פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      לא מצליחים להיפטר מהבטן? אלו 7 דברים שכנראה הורסים לכם

      כולם חולמים על בטן שטוחה ומוכנים לעשות הרבה כדי להגיע אל המטרה הנכספת, אבל לפעמים צריך לעשות דווקא פחות. האם באמת יש צורך לבקר בחדר הכושר כל יום ולסמוך על המשקל? תתפלאו, אבל זה ממש לא יעזור לכם להקטין את היקף המותניים

      בטן שטוחה (ShutterStock)
      אין טעם ללכת כל יום למכון, מעט זה לפעמים דווקא יותר. בטן שטוחה (צילום: ShutterStock)

      אף אחד לא רוצה כרס, ובצדק. חוץ מסיבות אסתטיות, שומן באזור המותניים, הקרוי גם השמנה בטנית, עלול להגביר את הסיכון לחלות במחלות לב וסוכרת מסוג 2, ולכן רבים מתפתים להבטחות, תרגילים ושיטות שעשויות לסייע להם להיפטר במהירות מהבטן העגלגלה. אבל האמת היא שאין תרגילים ספציפיים שפועלים רק על אזור זה.

      "הדרך הטובה ביותר לשרוף שומן בבטן היא לשרוף שומן בכל הגוף. האופן שבו מתרכזים עודפי השומן בגופנו תלויה במידה רבה בגנטיקה שלנו. חלק מהאנשים משמינים יותר באזור המותניים, בעוד שאחרים משמינים יותר בירכיים", אומרת מקנזי באנטה, מאמנת כושר ומומחית לתזונה מסיאטל. למעשה כל פעילות גופנית יכולה לסייע בהורדת שומן בבטן.

      עוד בנושא:
      רק לא כפיפות בטן: התרגילים הכי יעילים לבטן שטוחה
      רוצים בטן שטוחה? הנה 11 מאכלים שכדאי לכם להימנע מהם
      אין לכם זמן? 5 אימונים מעולים שיחזקו את הגוף ב-5 דקות

      במקום לעשות טעויות במהלך האימון שיגרמו לקילוגרמים העודפים להיצמד אליכם, ברשימה הבאה תוכלו למצוא דרכים טובות יותר לשרוף אותם.

      אתם מתעמלים יותר מדי

      עוד ועוד אימוני כושר הם לא תמיד דבר טוב. "אנשים רוצים להוריד חמישה קילוגרמים בשבוע כמו שמראים בטלוויזיה, והם מוכנים לסבול במשך ימים כדי לעשות את זה. אבל קשה לשמור על שגרה כזאת במשך חודשים", מסבירה אנה לארסן, מאמנת כושר מאיידהו, "צריך סבלנות מפני שהתהליך נמשך שלושה עד שישה חודשים לפחות".

      אישה עושה מתח (ShutterStock)
      אם תאמנו את כל שרירי הגוף, הקוביות יתחילו מתי שהוא לבצבץ. תרגילי מתח (צילום: ShutterStock)

      במקום להתיש את הגוף, הקפידו על פעילות גופנית חמש פעמים בשבוע, ותנו לו יומיים מנוחה. ימי מנוחה לא בהכרח אומרים שצריך לזנוח את השגרה החדשה בשכיבה על הספה כל היום. אפשר לבצע הליכה מתונה או תרגילי מתיחות קצרים עד שתחזרו לחדר הכושר.

      למה אתם לא עושים את מה שאתם אוהבים?

      שונאים את חוג הפילאטיס שנרשמתם אליו? אולי עדיף שתעברו לזומבה. "לא תצליחו להתמיד באימון שאתם לא באמת נהנים ממנו. ככל שתצפו לפעילות, תצליחו להתמיד בה לאורך זמן והיא תועיל בסופו של דבר לבריאות שלכם", מציע מאמן הכושר דיויד צ'סוורת' מקליפורניה.

      אחת השיטות שישמרו על ההנאה היא לחשוב מחוץ לקופסה. נסו סגנונות שונים של פעילות גופנית בעלי יתרונות מגוונים. "אימון אירובי משפר את בריאות הלב, מוריד את לחץ הדם ומרומם את מצב הרוח. אימון כוח לעומת זאת מצוין לבניה של מסת שריר ומגביר את חילוף החומרים", ממליצה המאמנת באנטה.

      אילוסטרציה (ShutterStock)
      בדיקת אחוזי השומן בגוף יעילה יותר מהשקילה השבועית. אישה נשקלת (צילום: ShutterStock)

      החלפת אימונים גם עוזרת להימנע מפציעות. "אם מפעילים את אותם השרירים לעתים קרובות מדי, אתם מסכנים אותם", מסביר צ'סוורת', "שלבו סוגים שונים של אימונים לאורך כל ימי השבוע לטובת שמירה על שגרה מאוזנת".

      רדו מהמשקל

      הגיע הזמן להשתחרר מהשקילה היומית. "כשרוצים להוריד שומן בבטן, המדד הטוב ביותר להתקדמות הן דווקא תמונות ולאו דווקא הספרות על המשקל", טוענת לארסן. היא ממליצה לצלם תמונות שלכם מלפנים, מאחור ומהצדדים פעם בשבוע, "אתה תופתעו לראות שינוי בתוך פחות מששה שבועות".

      אם אתם בכל זאת זקוקים למדד מספרי, המומחים ממליצים דווקא על מדידת אחוזי השומן. "מדידות שומן הגוף מספקת אינדיקציה מדויקת הרבה יותר לבריאותכם מאשר מדידת מסת הגוף", אומר המאמנת באנטה.

      מי אמר שאפשר להתאמן רק בחדר הכושר?

      תהליך עיצוב הבטן קורה כל הזמן וככל שתשכילו לשלב אותו בשגרת החיים שלכם כך ייטב לכם. "אם אתם מתוסכלים מקצב הירידה במשקל, צאו לטייל" ממליצה באנטה, "זה לא עולה כלום וזו דרך מצוינת לזוז ולשפר מהר את מצב הרוח".

      אין לכם תכנית אימון מסודרת

      תכנית האימונים צריכה להתאים לאורח חייכם, אחרת לא תתמידו בה. היא גם תאפשר לכם למדוד ולנהל את קצב ההתקדמות שלכם. החליטו על הרגלי אכילה שישלימו את הפעילות הגופנית ואל תחששו להתייעץ עם מומחה. "חשוב מאוד להגדיר מטרות מציאותיות לטווח קצר שתוכלו למדוד", אומרת המאמנת לארסן, "לפעמים צריך משטר מסודר שישמור עלינו מפני נשנושים בין ארוחות או מדילוג על ארוחות".

      עמידת ראש יוגה (ShutterStock)
      לא כיף לך בחוג זומבה? תתמידי יותר ביוגה. אישה בעמידת ראש (צילום: ShutterStock)

      התאמת הסביבה מתחילה ביישום הרגלים בריאים קטנים. היצמדו למספר מתכונים בריאים שטעימים לכם, הניחו קערת פירות על הדלפק שתוכלו לחטוף בדרך החוצה ושמרו את מחצלת היוגה בהישג יד.

      הכל או כלום

      הדרך לבטן שטוחה מחייבת גמישות מחשבתית. "במקום לחשוב שנכשלתם כי התאמנתם רק שלוש פעמים בשבוע ולא חמש, העריכו את הפעמים בהן עשיתם יותר ממה שנהגתם לעשות בעבר", ממליץ צ'סוורת'.

      חשוב להזכיר לעצמכם מדי פעם שעקביות חשובה לא פחות. "אם המספרים על המשקל מונעים ממכם סיפוק, הגדירו הצלחות בצורה אחרת: חשבו למשל על הדרך שעשיתם באימונים שלכם ועל הרגלים טובים חדשים שאימצתם".

      סלקו את המוקשים מהצלחת

      דיאטה דלת קלוריות לא תמיד תעזור לכם להוריד את השומן הבטני. לרובנו יש מערכת יחסים מסובכת עם מזון ואנחנו טועים לראות בו אויב. חטיפי אנרגיה מלאים בסוכר ופחמימות לא נחשבים לבחירה בריאה והרעבה עצמית ממש לא תגרום לגוף לשרוף יותר שומן. המאמנת באנטה ממליצה לעורך רישום ביומן אכילה שימנע אכילה לא מודעת ויעזור לכם לבחור בחלופות טובות שיכילו את כל אבות המזון.