וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבה הביולוגית שבגללה נשים לא יכולות לסבול גבר חולה

14.9.2018 / 7:24

היפוכונדרים, יש לנו חדשות רעות בשבילכם. רביצה על הספה בגלל שפעת קלה תעלה לכם ביוקר. מחקר חדש מגלה למה גברים חולים נתפסים כממש לא אטרקטיביים בעיניי נשים

גבר צעיר עושה אפצ'י. ShutterStock
אולי כדאי שתחשוב פעמיים לפני שתחליט להישאר בבית בגלל צינון קל. גבר חולה במיטה/ShutterStock

אם חלית יותר מדי פעמים בזמן הארוך כדאי שתחשוש דווקא מבת הזוג ולא מהבוס שלך. מסתבר שנשים שמעוניינות בפרטנר לטווח ארוך מייחסות משקל משמעותי למצבו הבריאותי של בן הזוג הפוטנציאלי. מחקר חדש מוכיח שכוח סבל בהתמודדות עם מחלות היא אחת התכונות שהכי מושכות נשים, הרבה יותר מפנים נאות או אפילו גוף חטוב.

חוקרים מאוניברסיטת הוואי ביקשו מ-86 נשים לדרג גברים על סמך תמונותיהם ותיאורים נילווים שכללו גם התייחסות לבריאותם של המצולמים. באחת התמונות למשל הוצג בחור ש'מודה בכנות שהוא מצטנן ממש בקלות', ובחור אחר שהצהיר שהוא 'מרגיש מעט כבוי לפעמים'. בחור נוסף הודה שהוא נשאר במיטה כל היום כשהוא סובל מכאבי ראש, לעומת בחור אחר שדווקא נוטה להתעלם מהם.

עוד בנושא:
נשים - זו הסיבה בגללה אתן חייבות למצוא גבר שאוהב להיות "הכפית הקטנה"
הוכח מדעית: גברים עם סוג אצבעות מסוים מושכים נשים סקסיות
נשים נמשכות לריח של גברים שאוכלים את המאכלים הבאים

קרובים קרובים - דייר משנה. חינוכית 23
היפוכונדריה היא תכונה ממש אבל ממש לא מושכת. יהורם גאון ב"קרובים קרובים"/חינוכית 23

התוצאות שפורסמו בכתב העת Journal of Evolutionary Medicine מראות שנשים שמחפשות קשר ארוך טווח בחרו דווקא באדם שהתעלם ממחלה גם אם היו להם פנים או גוף שלא דורגו גבוה ברשימה.

"המשתתפות העדיפו גברים רגועים שהמשיכו בשגרת היום והעבודה על אף שסבלו מבעיות בריאות כששקלו אפשרות לנהל איתם זוגיות ארוכת טווח, תוך התעלמות מסימטריה הפנים של הגבר ומגופו", סיכם צוות החוקרים בראשות פרופ' סוזן בראון.

המחקר מוכיח שנשים מעדיפות פחות גברים מצוברחים בגלל האבולוציה שלנו. זאת, מפני שנשים זקוקות לעזרת הגברים כדי לטפל בילדים ולצוד מזון, במקום שיטילו "נטל נוסף על בת זוגם בגלל שיעול".

עוד באותו נושא

גם האדם הקדמון שכב במערה עם שפעת וחשב שהוא הולך למות

לכתבה המלאה
גבר עייף קם בבוקר. ShutterStock
אם הוא מפסיד יותר מדי ימי עבודה זה לא בא בחשבון. גבר עייף במיטה/ShutterStock

כדי לבחון את דעתן של נשים על מחלות, החוקרים תיארו בפני הנשים מחלות קלות יחסית כמו צינון ושפעת, כאבי ראש ותסמינים שנגרמו כתוצאה מזיהום אוויר וולקני בהוואי והראו לנשים מצגת אקראית של גברים שנבדלו במראה הפנים, בגודלם הפיזי ובלבוש.

רובן המוחלט של הנשים שחיפשו יחסים ארוכי טווח העדיפו אופי נינוח וסבלני לעומת האטרקטיביות של הפנים או של גבר עם כתפיים רחבות. לעומת זאת, נשים שחיפשו יחסים לטווח קצר לא גילו יחס רע כלפי גברים חולים כשהתבקשו לבחור גברים מן המצגת.

המחקר יכול להסביר מדוע גברים נוטים שלא להודות בקלות כשהם חווים סימפטומים הנובעים מבריאות לקויה. המחברים סיכמו כי "אם גברים בוחרים להתעלם, או שאינם מודעים לבעיות הבריאות שלהם, כדאי ששירותי הבריאות ינסו לפעול לשנות את התפישה של גברים ונשים על חולשתם של גברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully