וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיפור המדהים על המניקור שגרם למטופלת לחלות בסרטן

זה התחיל במניקור פשוט רגע לפני ערב החג והסתיים כמעט בכריתה של האצבע. אומנם מדובר במקרה נדיר אבל הוא מדגיש שוב כמה חשוב לקבל טיפול אצל בעלי מקצוע אמיתיים

ד"ר מור מיודובניק מסבירה מה אנחנו צריכים לעשות כדי להגן על עצמנו מסרטן העור/מערכת וואלה

גרייס גרסיה (נשבעים שלא המצאנו את השם) מעולם לא דמיינה כיצד מניקור פשוט יוביל לאבחון הסרטן שלה. בת ה-50 שיתפה את הסיפור שלה השבוע בערוץ FOX 11 האמריקני, ואמרה שהיא עברה מניקור בנובמבר 2021 שהפך בסוף לסיוט.

לדברי גרסיה, היא ניסתה לקבוע תור אצל המניקורסיטית הרגילה שלה ממש לפני חג ההודיה, אבל היא לא הייתה זמינה. לאחר מכן היא החליטה לבקר במקום אחרת ליד מקום עבודתה. תושבת סן גבריאל, קליפורניה, אמרה שהעובדת שעשתה את המניקור שלה הייתה "אגרסיבית" בזמן ששייפה את הציפורן על הקמיצה הימנית. לאחר שבוצע טיפול היופי הקוסמטי, היא אמרה שהאצבע שלה נראתה לא טוב, וזה "כאב מאוד". היא גם נזכרה שהייתה איזושהי "שלפוחית" על האצבע שלא התרפאה לאחר מכן.

גרסיה האמינה שהטכנאית ציפורניים אולי השתמשה באותה מערכת של כלים בלקוח אחר לפניה. "היא כנראה השתמשה בכלי על אדם קודם. אין לי מושג", אמרה ל-Today.com בראיון אחר. "זה נראה כמו יבלת, ואני לא הבנתי מה זה בכלל?" היא הוסיפה. כשחזרה הביתה היא שמה על הפצע משחה אנטיביוטית. אבל כשהמצב החמיר, היא חזרה לסלון היופי כדי להודיע ​​להנהלה על טעותה של העובדת. להפתעתה, הם אמרו לה שטכנאית הציפורניים כבר פוטרה עקב מספר תלונות של לקוחות אחרים. אבל זה לא נגמר כאן.

"הייתי מוטרדת, וחזרתי, ואמרתי להם שהגברת הזאת חתכה אותי, והאצבע שלי עדיין מפריעה לי. הם אמרו, 'אה, פיטרנו אותה (אחרי) הרבה תלונות'. זהו זה", אמרה.

מודאגת מכך שהאצבע שלה לא החלימה כראוי לאחר שלושה חודשים, היא פנתה לעזרה מרופא שהפנה אותה לרופא עור לצורך ביופסיה. כמעט מיד לאחר ביקורה אצל רופא העור, גרסיה קיבלה שיחה מבשרת רעות. "בדרך למכונית הוא התקשר אליי. זה הפחיד אותי. הוא אמר שאני צריכה לחזור", היא נזכרה.

מניקור לנשים. ShutterStock
מניקור תמים? מניקור/ShutterStock

כשגרסיה הועברה ל-UCLA כדי לראות מומחה, הודיעו לה שיש לה קרצינומה של תאי קשקש (Squamous cell carcinoma) שאולי נגרמה על ידי המניקור שלה. קרצינומה של תאי קשקש היא סוג של סרטן עור המתפתח בתאי הקשקש בשכבות האמצעיות והחיצוניות של העור. למרות שאינו מסכן חיים, המצב יכול להיות אגרסיבי, על פי Mayo Clinic.

גרסיה אובחן כחולה בסרטן שלב 1. הרופא שלה ד"ר מתיאו סולימאני אמר שהיא ברת מזל שהיא הצליחה לפנות לטיפול רפואי מוקדם מספיק. "ההתמדה שלה, לא רק שהיא הצליחה להשיג תוצאה נהדרת, היא כנראה הצילה את עצמה מכריתת אצבע", אמר המומחה. ד"ר סולימאני אמר שהוא ראה רק קומץ מקרים של סרטן שנגרמו על ידי מניקור. "רק לעתים רחוקות אנו רואים קרצינומה של תאי קשקש בסיכון גבוה הנובעת מכך, אבל היו לי עד כה כבר חצי תריסר מטופלות עם התופעה הזו", אמר.

גרסיה עברה הליך כירורגי שאפשר לרופאים שלה להוציא את כל הסרטן מבלי להסיר יותר מדי עור. "נלחמתי כל הדרך מהיום הראשון כי ידעתי שמשהו לא בסדר", אמר גרסיה. האצבע שלה אולי חזרה לקדמותה, אבל היא הודתה שהיא מרגישה טראומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully