וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 תכונות הפנים שבזכותן תראו צעירים מגילכם לאורך זמן

18.7.2022 / 23:51

האם אתם הולכים להזדקן יפה? מומחים חושפים את תכונות הפנים שמשמעותן היא שתיראו צעירים יותר מגילכם האמיתי לאורך זמן - כולל עצמות לחיים גבוהות כמו של ריהאנה ולסת זוויתית כמו של אנג'לינה ג'ולי

שגרת הטיפוח של ד"ר ראג' אורורה/thefacebible

יש כאלה שהזיקנה יפה להם וכאלה שפחות. בעוד שההזדקנות היא בלתי נמנעת, רבים מצליחים לשמור על מראה צעיר לאורך זמן בלי להתאמץ - גם בזכות תווי פנים ואנטומיה מסוימים, כך לפחות טוענים מומחי עור ואסתטיקה. אז נכון, הזדקנות מושפעת מגורמים רבים אחרים כולל חשיפה לשמש, שינה לקויה, מתח, תזונה לא נכונה, מחלות וגנים, אולם גם האנטומיה הבסיסית של הפנים שלנו משחקת תפקיד.

בשיחה עם FEMAIL הסבירו הרופאים שתווי פנים של אנשים מסוימים יכולים להעיד על הזדקנות יפה יותר מאחרים. ד"ר דין רוביי, מומחה לאסתטיקה עם רקע בניתוחים משחזרים ואסתטיים, אמר כי אנשים שכבר יש להם "שלדי פנים נהדרים עם עצמות לחיים וקווי לסת חזקים ומוגדרים היטב נוטים לשמור על מבנה הפנים שלהם טוב יותר ויש להם פחות סיכוי לשקוע".

כאן מומחים חושפים את תווי הפנים השונים שיזדקנו בצורה הטובה ביותר - ויעזרו לכם לשמור על מראה צעיר לאורך זמן בלי צורך בהזרקות וניתוחים.

מצח רחב ולסת זוויתית

אנג'לינה ג'ולי באירוע האקדמיה הבריטית לקולנוע, פברואר 2018. GettyImages
אנג'לינה ג'ולי באירוע האקדמיה הבריטית לקולנוע, פברואר 2018/GettyImages

ד"ר ראג' אורורה, רופאת "שירות הבריאות הלאומי" ורופאת עור אסתטי ב-The Facebible, הסבירה שלצורת פנים מרובעת יש השפעה רבה בכל הנוגע להזדקנות. היא אמרה כי "לאנשים עם פנים מרובעות יש מצח רחב, לסתות זוויתיות ועצמות לחיים חזקות. אורך הפנים זהה בערך לרוחבו. לכמה מהסלבריטאים היפים ביותר יש פנים מרובעות כמו אנג'לינה ג'ולי, אוליביה ווילד וסנדרה בולוק".

היא הוסיפה: "מכיוון שהפנים בנויות כל כך טוב, אתם לא צריכים לדאוג מהזדקנות. הפנים שלכם יראו סימני הזדקנות איטיים יותר מאחרים. עם זאת, במהלך ההזדקנות למרבה הצער, אף צורת פנים לא תהיה חסינה לחלוטין מפני עור נפול. גם לא זאת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

עצמות לחיים גבוהות ומבנה פנים בצורת אליפסה

ריהאנה. GettyImages
ריהאנה/GettyImages

ד"ר אורורה הסבירה גם שאלו שיש להם עצמות לחיים גבוהות נוטים לשמור על מבנה הפנים שלהם למשך זמן רב יותר. היא הוסיפה שאנשים עם פנים בצורת אליפסה, שהן ארוכות יותר מאשר רחבות, יתחילו בדרך כלל להראות סימני הזדקנות באזור הלחיים והעיניים.

מפורסמות עם מבנה פנים בצורת אליפסה, שארוכות יותר מכפי שהן רחבות, כוללות את קייטי פרי, ג'וליה רוברטס וריהאנה. לדברי ד"ר אורורה: "המצח הוא בדרך כלל החלק הרחב ביותר של פנים במבנה אליפסה", היא אמרה, "קו הלסת הוא בדרך כלל מעוגל ורך, ולא חד ומוגדר. בנוסף לכך, אנשים עם פנים כאלה נוטים להיות בעלי סנטרים עגולים".

היא הוסיפה: "סימני ההזדקנות הראשונים מופיעים באזור העיניים והלחיים שלהם. קמטים מסביב לעיניים, הנקראים רגלי עורב, ובעפעפיים העליונים (כאשר השומן נעלם מהעפעף העליון) עלולים להופיע. בדרך כלל יש אובדן נפח מהלחיים, מה שמוביל לפנים חלולות ועייפות למראה".

עם זאת, היא אמרה, אנשים עם צורת פנים זו עדיין ייראו צעירים כשיזדקנו, בשל "עצמות הלחיים הגבוהות בדרך כלל של צורת פנים זו, פרופורציות מאוזנות של המצח והלחיים וקווי המתאר החדים".

לחיים עגולות יותר

דרו ברימור. GettyImages
דרו ברימור/GettyImages

ד"ר אורורה הסבירה שצורת פנים אחרת הנוטה לשמור היטב על המראה הצעיר שלה היא עגולה. במילים אחרות, בפנים עגולות קיים עיקול עגול המקיף את העיניים, הלחיים והמצח. המשמעות היא שאין קווים או זוויות קיצוניות על הפנים, מה שהופך אותן לרכות למראה.

"לאנשים עם פנים עגולות יש בדרך כלל לחיים מלאות מאוד. מפורסמים עם פרצופים עגולים כוללים את דרו ברימור, מילה קוניס ואיילה פישר. אנשים עגולי פנים נוטים להיראות צעירים יותר למשך זמן רב יותר מאחרים מכיוון שהם אוגרים שומן בלחיים ושומרים אותו שם למראה צעיר. לכן, לעור עמום ורפוי ייקח יותר זמן להתפתח על פנים עגולות".

עור שמנוני

לדברי נטלי קלי, מייסדת מרפאה על שמה, ישנם סימני בלאי מסוימים על העור שגורמים לאנשים להיראות מבוגרים יותר. היא הסבירה שיש סוגי עור שנוטים לאחוז במראה הצעיר שלהם למשך זמן ארוך יותר, בעיקר עור שומני (לעומת יבש). נטלי אמרה: "שמן טבעי בתוך העור שלנו יכול להוות בעיה עבור חלקנו: מריחת איפור וסבל מפצעונים הם בדרך כלל הדאגות שאנו מתמודדים איתם בשל עור שמן. עם זאת, בשל הלחות המתמדת שנשמרת בעור שלנו בגלל השמן, הוא מפחית את הסימנים המוקדמים של קמטים עדינים, בעוד שבעלי עור יבש, יוכלו להבחין בקמטים עדינים מוקדם יותר בגלל חוסר הלחות בעור שלהם".

סנדרה בולוק. Giphy
סנדרה בולוק/Giphy

עור כהה יותר

גם בעלי עור כהה יותר נוטים יותר לשמור על מראה צעיר. ד"ר דריק פיליפס, רופא עור ואסתטיקה, הסביר: "תכולת המלנין הגבוהה בגוון העור הזה מגנה ומעכבת את הופעת רבים מהסימנים הללו. עור כהה יותר מגן ומעכב את הופעת הקמטים וחלק מסימני ההזדקנות".

עם זאת, הוא ציין: "דילול שלד הפנים, היחלשות של רצועות ונדידה כלפי מטה של כריות שומן הוא אוניברסלי ויגרום לשינוי בצורה ובמבנה הפנים עם הזמן אצל כולם".

עם כל זה, לא ניתן לעצור את הזמן. שינויים בפנים שאנו נוטים לקשר להתבגרות כוללים שקיות מתחת לעיניים וצניחת פנים. לדברי ד"ר פיליפס, שינויים בשלד הפנים, הרצועות וכריות השומן משנים את מבנה הפנים ככל שאנו מתבגרים, מה שמביא לשינויים אלו. הוא אמר ל-FEMAIL: "היחלשות של רצועות והידלדלות של עצמות הפנים מובילה להגירה כלפי מטה של כריות שומן (בעקבות כוח הכבידה), וכתוצאה מכך לשקיות מתחת לעיניים, חריצים בולטים לאורך צידי האף (נזולביאל סולקוס) והלסתות.

הוא הוסיף: "אחד השינויים העיקריים המתרחשים עם ההזדקנות הוא אובדן נפח בעצמות הפנים כגון סביב העיניים, בלחיים, בסנטר ובקו הלסת. השינויים הללו מלווים באיבוד נפח עם היחלשות הרצועות, השרירים ורקמות החיבור שמחזיקות הכל במקום. השינויים הכוללים הללו מובילים לצניחת הפנים ולהיווצרות חריצים, קפלים עמוקים ושקעים, כמו גם שקיות עיניים שעלולות להיראות לא אטרקטיביות".

צניחת הפנים היא לא הדבר היחיד שגורם לנו להיראות זקנים יותר. לדברי נטלי: "ככל שאנו מתבגרים, העור שלנו משתנה, קמטים מתחילים להופיע, העור שלנו מתחיל לצנוח סביב הלסת והצוואר, ושנים של נזקים סביבתיים מתחילים להופיע דרך העור כמו פיגמנטציה הנגרמת מנזקי השמש. כל גורמי ההזדקנות האלה הופכים גלויים יותר ויותר עם הזמן. הפנים שלנו תמיד חשופות לאלמנטים החיצוניים ויתכן שקשה לכסות אותם כל הזמן, במיוחד אם הנזק כבר נגרם. לכן, בגלל הסימנים האלה בעור, אנחנו נתפסים כמבוגרים/זקנים".

ד"ר דריק פיליפס הסכים והסביר: "שינויים בהרכב העור, עם הפחתת סיבי האלסטין והקולגן מביאים להגברת סימני הפיגמנטציה, עור יבש ודק וקמטים. כל אלה משמשים תזכורת לזמן שחולף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully