רוצים לבדוק אם אתם בריאים? תעשו את התרגיל הזה

נכון, תרגיל אחד לא יכול להעיד על בריאות פיזית מלאה, אבל הוא לגמרי יכול לתת לכם מושג ראשוני. אז שימו 20 שניות בסטופר, הרימו את הרגל בזהירות, וקדימה למשימה

19/10/2021

רוצים לבדוק אם אתם בריאים וחזקים? נסו לעמוד על רגל אחת למשך 20 שניות, בלי לאבד שווי משקל. מחקרים מראים כי היכולת לעמוד על רגל אחת היא סמן לבריאות פיזית, וכי השתפרות בעמידה על רגל אחת יכולה להוסיף כושר גופני ואפילו להאריך את החיים שלנו - שני אלמנטים שווים וחשובים במיוחד.

עוד בוואלה!

זו כמות הזמן שאתם צריכים להחזיק בפלאנק כדי להשיג בטן שטוחה

לכתבה המלאה

היכולת לעמוד על רגל אחת קשורה לרמות מוגברות של פעילות גופנית, ולירידה בסיכון לנפילות, ולכן היא קשורה לאיכות ואורך החיים כאחד. למעשה, חוסר היכולת להתאזן על רגל אחת למשך 20 שניות או יותר, קשור בין היתר לסיכון מוגבר לפגיעה בכלי דם קטנים במוח ויכולת מופחתת להבין רעיונות.

יש סיכוי נמוך יותר שתוכל לעמוד על רגל אחת ללא התנדנדות אם אתם סובלים מספר מצבים רפואיים כגון מחלת פרקינסון, שבץ או מחלת אלצהיימר. היריון, גיל המעבר ומחלות שונות יכולים גם לשנות את שיווי המשקל ולפגוע ביכולת להישאר זקופים.

יכול להעיד על מצבכם הבריאותי. אישה מרימה רגל באוויר(צילום: ShutterStock)

מחקר של אוניברסיטת קיוטו ביפן מצא כי אי היכולת לשמור על שיווי משקל כשרגל אחת באוויר עשויה להצביע על סיכון לשבץ מוחי ולדמנציה. הממצאים של המחקר, שפורסם במגזין Stroke, הראו כי כ-50 אחוזים מהאנשים שסבלו מהתקפי לב בעבר ו-30 אחוזים מאלה שסבלו מדימומים קטנים במוח שעלולים להוביל בסופו של דבר לשבץ, התקשו בשמירה על שיווי משקל. בנוסף, נבדקים שהתקשו בשמירה על שיווי משקל על רגל אחת הראו גם בעיות ירידה ביכולות החשיבה והזיכרון.

למה חשוב לעמוד על רגל אחת?

כאשר אנחנו עומדים זקופים אנחנו לרוב לא יציבים, שכן לגוף האדם בסיס תמיכה קטן יחסית לגובה ולרוחב שלנו. במצב בריאותי תקין אנו מסתמכים על מערכת העצבים המרכזית וההיקפית שלנו כדי לשלב את כל המידע הנכנס מחושי האיזון שלנו (עיניים, אוזניים פנימיות ומשוב משרירים ומפרקים). לאחר מכן אנו מפעילים את השרירים הנכונים (רגליים, קרסול, רגל ושרירי ליבה, לפעמים אפילו את שרירי הזרוע) בזמן הנכון כדי לבצע את ההתאמות הדרושות ליציבה שלנו כדי להישאר זקופים.

עמידה על כל רגל במשך דקה אחת שלוש פעמים ביום יכולה, כך על פי עדויות מחקריות, לסייע בשיפור צפיפות מינרלים של עצמות הירך. ירך חזקה יותר פירושה מניעה של שברים באיזור הזה בגילאים מאוחרים, שגורמת להרבה מאוד סבל ועוגמת נפש עבור אלה שנפגעים.

וזה לא ממש מפתיע. ככל שאנו פעילים יותר מבחינה גופנית, כך סביר יותר שיהיה לנו איזון טוב יותר, על רגל אחת, בנפש ובחיים בכלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully