וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 סיבות בריאותיות להפסיק תיכף ומיד לשבת בשירותים עם הטלפון הנייד

16.3.2023 / 0:02

אוהבים לגלול בטלפון הנייד בזמן שאתם יושבים על האסלה? אולי תרצו לחשוב על זה שוב. לדברי מומחים ברפואה, יש לפחות 4 סיבות להפסיק לעשות את זה - וכולן קשורות לישבן שלכם

אסור לקחת את הנייד לשירותים - אלה הסיבות לפי רופא/Dr Karan Raj

זוכרים מה עשינו בשירותים לפני המצאת הסמארטפון? אם לא היה לנו עיתון ליד, היינו מעבירים את הזמן ב... מחשבות? קצת מוזר, נכון? מומחים ברפואה ממליצים לחזור לימים השפוטים ההם ולא לשלוף את הנייד בכל פעם שאנחנו מתיישבים על האסלה - כי זה גורם לנו לבלות הרבה יותר זמן בשירותים ממה שאנחנו באמת צריכים ופוגע בבריאותנו. לדברי המומחים, יש לפחות ארבע סיבות לכך שזה רעיון גרוע לגלול ארוכות בנייד בזמן שהישבן שלנו על האסלה.

כפי שדווח על ידי LiveStrong, הגסטרואנטרולוג והנוירו-גסטרואנטרולוג קייל סטלר, מבית הספר לרפואה בהרווארד, אמר: "בניגוד לישיבה על כיסא שנותן לכם תמיכה, החלק התחתון שלכם תלוי באמצע האסלה. זה מאפשר לרקמת פי הטבעת להירגע וליפול".

על אף הסיכונים הבריאותיים שתכף נרחיב עליהם, אתר מכירות האלקטרוניקה BankMyCell מצא ש-96 אחוזים מדור ה-Z ו-90 אחוז מבני דור המילניום לא ילכו לשירותים מבלי לקחת איתם את הטלפון הנייד שלהם. הנה כמה דברים שעלולים לקרות לישבנכם אם תבזבזו יותר מדי זמן על האסלה:

אישה משתמשת בטלפון נייד בשירותים. phone on the loo, ShutterStock
תפסיקו לשבת שעות עם הטלפון בשירותים. זה מסוכן!/ShutterStock, phone on the loo

אבל קודם תגידו את האמת

אתם לוקחים את הטלפון לשירותים?

כן. תמיד
מדי פעם
אף פעם לא
4299 משתתפים

1. טחורים

ישיבה ממושכת בשירותים עלולה להוביל לטחורים כואבים, מגרדים ודולפי דם. "כשאתם יושבים על האסלה, אתם חושפים את אזור פי הטבעת שלכם ללחץ ממוקד וישיר, במיוחד אם אתם מתאמצים ביציאות", הסביר אוגו אירוקו, MD, גסטרואנטרולוג מ- New York Gastroenterology Associates.

הוא הוסיף: "לחץ זה סוגר את ורידי הטחורים שלכם, כך שהדם מתאסף בהם וגורם להם להתנפח, בדומה לאופן שבו כלי הדם בזרוע מתנפחים כאשר שרוול לחץ דם מתהדק סביב הדו-ראשי שלכם".

יאק!

ככה נראים החיידקים על הסלולרי שלכם

לכתבה המלאה

2. עצירות

על אף שאתם עשויים לחשוב שישיבה ממושכת בשירותים רק עוזרת לשחרר את החסימה שלכם, ההפך עלול לקרות ואתם עלולים לחוות עצירות. גלילה בטלפון הנייד או קריאת ספר שולחת לגוף שלכם אותות מעורבים, אמרו המומחים.

ד"ר אירוקו אמר: "אתם מרגילים את הגוף שלכם לחשוב שהישיבה על האסלה כבר לא מסמלת שהגיע הזמן לפעולת מעיים. במקום זאת, אתם יוצרים קשר בין השימוש בשירותים לשימוש בטלפון שלכם. זה דומה לאופן שבו צפייה רגילה בטלוויזיה במיטה יכולה להקשות על השינה".

אם אתם ממתינים ולא עושים את הצרכים שלכם אוטומטית כשאתם מתיישבים על האסלה, זה עשוי להיות קשה וכואב יותר כשתגיעו לשם. ד"ר אירוקו הוסיף שדחייה של היציאה יכולה להוביל להתאמצות כדי להוציא אותה מאוחר יותר - וזה בסופו של דבר יכול גם לגרום לטחורים.

הנה עוד סיבות לא לעשות את זה:

@holisticali

That always confuses me when people use their phone in the washroom, most people don't sanitize their phones after either. Source: https:// www.healthline.com/health/phone-toilet-health-risks

♬ original sound - Ali Ramadan

3. פציעות

זה אולי נשמע דרמטי, אולם סדקים - או חתכים - עשויים להתרחש בתעלה האנאלית אם הצואה שלכם קשה יותר. היא ככל הנראה תתקשה מאחר שהיא נותרת לה בפנים למשך זמן ממושך. ד"ר סטלר אמר: "צואה קשה יכולה לקרוע את רירית התעלה האנאלית. חתך זה נקרא פיסורה". גם זה זרז לעצירות וטחורים.

עוד באותו נושא
לא מדובר בבדיחה: קבלו 630 אלף שקלים עבור תרומת צואה

השאלה נפתרה: למה יש קקי שצף בשירותים וכזה ששוקע?

זה ההסבר

4. נפילת רקטום

במקרים מסוימים, אנשים שיושבים זמן רב מדי על האסלה יכולים לחוות צניחה, כאשר הרקטום עלול ליפול מפי הטבעת. ד"ר סטלר הסביר: "לפעמים הוא יוצא החוצה כשאתה מתאמץ ואז חוזר בעצמו, לפעמים אתה יכול לדחוף אותו בחזרה פנימה ידנית ולפעמים זה יוצא ונשאר בחוץ. זה נשמע די מחריד, אבל עבור חלק מהאנשים, ישיבה ממושכת על האסלה עלולה לגרום לצניחת הרקטום".

המומחים הוסיפו שהמצב נראה לרוב אצל נשים מבוגרות שעברו מספר לידות נרתיקיות וחוות בעיות מעיים, כמו עצירות או שלשול.

אז כמה זמן מותר לשבת על האסלה?

ד"ר אירוקו ייעץ שלא לשבת על האסלה יותר מכמה דקות. בטח שלא לבלות שם חצי שעה או שעה עם הטלפון. ד"ר סטלר גיבה זאת והוסיף שיש לטפל בעסקים שלכם "בצורה יעילה" ואז להמשיך הלאה - בלי לבזבז זמן מיותר.

בקיצור, שמרו את הנטפליקס שלכם לסלון במקום לצפייה בשירותים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully