וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל השיטות והטריקים שיפתחו את האף הסתום שלכם בשניות

10.12.2022 / 23:50

עם הגל העצום של מקרי השפעת והצינון, רבים מחפשים שיטות לטפל בתסמינים שלהם בבית. מומחים רפואיים משתפים טיפים להתמודדות עם אף סתום בנזלת באמצעות טכניקות נשימה ונגיעות במקומות הנכונים

שיטה לשחרור אף סתום בתוך שניות/בימוי והגשה: ליאור נאור עריכה: אביב אירגז

המחלות העונתיות כמו השפעת, הצינון והקורונה מביאות עמן תסמינים מעצבנים, ביניהם אף וסינוסים סתומים המקשים על הנשימה. ישנן דרכים מקובלות רבות שעוזרות לשחרר את החסימה באף, כולל רכישת תרופות להורדת גודש באף בצורת תרסיס או טבליות. אולם, יש דרכים פשוטות לשחרר את הסתימה באף שאינן דורשות שימוש בתרופות ובהחלט יכולות לעזור לנו כשאין לנו תרופה נגישה.

כתבי מגזין Prevention יצרו סרטון שימושי המדגים שתיים מהשיטות הגאוניות להיפטר מהתחושה המאוד לא נעימה הזאת - בעיקר כשהיא מציקה לנו בלילה. גם לד"ר אלן מנדל ולמומחית בריאות האישה בלה (@breathewithbella) יש טיפים שימושיים לא פחות. הנה כל מה שאתם יכולים לעשות כשהאף נסתם:

1. השתמשו בלשון

השיטה הראשונה לא דורשת שום מאמץ. הניחו את קצה הלשון על גג הפה ולחצו על החלק במצח שבין העיניים שלכם. חזרו על הפעולה הזאת במשך 20 שניות ותתחילו להרגיש כיצד האף שלכם משתחרר.

ככה עושים את זה:

2. הטו את הראש אחורה

הניחו שתי אצבעות על האף וסיגרו אותו. קחו אוויר דרך הפה והטו את ראשיכם לאחור כאילו אתם רוצים להביט בתקרה. השאירו את ראשכם לאחור כשנשימתכם עצורה. לדברי ד"ר מנדל, הפעולה הזאת גורמת לאף הסתום ליצור קשר עם המוח ששולח פעולת רפלקס לאזור הסינוסים ומשם לאף כדי להיפתח. החזיקו כך לכמה שניות נוספות עד שאתם מרגישים שאתם חייבים לנשום, שחררו ונשפו את האוויר דרך הפה כשאתם פנים חזרה את הראש קדימה. (הסרטון בהמשך)

3. אגודלים

הניחו את האגודל הימני שלכם מתחת לעצם הלחי השמאלית. דחפו פנימה ואז החוצה. עם היד השנייה, תפסו את החלק התחתון של האוזן שבאותו צד ומשכו אותה החוצה. החזיקו כך למשך 10 שניות. תוך כדי כך תרגישו כיצד הסינוס השמאלי שלכם נפתח. פעולה דומה ניתן לעשות בצד השני. הסינוסנים שלכם יתחילו להשתחרר ותרגישו טפטוף מהנחריים.

כך תבצעו את טכניקה 2 ו-3:

4. טכניקת נשימה

המומחית לנשים בלה שיתפה סרטון טיקטוק של טריק נשימה שעשוי לסייע לכם לנשום בקלות רבה יותר. ראשית היא ממליצה להשתמש בתרסיס לשטיפת סינוסים שיעזור לשחרר ליחה סמיכה ולהקל את תסמיני הצינון והשפעת. היא גם הזהירה נשים בהיריון שלא לנסות את השיטה שלה.

בסרטון היא מראה כיצד לבצע את תרגילי הנשימה. שבו, סגרו את הפה, שאפו ונשפו דרך האף, סגרו את האף עם האצבעות, החזיקו ל-10 שניות, הזיזו את הראש שלכם מצד לצד - ושחררו. חזרו על הפעולה מספר פעמים עם הפסקות עדינות בין לבין.

יש לנו עוד שיטות שיעזרו לכם
מסתבר שעד עכשיו כולנו קינחנו את האף בצורה לא נכונה - ואפילו קצת מסוכנת
האם עיסוי סינוסים באמת יכול להקל על כאבים ולרפא צינון? מומחים בדקו

כך תתאמנו על השיטה שלה:

היא מסבירה בסרטון מדוע זה עובד: "לחיצה על האף יוצרת גז בחלל האף הנקרא תחמוצת חנקן", אשר "מגבירה את זרימת הדם למערכת הנשימה שלנו כדי שנוכל לנשום קל יותר". היא גם "מגבירה את זרימת הדם בגוף". בלה המשיכה והסבירה כי תחמוצת החנקן היא אנטי-מיקרוביאלית, אנטיבקטריאלית ואנטי-ויראלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully