וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצחצחים שיניים בצורה הזו? אתם ככל הנראה טועים

עודכן לאחרונה: 2.11.2021 / 8:28

צחצוח שיניים הוא פעולה שמרביתנו עושים בכל יום, אבל כל אחד בדרך קצת שונה. כעת מומחית טוענת כי ה"שיטה המסורתית" שגויה ומציעה שיטה אחרת. ככה זה עובד

מברשת השיניים מכילה חיידקי צואה, הרפס וצהבת/מערכת וואלה!

צחצוח שיניים היא פעולה שעבור מרביתנו היא חלק משגרת היומיום, אבל האם יכול להיות שאנחנו עושים אותה לא נכון? ד"ר ג'וזפין הירשפלד, מרצה לרפואת שיניים משקמת באוניברסיטת ברמינגהם באנגליה טוענת כי על אף שאחת העצות המרכזיות בצחצוח שינים היא להקפיד על שתי דקות פעמיים ביום, היא עלולה להיות שגויה.

לדבריה, במקום זאת, עדיף לצחצח שיניים במשך ארבע דקות בכל פעם כי זה מסיר יותר רובד חיידקים. היא גם טוענת באתר דיילי מייל כי צחצוח יותר מפעמיים ביום יכול למעשה לגרום יותר נזק מתועלת. הסיבה לכך לדבריה היא שצחצוח מוגזם, במיוחד עם מברשות שיניים עם זיפים קשים ושימוש במשחות שיניים שוחקות, עלולים להזיק לאמייל המגן של השיניים ולפגוע בחניכיים.

ד"ר הירשפלד אמרה כי בעוד שמחקרים מראים ששתי דקות של צחצוח מובילות להפחתת רובד החיידקים, הוכח כי דווקא צחצוח לאורך זמן - מסיר יותר. רובד החיידקים המכונה פלאק הוא מעין שכבה דביקה, לרוב חסרת צבע, המתפתחת על השיניים כתוצאה מהצטברות החיידקים החיים באופן טבעי בפה. אם לא מטפלים בה, הצטברות פלאק עלולה להוביל לעששת או למחלת חניכיים.

צחצוח שיניים. ShutterStock
יותר זמן, פחות פעמים. אישה מצחצת שיניים/ShutterStock

"עדויות עדכניות מצביעות על כך שהקדשת זמן רב יותר לצחצוח - בכל פעם שאתם מצחצחים - מובילה לשיניים נקיות יותר", היא כתבה. זמן הצחצוח הארוך יותר הזה אומר שנוכל לנקות את השיניים בצורה יעילה יותר ולהגיע למקומות שקשה להגיע אליהם".

עם זאת, כאמור, ד"ר הירשפלד הזהירה מי שמצחצח שלוש פעמים או יותר ביום עלול להזיק לשיניים. "היזהרו לא לצחצח לעתים קרובות מדי (יותר מפעמיים ביום) והימנעו מצחצוח חזק או שימוש במשחות שיניים ומברשות שוחקות, שכן הדבר עלול לגרום גם לנזק לשיניים ולחניכיים שלנו", אמרה. וההשפעה עלולה להגיע רחוק יותר מהיגיינת הפה שלכם כפי שהראו כמה מחקרים שנערכו בשנים האחרונות.

אחד מהמחקרים הבולטים פורסם לפני כשנה על ידי צוות מטעם בית הספר לבריאות הציבור של הרווארד בבוסטון שכלל נתונים שנאספו במשך יותר מ-20 שנים. במחקר התגלה כי אנשים עם היסטוריה של מחלת חניכיים שבדרך כלל נגרמת כתוצאה מהרגלי צחצוח גרועים ואי שימוש בחוט דנטלי הגורמים להצטברות של רובד חיידקים - היו בסיכון מוגבר לסרטן הוושט וסרטן הקיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully