וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאק! ככה נראים החיידקים על הסלולרי שלכם

4.9.2018 / 6:20

אם לא תדאגו לשמור על ההיגיינה של הנייד החכם הוא עלול להיות מזוהם פי עשרה יותר ממושב האסלה. לא מאמינים לנו? פשוט תסתכלו על התמונות

מהם הפריטים הכי מזוהמים בהם אנחנו משתמשים מדי יום?/מערכת "סיפור בדקה"

בסרטון: לא תאמינו כמה חיידקים מסתתרים ממש עכשיו במשרד שלכם

מחקר חדש מגלה שהפריט האהוב עליכם יכול להפוך לכר פורה של חיידקים, עובש ופטריות ברמות גבוהות במיוחד. ובאופן לא מפתיע המסכים שצמודים יותר מכל לעור הפנים שלכם הם האזור שהכי מועד לפורענות.

אל דאגה, גם חלקים אחרים במכשיר טומנים בחובם שלל זיהומים. כמו החלק האחורי של המכשיר, כפתור הנעילה ואפילו כפתור הבית התמים. בדיקה שנערכה על ידי חברת Insurance2go הבריטית העלתה שיותר משליש מהנשאלים שהשתתפו בסקר שערכו מודים שלעולם לא ניקו את הטלפון שלהם. גם שאר הנבדקים לא דגלו בשגרה נקייה יותר ואחד מכל 20 נשאלים הודו שניקו את הטלפונים שלהם פחות מפעם אחת בחצי שנה.

עוד בנושא:
5 הפריטים הכי מזוהמים שאתם נוגעים בהם מדי יום
חיידקים, עובש ופטריות: כל כמה זמן צריך לנקות את הדברים האלה?
לא תאמינו למי במשרד יש את השולחן הכי מלוכלך ולמה

החוקרים השתמשו בדגמים פופולריים של טלפונים חכמים כמו למשל iPhone 6, Samsung Galaxy 8 ו- Google Pixel כדי לבדוק את רמות החיידקים, הפטריות והעובש שכולנו נוהגים להצמיד לאוזן, לבגדים ולפנים מספר פעמים ביום.

מסכי שלושת הטלפונים הכילו רמות גבוהות ביותר של חיידקים, כשהדגם של Samsung Galaxy הכיל את הרמה הגבוהה ביותר שנמדדה ואילו גוגל פיקסל נשא הכי פחות, הרבה יותר מכמות הפטריות והחיידקים שיש על המקלדת והעכבר במשרד שלכם, ואפילו פחות ממה שיש על מושב האסלה.

בחורה יושבת בשירותים עם סמארטפון ביד. ShutterStock
אולי כדאי שתשאירו אותו בחוץ? אישה מתכתבת בנייד בשירותים/ShutterStock

החדשות הרעות שמגיעות יחד עם רמות גבוהות של חיידקים בסלולר הן בעיות עור. חיידקים מיקרוסקופיים יכולים לעבור ממסך הטלפון אל תוך העור בסיוע האדיב של החום שנפלט מהטלפון. כל החגיגה הבקטריאלית הזאת יכולה לסתום נקבוביות ולעיתים קרובות לגרום לזיהום דלקתי ואקנה.

החדשות הטובות הן שזה לא ישפיע עליכם לרעה בעוד מקומות. "זה די חריג שהחיידקים הרגילים שאנשים משאירים על משטחים שונים שהם באים איתם במגע, כמו טלפונים למשל, יגרמו למישהו לחלות", אמרה לאחרונה אמילי טות' מרטין, עוזרת מרצה לאפידמיולוגיה באוניברסיטת מישיגן, בראיון לאתר Time.

וכעת לשאלת מיליון הדולר - באיזו תדירות צריך לנקות את הטלפון הנייד? התשובה תלויה באיפה אתם מסתובבים ואיך אתם משתמשים במכשיר הנייד שלכם. אם אתם לא נוהגים להשתמש בטלפון שלכם בזמן שאתם אוכלים, אתם לא חייבים להקפיד על הניקיון שלו. אבל אם אתם, כמו רבים, אוכלים את ארוחת הצהריים שלכם תוך גלישה בפייסבוק, באינסטגרם או שיחה בוואטסאפ, כדאי להקפיד על ניקוי יומי של המכשיר בעזרת מגבוני חיטוי ולהעדיף שימוש באוזניות בזמן השיחה היומית עם אמא ועם בת הזוג.

גבר מנקה את הסמארטפון עם מטלית. ShutterStock
למה שלא תפתחו שגרת ניקוי מסכים יומית? ניקוי מסך הטלפון במטלית/ShutterStock

"אנחנו לוקחים את הטלפונים אתנו לכל מקום", טוען גארי ביסטון, שעובד בחברה שהובילה את המחקר המלחיץ. "לכן זה בלתי נמנע שהם יהיו מרבץ שוקק של חיידקים".

"בחנו את החיידקים שאורבים לנו באופן בלתי נראה בכיס כדי לעזור לאנשים לראות עד כמה מזוהמים הטלפונים שאנחנו מצמידים לפנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully