וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הגיע הזמן לוותר על מניקור ג'ל? שאלנו מומחה

עודכן לאחרונה: 23.1.2023 / 14:34

אתמול גילינו כי מכשירים לייבוש לק ג'ל משנים את ה-DNA, שבוע לפני שמענו על מטופלת שחלתה בסרטן בעקבות מניקור רע במיוחד, ונראה כי החבל נגד הרגל הטיפוח האהוב הזה הולך ומתהדק. אז כמה צריך לדאוג, והאם יש דרך בטוחה לעשות מניקור כזה?

טיפים לשמירה על עור הידיים/dermatology.doctor

אתמול פורסם כי מכשירים לייבוש לק ג'ל עלולים לפגוע ב-DNA בידיים שלנו, ולגרום למוטציות. לפי מחקר חדש, הנזק שנראה בתאים הנותרים לא תמיד תוקן, מה שגרם למוטציות בתאים אנושיים, דומות לאלו שנראו בסרטן עור.

המחקר הזה עורר חשש גדול, ובצדק. אך יש לציין כי זו לא פעם ראשונה שבה נחשף כי הקרינה במכשירים אלה מסכנת את הבריאות שלנו. כבר סיפרנו לכם כאן על רופאת עור שהזהירה כי קרני UV ממניקור ג'ל יכולות להאיץ את תהליך ההזדקנות של העור, ולאחרונה אף סיפרנו לכם על אישה שאובחנה בקרצינומה של תאי קשקש - סוג של סרטן עור - בעקבות מניקור פשוט.

שמרו על הידיים שלכם

אז האם הגיע הזמן לוותר על החיבה שלנו ללק ג'ל? ד"ר אלכס אלטס, מומחה ברפואת עור, מסביר כי הדבר החשוב ביותר הוא להיות מודעים לסיכונים - ולהתנהג בהתאם. "יש להגביר את המודעות ולהגן על כפות הידיים הנחשפות לקרינה מהסוג הזה באופן ישיר וסיסטמתי אחת לחודש, כל טיפול מחדש, למשך זמן קצוב - עשו שימוש בכפפות בד המכסות את כפות הידיים ככל הניתן, או מרחו בנדיבות תכשירי SPF 50 ומעלה", אמר ד"ר אלטס.

מניקור. Giphy
כמו בכל חשיפה לקרינה - חובה להגן על הידיים. מניקור/Giphy

בהתייחסו לחשש לסרטן בעקבות מניקור, אמר ד"ר אלטס כי "הקרצינומה סביב הציפורן, המתקבלת במקרה הזה היא מאוד מאוד נדירה והקשר שם הוא בהחלט סיבתי. קשר סיבתי הוא בפרט בעבור מי שיש לו נטייה או היסטוריה משפחתית כלשהי, לאו דווקא באותו אזור". הוא הוסיף כי אם יש סיפור משפחתי של קרצינומה מסוג כלשהו, אולי כדאי לשקול מניקור אחר. "במילים אחרות, לוותר על חשיפה למכשיר לייבוש הג'ל, המבוסס קרינת uv ולעבור לשימוש בלק רגיל שאינו מצריך ייבוש במכשירים הללו", אמר.

לא רק סרטן: הקרינה פוגעת גם במראה העור

"ההנחיות לשמירה על העור אינה שמורה רק למטופלות שיש להן היסטוריה או גנטיקה של סרטניים מכל סוג", הבהיר ד"ר אלטס, "השמירה וההגנה על העור מפני הקרינה הזאת נכונה לכלל המטופלים כיוון שהיא אינה בריאה ומזיקה באופן גורף".

עוד בוואלה!

זו הדרך הכי בטוחה להסיר לק ג'ל בלי לפגוע בציפורן

לכתבה המלאה

הוא הוסיף כי נזקים נוספים שמניקור אחראי לו הם גם פגיעה במרקם העור עם השנים, וכן קמטוטים ואפרוריות שהעור מקבל משימוש תדיר במכשור מהסוג הזה. "זה לא בריא כלל, מייבש את העור ואת מחסומי ההגנה שלו, וכך העור הוא 'זוכה' ללא מעט פגעי פיגמנטציה, שאמנם עם קדמת הטכנולוגיה בעולם האסתטיקה ושימור העור יש לה פתרונות, אבל כל עוד ניתן להימנע ולשמור על כפות הידיים עוד קצת, אנא עשו זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully