וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תאמינו למי במשרד יש את השולחן הכי מלוכלך ולמה

7.8.2018 / 7:50

בשולחן של מי יש פי 4 יותר חיידקים - גברים או נשים? התשובה צפויה, ההסברים הזויים. אם אתם רוצים לדעת ממי להתרחק במשרד, אתם חייבים לקרוא את הכתבה הזאת

אישה יושבת ליד שולחן עבודה מלוכלך. ShutterStock
פי 400 יותר חיידקים מבאסלה. שולחן עבודה מלוכלך/ShutterStock

בכל משרד יש את אלה שיותר ופחות נעים לשבת לידם - ואנחנו לא מדברים על תכונות אישיות, אלא על הרגלי סדר, ניקיון ובעיקר - היגיינה. על פי הערכות, שולחן עבודה ממוצע עשוי להכיל פי 400 יותר חיידקים ממושב אסלה. מה שאומר שרבים מהקולגות שלכם (ואולי גם אתם) עלולים ממש לחלות כתוצאה מחשיפה לחיידקים שנמצאים ממש מתחת לאף שלכם, ברגעים אלה ממש.

מחקר שנערך באוניברסיטת אריזונה, גילה שמקורם של רוב החיידקים על שולחן העבודה הוא איך לא - בני אדם, ושעל שולחנות העבודה של גברים יש פי שלושה עד ארבעה יותר חיידקים מאשר על שולחנות עבודה של נשים. וזה נכון לא רק לשולחן עצמו כי אם גם לטלפונים, המחשבים, המקלדות, המגרות וכל החפצים האישיים שלהם.

עוד בנושא:
לא תאמינו כמה חיידקים מסתתרים ממש עכשיו במשרד שלכם
הסיבה הדוחה שתגרום לכם להפסיק להשאיר ספלי קפה במשרד
לא תאמינו איזו זוהמה מסתתרת בכרית - בגלל הפנים שלכם

מקלדת מלוכלכת. ShutterStock
בכל הקשה על המקלדת אתם מעבירים ואוספים חיידקים. מקלדת מלוכלכת/ShutterStock

בין התיאוריות שהועלו כדי להסביר את ההפרש המשמעותי הזה בין גברים ונשים ניתן למנות את זו המכעיסה, לפיה לגברים יש בממוצע שולחנות עבודה גדולים יותר ולכן יש להם יותר משטח עבודה לזהם, ואת זו הסטריאוטיפית, לפיה לגברים יש הרגלי היגיינה פחות טובים משל נשים.

מבחינה מיקרוביולוגית, משרד הוא סביבה בנויה. וההנחה היא שהמיקרו-פלורה (מגוון האורגניזמים - חיידקים, פטריות, וירוסים וכו') שניתן למצוא בסביבה בנויה היא הרבה פחות מגוונת מזו שניתן למצוא בחוץ. בנוסף, היא מושפעת מאוד מהתנאים הגאוגרפיים שסובבים אותה. כך למשל, גילו החוקרים שכמעט בלתי אפשרי להבחין בין הבקטריות שנמצאו במשרדים בניו יורק ובסן פרנסיסקו, אולם החיידקים שמצאו במשרדים בטוסון שבאריזונה היו שונים, בשל האקלים המדברי שאופייני לסביבה זו. עוד מסקנה מעניינת שאליה הגיעו החוקרים, היא שיש יותר דמיון בין חיידקים שנמצאו במשרדים בשתי ערים שונות מאשר בין משרד ומטבחון שנמצאים באותו בניין.

עוד באותו נושא

חיידקים, עובש ופטריות: כל כמה זמן צריך לנקות את הדברים האלה?

לכתבה המלאה

תעבירו מגבון על הפון

כאמור, בני אדם הם המקור הגדול ביותר למיקרואורגניזמים שניתן למצוא על שולחן העבודה ורוב החיידקים שנמצאים במשרדים מגיעים מאנשים. בכל הקשה שלכם על המקלדת אתם גם מעבירים חיידקים אליה וגם אוספים חיידקים ממנה. באחד המחקרים בדקו וגילו שעל מקלדות שנמצאות בשימוש בבתי חולים יש פחות סוגים של חיידקים מאשר על מקלדות באזורים משותפים של אוניברסיטאות (כמו בספרייה, למשל), שעליהן נמצאו אפילו חיידקי מעיים. דוחה.

משרד אופן ספייס. ShutterStock
איך תדעו ליד מי כדאי לשבת וליד מי לא? אופן ספייס/ShutterStock

גם הפלורה החיידקית שניתן למצוא על טלפונים סלולריים היתה מושא ללא מעט מחקרים בשנים האחרונות - בעיקר בשל העובדה שהשימוש שלנו בהם מביא אותם מאוד קרוב אל נקודות חדירה נוחות לתוך הגוף שלנו כמו הפה והאוזניים. הממצאים אינם אחידים באשר למספר החיידקים שניתן למצוא על טלפון סלולרי ממוצע, אבל מחקר של אוניברסיטת אריזונה, מצא שעל רוב הסלולריים אפשר למצוא כמות גדולה פי 10 של חיידקים מאשר באסלה.

אם אתם נוהגים לשתות קפה במשרד, שימו לב לנתון הבא - 90 אחוזים מהספלים (הרב פעמיים) נמצאו כמכילים שכבה של חיידקים בתוכם, ומתוכם 20 אחוזים הכילו חיידקים צואתיים. אז אם חיפשתם תמריץ להביא ספל אישי משלכם שישמש רק אתכם - על לא דבר.

עוד משהו להזהר ממנו - הכנסה של מכשירי כתיבה לפה. אם אתם מאלה שנוהגים ללעוס קצוות של עטים או עפרונות בהיסח הדעת, תפסיקו. זה דוחה. וחוץ מזה, אתם לא יכולים לדעת מי נגע בעט הזה לפניכם והאם הוא שטף ידיים עם סבון אחרי שהשתמש בשירותים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully