וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכח מדעית: גברים סובלים יותר כשהם חולים - אז נשים, תפסיקו לצחוק עליהם

4.11.2023 / 0:06

גבר חולה הוא היצור הכי מסכן בעולם - לפחות לדעתו, אבל כעת מומחים טוענים ש'שפעת גברים' היא דבר אמיתי והגברים לא סתם מתבכיינים: הם אכן סובלים יותר מנשים כשהם חולים. ההסבר? מערכת החיסון הנשית חזקה יותר משל הגברים

בווידאו: מדוע מומלץ להתחסן נגד שפעת?/עריכה: גלעד מן מנהיים

זו תפיסה רווחת וידועה שגברים מתבכיינים יותר ומגזימים יותר בסימפטומים שלהם כשהם חולים, אולם כעת התזונאית ג'נה הופ, שמופיעה בקביעות בתוכנית הבוקר This Morning, אומרת שזה לא מיתוס ומאמתת את הקביעה שגברים לא סתם מתלוננים יותר כשהם חולים - הם באמת סובלים יותר. אז תפסיקו לצחוק עלינו!!!

"כואב לי להגיד את זה אבל 'שפעת גברים' היא אמיתית. גברים באמת סובלים הרבה יותר מנשים כשהם חולים", אמרה והסבירה שמערכת החיסון הנשית חזקה יותר בגלל רמות גבוהות יותר של אסטרוגן ופרוגסטרון ורמות נמוכות יותר של טסטוסטרון.

היא הוסיפה: "כשאנחנו מסתכלים על העדויות, אנחנו מגלים שמערכת החיסון הנשית למעשה חזקה יותר ממערכת החיסון הגברית. רמות גבוהות יותר של אסטרוגן ופרוגסטרון (שלנשים יש יותר מהם) יכולות להגביר את היעילות של תאי החיסון שלנו".

ג'נה גם ציינה שלגברים יש רמות גבוהות יותר של טסטוסטרון, מה שמשפיע על המערכת החיסונית וגורם להם לחלות יותר. היא אמרה: "אנחנו יודעים שטסטוסטרון משחק תפקיד בדיכוי המערכת החיסונית. אז לא רק שלגברים יש יותר מההורמון שמדכא חסינות, יש להם פחות מאלה (אסטרוגן ופרוגסטרון) שתומכים בה''.

גיף גבר חולה. Giphy
הם לא סתם בוכים/Giphy

הופ הסבירה שגברים מרגישים את ההשפעות של הצטננות ושפעת - כאבי ראש, גרון וגפיים - בצורה קשה יותר מנשים ומתקשים יותר להתנער מהם. זה גם מגובה על ידי מחקר מאוניברסיטת הרווארד שבו מדענים גילו שגברים נמצאו בעמדת נחיתות בכל הנוגע למחלות, בשל היעדר אסטרוגן המחזק את מערכת החיסון שלהם.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

החוקרים בדקו את התיאוריה הזו על עכברים ומצאו שמינונים של אסטרוגן ריפאו אותם מדלקת ריאות חיידקית. כאשר הוסר הגן האחראי לייצור האנזים תחמוצת החנקן סינתאז, העכברים איבדו את עמידותם לזיהום. זה מצביע על כך שגברים נדבקים בווירוסים בקלות רבה יותר מנשים - ומרגישים את ההשפעות יותר. ההבדלים בין הזכרים לנקבות באו לידי ביטוי בחום גבוה יותר ובדלקות עם משך החלמה ארוך יותר.

עוד בנושא:
הסיבה הביולוגית שבגללה נשים לא יכולות לסבול גבר חולה

למה גברים הרבה יותר מעצבנים מנשים כשהם חולים?

מחקר נוסף שפורסם בכתב העת הרפואי BMJ תמך ברעיון של "שפעת גברים". הוא מצא כי לגברים עם תסמינים של זיהום נגיפי בדרכי הנשימה הייתה תגובה חיסונית חלשה יותר שנמשכה זמן רב יותר והייתה חמורה יותר מנשים.

לפי חברת ביטוח הבריאות הפרטית בבריטניה Benenden, גברים צריכים לנקוט בצעדים מיוחדים כדי להגן על עצמם מפני "שפעת גברים". הם מייעצים לאכול מזונות מלאים בוויטמינים המחזקים את מערכת החיסון כמו למשל עגבניות, אוכמניות, גרעיני חמניות, אשכולית אדומה, יוגורט, קייל, סלק, שום וג'ינג'ר במהלך חודשי החורף.

הם גם ממליצים להתחסן לשפעת לקראת חודשי החורף. "טקטיקות אחרות של מלחמה בשפעת גברים כרוכה בשינה טובה כדי לשמור על בריאות המערכת החיסונית שלכם. שינה עוזרת לווסת את ההורמונים שלכם ולשמור על תפקוד חיסוני בריא", נכתב, תוך קידום "פעילות גופנית כדי להגביר את זרימת הדם שלכם" אשר "בתורו מחזק את המערכת החיסונית שלכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully