וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיזיותרפיסטית ממליצה על 4 פעולות שאתם חייבים לעשות מדי יום כדי להזדקן בחן

17.3.2023 / 0:04

פיזיותרפיסטית הפכה למשפיענית רשת לרגע אחד לאחר שהציגה 4 תנועות פשוטות לכאורה שכל אדם צריך לבצע מדי יום כדי להזדקן באופן בריא. רישמו לפניכם

איך להזדקן בכבוד? תרפסיטית חושפת סודות/@samspiegspt

הפיזיותרפיסטית סאמי ספיגל, שעוסקת מזה 13 שנים באורתופדיה, שיתפה סרטון בטיקטוק המציג 4 פעולות יחסית פשוטות שיש לבצע מדי יום אם רוצים "להזדקן בחן". היא שיתפה את הסרטון שלה בשבוע שעבר והוא כבר צבר כמיליון צפיות.

"אנשים נורא מופתעים שהם לא יכולים לעשות את הפעולות האלו. יש להן השפעה גדולה על התפקוד היומיומי שלכם", מסבירה המומחית ממיזורי על ארבע התנועות, "בהחלט הייתי שומרת את זה כדי שתוכלו לחלוק אותן עם יקיריכם - המשפחה שלכם, ההורים שלכם, הסבים והסבתות שלכם".

הפיזיותרפיסטית פתחה בטענה שאנשים בכל הגילים צריכים להיות מסוגלים לעמוד על רגל אחת למשך 10 שניות. ספיגל אומרת שזה יעזור לשפר את ההליכה שלכם ולמנוע מאזרחים ותיקים לפתח "הליכה מדשדשת". היא מוסיפה שאיזון על רגל אחת הוא האתגר הקשה ביותר עבור רוב המטופלים שלה, בעוד שחוקרים אחרים הדגישו באופן דומה את חשיבות הפעולה הזאת. מחקר משנת 2022 מצא שאנשים בגיל העמידה שאינם יכולים להתאזן על רגל אחת במשך 10 שניות נמצאים בסיכון מוגבר באופן דרמטי למות בתוך שבע שנים.

הנה כל ההנחיות שלה:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

התנועה המכרעת השנייה של ספיגל היא קימה מכיסא מבלי להשתמש בידיים. "זה בעצם לעשות סקוואט בתפקוד היומי שלכם", היא אומרת, "אתם לא צריכים ללכת לחדר כושר כדי לעשות סקוואט. רק לקום מהכיסא".

הפיזיותרפיסטית מודה שהתנועה המכרעת השלישית שלה אולי נשמעת קלה לצעירים, אבל היא חשובה במיוחד עבור אלה שנכנסים לגיל העמידה המאוחר. "אם אתם בגיל שבו אתם יכולים להתרומם מהרצפה ולרדת לרצפה, עשו זאת כל יום עד סוף חייכם", אומרת שפיגל, "ככה יהיו לכם את השרירים להמשיך ולאפשר לכם לעשות את זה בגיל מאוחר".

לסיום רשימת הפעולות החיוניות שלה, ספיגל ממליצה לאנשים להתאמן בשכיבה מאוזנת על הבטן, אלא אם כן יש להם מגבלה רפואית כולשהי. נשמע פשוט? לא בהכרח. ספיגל מסבירה שהפעולה "עוזרת לוודא שאתם יכולים לשמור על גב ישר" ו"תגרום לכם לשים לב לכל נוקשות שקיימת בצוואר". היא הוסיפה: "אם אתם לא יכולים לשכב על הבטן מבלי שיכאב לכם הגב, יש לנו כמה מתיחות שאפשר לעשות".

כאן היא מדגימה את ההמלצה האחרונה שלה:

וכך תשפרו את היציבה ושיווי המשקל שלכם:

הסרטון שלה עורר השראה בקרב מבוגרים רבים בטיקטוק (כן. יש כאלה) שהסכימו לאמץ את ההנחיות - או כאלה שמקפידים למלא אחריהן כבר תקופה ארוכה. "הישארו פעילים! העצה הכי טובה שקיבלתי אי פעם. אני עדיין הולך 13 קילומטרים כל יום והחודש ימלאו לי 80. בבקשה אל תשתמשו בגיל כתירוץ", הכריז אחד. "תודה! רעיונות טובים. אני בן 87 ונוטה לתרגל את שלושת הדברים הראשונים מדי יום", הוסיף אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully