וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יושבים יותר מ-10 דקות בשירותים? זה ממש לא בריא לכם

24.11.2021 / 23:51

רבים מאיתנו אוהבים לשבת הרבה זמן בשירותים ולהירגע בזמן שאנחנו עושים את צרכינו. אלא שד"ר קאראן ראג'אן מזהיר מפני ההשלכות הכואבות שעשויות להיות לכך ונתן גם 3 טיפים כיצד להימנע מכך

רופא מזהיר מדברים שאסור לעשות בשירותים/(@dr.karanr

יש אנשים שהולכים לשירותים רק כדי לעשות את הצרכים שלהם. אבל יש כאלו שנהנים לשבת על האסלה ברוגע עם עיתון או תוך כדי שיטוט בנייד. אלא שכנראה שזה לא רעיון כל כך בריא. לפחות לא על פי ד"ר קאראן ראג'אן, שמזהיר מפני ישיבה ממושכת של יותר מ-10 דקות בשירותים.

ראג'אן, שנוהג לתת טיפים רפואיים ברשת החברתית, פרסם סרטון בטיקטוק בנושא וחשף שלושה דברים שיש להמנע מהם - אם לא רוצים להגיע למצב שמצריך ניתוח טחורים. טחורים הם ורידים מוגדלים או נפוחים בחלקו התחתון של הרקטום (החלק הסופי של המעי הגס). התסמינים השכיחים ביותר שלהם הם דימום רקטלי, גרד וכאב. טחורים יכולים להיות גלויים (חיצוניים), ואז ניתן לראות או להרגיש אותם בחלק החיצוני של פי הטבעת, והם עשויים להיות סמויים (פנימיים), בתוך פי הטבעת.

אם מדובר בנחמה כלשהי, טחורים הם דבר שכיח למדי. כמעט שלושה מתוך ארבעה מבוגרים יסבלו מעת לעת מהם, אבל הם שכיחים יותר אצל אנשים מבוגרים, ובקרב אנשים שסובלים משלשולים או מעצירות, במהלך או אחרי הריון, ואצל מי כאמור שיושבים הרבה, על כסא או על האסלה.

אז מה עושים?

קודם כל הוא הציע לא לשבת יותר מדי בשירותים: "תנסו להיות בממוצע 10 דקות בשירותים. לא יותר. ככל שתהיו יותר זמן בשירותים, כך הדם שלכם יכול להצטבר בוורידים הרקטליים וזה יגרום לטחורים. הטחורים מתנפחים בתוך פי הטבעת וזה עלול להיות מאוד כואב".

עוד טיפ חשוב שלו כדי להמנע מפגיעה הוא "לא להתאמץ". הוא הציג את הדרך בה נוצרת בעיה בטחורים ואמר: "לכולם יש "כריות אנאליות", שנמצאות שם כדי למנוע מאיתנו לעשות קקי על עצמנו והן מכילות גם כלי דם. אבל אם תתאמצו יותר מדי על האסלה, כלי הדם האלה עלולים להתנפח ולגרום לטחורים".

הטיפ השלישי של ד"ר קאראן היה לצרוך סיבים תזונתיים. על פי מחקר שנעשה, רובנו צריכים לאכול יותר סיבים תזונתיים שעשויים מקמח מלא ונמצאים במאכלים כמו לחם ודגני בוקר. "אלא אם כן אתם במצב רפואי ספציפי שמונע זאת מכם, אתם צריכים לאכול בין 20 ל-30 גרם של סיבים ביום", הוסיף קאראן, "לא צריך תמיד להסיר את החלק הקשה של הלחם ורצוי לאכול את הפירות והירקות עם הקליפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully