וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם זה בריא וחסכוני לצחצח שיניים במקלחת -או שזה בכלל מסוכן?

10.1.2022 / 0:01

משתמש רדיט עורר ויכוח ברשת כששאל את הגולשים - האם זה "נורמלי" לצחצח שיניים במקלחת? הדעות היו חלוקות, אך בידינו התשובה עם הסבר מאוד משכנע

מברשת השיניים מכילה חיידקי צואה, הרפס וצהבת/מערכת וואלה!

אנחנו בספק אם אי פעם השקעתם מחשבה בנושא, אך מתברר שזה לא רק אופן צחצוח השיניים או מספר הפעמים ביום שמעורר מחלוקת - אלא גם המקום בבית בו אתם בוחרים לצחצח. משתמש רדיט עורר ויכוח ברשת לאחר ששאל האם זה "נורמלי" לצחצח שיניים במקלחת במקום בכיור?

המשתמש u/switchondem שאל את המשתמשים מה הם חושבים על שגרת צחצוח השיניים שלו, לאחר שחברתו ציינה שזה "לא נורמלי". הוא כתב: "אז חברה שלי גילתה לאחרונה שאני מצחצח שיניים במקלחת בבוקר. זה נוח וחוסך זמן, והאמת? לא עלה בדעתי שזה עלול להיות מוזר. בכל מקרה, היא חושבת שזה מוזר ומשוכנעת שזה לא נורמלי. מה פסק הדין של רדיט, מישהו מכם עושה את זה?".

ציחצוח שיניים במקלחת. Ed Mandarina, ShutterStock
מצחצחים שיניים במקלחת?/ShutterStock, Ed Mandarina

היכן אתם מצחצחים שיניים?

כשאני מתקלח אז ברור שבמקלחת
לפעמים אני חוטא לצחצח במקלחת
בכיור
2156 משתתפים

התגובות היו חלוקות. רבים מיהרו להרגיע את המצחצח במקלחת והסכימו איתו שזה נורמלי לחלוטין. אחת כתבה: "אני מצחצחת שיניים במקלחת. אני עושה את זה אחרי שאני שמה מרכך בשיער ונותנת לו כמה דקות להיספג, בעודי מצחצחת, לפני שאני שוטפת את השיער". אחר הוסיף: "אני עושה את זה כל יום. לא צריך לדאוג שאתלכלך במשחת שיניים וממילא אני משתמש במים". שלישי הגיב: "אני רופא שיניים וגם אני מצחצח שיניים במקלחת. בחוט הדנטלי אני משתמש לפני המקלחת". "זה מוזר, אבל אני עושה את זה כל הזמן", הודה מישהו אחר והוסיף: "זה מאריך את זמן המקלחת החמה ומבטיח שאצחצח את השיניים שלי מספיק זמן". אחר כתב שהוא מצחצח שיניים בעודו יושב על האסלה: "אני תמיד מצחצח שיניים בזמן שאני בשירותים, עושה שתי עבודות בו זמנית. אני מודה שהכיור שלי ממש ליד האסלה אז זה שימושי".

מהצד השני, היו כמה שלא השתכנעו שצחצוח במקלחת חוסך מים או זמן. אחד כתב: "האם זה באמת חוסך מים? אני משתמש במברשת שיניים חשמלית שמתוזמנת ל-2 דקות בהם המים נותרים סגורים". אחרת הוסיפה: "הייתה תקופה שהייתי מצחצחת שיניים במקלחת אבל הפסקתי כשגיליתי שזה לא באמת חוסך זמן. זה רק משאיר אותך במקלחת יותר זמן".

צחצוח שיניים. Giphy
לצחצח שיניים מומלץ רק בכיור/Giphy

אז האם זה בריא ויעיל לצחצח שיניים במקלחת?

התשובה היא לא. צחצוח שיניים במקלחת למעשה חושף את השיניים ליותר חיידקים מאשר צחצוח בכיור.

ב-ironcitydentistry הסבירו מדוע: "מאחר שהאמבטיה שלכם נותרת יבשה לעתים רחוקות, במיוחד אם אתם חולקים אותה עם שותפים לדירה, היא מהווה קרקע מתמדת לגידול חיידקים, מה שהופך אותה למקום פחות אידיאלי לצחצוח שיניים. כאשר אתם מצחצחים שיניים ליד הכיור, אתם חושפים את הפה לפחות חיידקים, בעוד שבמקלחת - בעת הצחצוח - השיניים הופכות רגישות לקליטת חיידקים באוויר, חיידקים שאתם או מישהו אחר שטפתם מגופכם. שלא לדבר על כך שבכל פעם שאתם יורקים, אתם מוציאים מהפה שלכם חיידקים - ובו זמנית מכניסים אותם פנימה".

בנוסף לכך, צחצוח שיניים באמבטיה זה בהחלט בזבוז מים. אחרי הכל, מרבית המצחצחים בכיור סוגרים את המים במהלך הצחצוח - וגם אם לא, משאירים זרם נמוך או רגיל. לעומת זאת במקלחת זרם המים גבוה יותר ואף אחד לא סוגר את המים בזמן הצחצוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully