וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופא שיניים מזהיר: "מיליונים משתמשים במברשת השיניים החשמלית שלהם לא נכון - וזה מסוכן"

18.6.2023 / 0:01

מחקר חדש מצא שכמעט מחצית ממשתמשי מברשות השיניים האלקטרוניות מסנכים את עצמם כשהם לא מצחצחים שיניים כמו שצריך ולא מחליפים את הראשים באופן סדיר. כך תעשו זאת נכון

איך לצחצח נכון את השיניים עם מברשת אלקטרונית?/Krysta

כיום יותר ויותר אנשים משתמשים במברשת שיניים חשמלית, אולם רופא שיניים בכיר מזהיר מ"הרוצח השקט" שנמצא במברשות השיניים הללו. הוא טוען שמיליוני אנשים מסכנים את עצמם כשהם משתמשים לא נכון במברשת - ובנוסף לא מחליפים את הראש באופן סדיר.

מחקר חדש מצא שכמעט מחצית (41 אחוזים) מכל משתמשי מברשות השיניים החשמליות לא מחליפים את הראשים שלהן באופן סדיר מספיק, מה שהופך את המברשות לפחות יעילות. 3 אחוזים מ-1,000 הבריטים שנשאלו בנושא, הודו שהם כלל לא מחליפים את ראש מברשת השיניים החשמלית שלהם.

האזהרה מגיעה לאחר שמספר מחקרים קשרו בין היגיינת פה לקויה למחלת האלצהיימר. רופא השיניים, ד"ר נייג'ל קרטר, מנכ"ל קרן בריאות הפה אמר: "מברשות שיניים שחוקות אינן יכולות לנקות את השיניים שלכם כראוי ועלולות להזיק לחניכיים שלכם. כאשר זיפים מתפזרים, הם לא מנקים כראוי".

כ-30% מהבריטים הודו שהם לא זוכרים כמה זמן עבר מאז שהחליפו את ראש מברשת השיניים שלהם, בתגובה לסקר שנערך על ידי מותג הבריאות הבר-קיימא SURI. המומחים מציעים להחליף את ראש מברשת השיניים החשמלית כל שלושה חודשים כדי לשמור על בריאות הפה.

אישה מצחצחת שיניים עם מברשת שיניים אלקטרונית. Voyagerix, ShutterStock
הקפידו להחליף את ראש מברשת השיניים שלכם לפחות פעם בשלושה חודשים/ShutterStock, Voyagerix

עוד על צחצוח שיניים:
היפטרו ממי הפה וממשחת הפחם: 4 טעויות שהורסות לכם את השיניים
שיננית ממליצה לחלוק מברשת שיניים עם שאר בני הבית - והתגובות בהתאם


ניקוי לא נכון של השיניים עלול לגרום להצטברות רובד חיידקים על השיניים, מה שעלול להוביל לדלקת חניכיים, הידועה גם בשם "מחלת חניכיים". מחקרים קודמים הראו כי החיידקים הידועים כגורמים לדלקת חניכיים - F. nucleatum - עשויים להיות מעורבים בגרימת אלצהיימר.

ד"ר דאווינדר רג'ו, רופא שיניים ומייסד "רפואת שיניים ירוקה", הוסיף: "ניקוי השיניים והחניכיים חיוני כדי לשמור על החיוך היפה שלכם. למרבה הצער, עם הזמן, זיפים מרופטים או שחוקים על מברשת שיניים הופכים פחות יעילים בהסרת רובד פלאק וחיידקים מהשיניים והחניכיים. לכן, מומלץ להחליף ראשי מברשת שיניים כל שלושה חודשים או מוקדם יותר כדי להבטיח בריאות כללית".

היגיינת פה טובה תגן עליכם בדרך כלל מפני מחלות חניכיים, אך למרבה הצער, ככל שאתם מתבגרים, אתם הופכים רגישים יותר. היגיינת הפה היומית ושליטה ברובד יכולים למנוע מחלות חניכיים, אך כדאי גם לבקר אצל רופא השיניים והשיננית כל שישה חודשים לצורך בדיקה.

רופא השיניים ממליץ לצחצח שיניים עם משחת שיניים המכילה פלואוריד לפחות פעמיים ביום - ולירוק לאחר הצחצוח (לא לשטוף במים). הוא ממליץ להשתמש מדי יום בחוט דנטלי, להחליף את מברשת השיניים (או את ראש מברשת השיניים) כל חודש עד שלושה חודשים, לפנות לרופא השיניים והשיננית לבדיקות סדירות (בעיקר עבור נשים בהיריון או אנשים הסובלים מסוכרת מסוג 2) ולהפסיק לעשן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מהי הדרך הנכונה להשתמש במברשת שיניים חשמלית?

שימוש נכון במברשת שיניים אלקטרונית. Giphy
שימוש נכון במברשת שיניים אלקטרונית/Giphy

כדי לנקות את השיניים כראוי, עליכם לצחצח במשך שתי דקות שלמות: לצחצח את החלק הקדמי והאחורי של השיניים ולוודא שאינכם מזניחים את השיניים הקשות לגישה בחלק האחורי של הפה. למרבה הצער, רוב האנשים לא מצחצחים במשך שתי הדקות המלאות ולעתים קרובות מפספסים חלק מהשיניים לחלוטין. זה המקום שבו השימוש במברשת שיניים חשמלית מסייע.

סקירה שיטתית שפורסמה ב-Journal of Dentistry בחנה 29 מחקרים שונים שהשוו את היעילות של מברשות שיניים ידניות וחשמליות ומצאה שמברשות שיניים חשמליות היו יעילות יותר באופן משמעותי בהפחתת הצטברות פלאק ודלקות חניכיים מאשר מברשות שיניים ידניות.

בעת הצחצוח עליכם לחלק את הפה לארבעה חלקים: החלק הקדמי של השיניים, החלק האחורי של השיניים, משטחי הלעיסה ומאחורי השיניים האחוריות - והלשון וגג הפה. בעת השימוש במברשת שיניים חשמלית אין צורך ללחוץ חזק או לשפשף. במקום זאת, הניחו בעדינות את המברשת על האזור בזמן שהיא עובדת. חלק מדגמי מברשת השיניים החשמלית כוללים חיישני לחץ, שיודיעו לכם אם אתם לוחצים חזק מדי. מברשת השיניים החשמלית אמורה לצחצח בערך שן אחת בכל פעם. קחו את הזמן כדי שתוכלו להבטיח צחצוח יסודי.

כך עושים את זה נכון:

@drarielmitch This technique is different than what you'd do with a manual toothbrush ???✨ #oralhygienetips #oralhygiene #oralhealth #brushyourteeth ♬ Strawberry - Prod. By Rose

הנה השלבים למי שרוצה לדייק:

1. לפני שתתחילו לצחצח, וודאו שמברשת השיניים החשמלית שלכם טעונה היטב. יש להשתמש בחוט דנטלי לפני הצחצוח. זה עוזר לשחרר כל רובד או חלקיקי מזון שיושבים בין השיניים ומקל על מברשת השיניים "לטאטא" אותם.

2. בתחילת הצחצוח החזיקו את המברשת בזווית של 45 מעלות, בדיוק כמו עם מברשת שיניים ידנית. התחילו מהמשטחים החיצוניים של השיניים שלכם: העבירו בעדינות את ראש המברשת באיטיות משן לשן. ודאו שאתה מחזיקים את ראש המברשת למשך מספר שניות כנגד כל שן לפני שאתם עוברים לשן הבאה.

3. לאחר שסיימתם לעבור על המשטחים החיצוניים של השיניים, חזרו על הפעולות שלכם על המשטחים הפנימיים - ואז שוב על משטחי הלעיסה של השיניים. אל תשכח לצחצח מאחורי השיניים האחוריות.

4. לאחר שסיימתם לצחצח שיניים, הקדישו מספר שניות כדי לעבור עם ראש המברשת לאורך קו החניכיים ועל החניכיים. זה יעזור להסיר את כל הפלאק שנותר. היזהרו לא ללחוץ חזק מדי בעת צחצוח החניכיים כי הן רגישות.

5. לבסוף השתמשו במברשת כדי לנקות בעדינות את הלשון ואת גג הפה שלכם. זה יעזור להסיר כל חלקיקי מזון משתהים ולרענן את הנשימה שלכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully