמרת מחלות רקע עמו סכרת ויתר לחץ דם". היא מסכמת: "המסר פשוט לאנשים מבוגרים -תשבו פחות, תזוזו יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully