וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מברשת השיניים שלכם מפוצצת בחיידקים. כך תמנעו זאת"

1.11.2023 / 0:07

רופאת שיניים מזכירה לכולנו עד כמה מברשת השיניים שלנו מטונפת - וכיצד נוכל למנוע היווצרות חיידקים בה

בווידאו: אילו מברשות שיניים הכי טובות לסביבה?/זווית

להחליף מברשות שיניים כל מספר חודשים הוא פתרון ראוי - אך הוא בהחלט לא מספיק. בזמן שהמברשת הלא מאוד ישנה שלכם עומדת לה לצד הכיור באמבטיה היא צוברת עובש וחיידקים, לדברי ד"ר אלי פיליפס, רופאת שיניים מאוסטין, טקסס.

"אנשים רבים מודעים לחלוטין עד כמה עובש עשוי להיות מסוכן - וייתכן שאתם עושים הכל כדי להיפטר מעובש בבית באזורים מסוימים", אמרה בסרטון טיקטוק שצבר יותר ממיליון צפיות, "אבל אחד המקומות שאנשים שוכחים ממנו הוא מברשת השיניים שלהם".

"סביבות לחות - כמו זו של חדר האמבטיה שלכם - הן הסיבה לצמיחת עובש על זיפי מברשת השיניים", היא הסבירה. היא ממליצה לא לצחצח שיניים במקלחת, למרות הפיתוי של היעילות שבכך, שכן הלחות מהמים המהבילים עלולה לעודד צמיחה של חיידקים. בנוסף לכך, משחת השיניים עלולה להפוך את רצפת המקלחת לחלקלקה ומסוכנת ולדברי מספר מומחים - את מברשות השיניים החשמליות אסור בכלל לשים תחת זרם מים חזק.

מברשות שיניים. ShutterStock
כך תדאגו שלא יצמחו חיידקים במברשת השיניים שלכם/ShutterStock

הפתרון? שתי מברשות

לדבריה, אחסון מברשות שיניים ליד השירותים הוא גם אסון. מומחים הזהירו בעבר כי מברשות שיניים עלולות להימצא בטווח אזור ההתזה, כביכול, של פלומת האסלה החיידקית במהלך הורדת המים - והמליצו על סגירת המכסה או שמירת מברשת השיניים הרחק מהאסלה.

כמובן שאתם לא יכולים להרתיח את ראש מברשת השיניים שלכם כדי לחטא אותה, אך פיליפס ממליצה לאפשר למברשת להתייבש לגמרי במשך 24 שעות בין השימוש. אז לא, אנחנו לא מצפים שתעברו לצחצח שיניים רק פעם ביום: כדי לשמור על היגיינת פה אופטימלית ולצחצח פעמיים ביום, יש צורך בשתי מברשות שיניים. "השתמשו במברשת שיניים אחת בערב ובמברשת אחרת בבוקר, כך שיהיו לכל אחת מהן 24 שעות להתייבש לפני שתשמשו בהן שוב", היא ממליצה.

עוד בנושא:
רופא שיניים מזהיר: "מיליונים משתמשים במברשת השיניים החשמלית שלהם לא נכון - וזה מסוכן"

היפטרו ממי הפה וממשחת הפחם: 4 טעויות שהורסות לכם את השיניים

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

צפו בהסבר המלא שלה:

למי שמשתמש רק במברשת שיניים אחת, איגוד רופאי השיניים האמריקאי ממליץ להחליף מברשות שיניים סטנדרטיות כל שלושה עד שישה חודשים, בעוד שמומחים מסוימים ממליצים להשרות את הזיפים במי פה אנטיבקטריאליים למשך 30 שניות (או במים עם טבליות מומסות לניקוי שיניים תותבות או בכוס מים עם שתי כפיות סודה לשתייה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully